חוגים לילדי גן חובה – ממשיכים
גן חובה – תלמידים ממשיכים | |||||
יום א’ | יום ב’ | יום ג’ | יום ד’ | יום ה’ | |
16:00-17:30 | בארץ סין | ידיים ירוקות | מוסיקה ויצירה | ||
17:45-19:15 | חברים לטבע | ||||
לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן
החוגים:
בארץ סין הדרכה : ד”ר סמדר וינטר
מדוע שתתה צאנג אֶה את שיקוי האלמוות וכיצד הגיעה לירח? מה עשה אז בעלה העצוב, הקשת הגיבור חוֹאוּ אִי? ואיך הגיעו לירח גם קרפדה וארנב?! ובענייני ארנבים – מדוע השנה הנוכחית בסין נקראת שנת הארנב? ואיך מסתדרים ארנבים עם דרקונים ואריות להם מקום מרכזי בחגיגות ראש השנה בסין? ובכלל – איך זה שראש השנה הסינית מסמן את הגעת האביב ולא נחגג בסתיו כמו אצלנו? ואיך כותבים בסינית שנת הארנב אם זו שפה שאין בה בכלל אותיות?!
המאה העשרים ואחת היא המאה של אסיה. שיעורי החוג בארץ סין מעניקים למשתתפים ולמשתתפות חשיפה ראשונה, מעמיקה, לתרבותה המפוארת של סין ולשפתה. במהלך החוג נחקור את השאלות שהוצגו לעיל ועוד שאלות נוספות רבות.
לצד רכישת אוצר מילים ראשוני בשפה המדוברת והכתובה נתחקה בחוג אחר הערכים שעיצבו את החברה הסינית לאורך ההיסטוריה. נכיר אמונות ומנהגים הקשורים בחגים העיקריים בסין כמו פסטיבל הירח או מרוץ סירות הדרקון, נחקור יצורים מיתולוגיים לצד חיות אמיתיות – דרקונים ודובי פנדה – נלמד לשיר בסינית, נשחק משחקים בסינית ונכין מלאכת יצירה דרכה נתוודע לאסתטיקה הייחודית של סין.
המפגשים בחוג מאפשרים לילדים לחקור באופן חוויתי ומעמיק היבטים שונים בתרבות הסינית, כשלצד לימוד השפה ופיתוח הכשרים המילוליים של הילדים, פעילויות החוג מפתחות אצלם כישורי מחשבה ודימיון, כמו גם כישורים אמנותיים כגון כתיבה תמה, שרטוט, ציור, משחק ושירה. החשיפה לתרבות אחרת ולחיי היום היום של ילדים בני גילם בסין מרחיבה את מושג האדם המתגבש אצל הילדים. היא מעודדת את החקרנות והסקרנות האינטלקטואלית הטבועה בהם, את נכונותם לשקול את הבלתי רגיל ואת העניין הרב שיש אצלם בתחומי ידע רחבים ומגוונים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
בלשי הרגשות הדרכה: קרן רונן
בחוג נתחבר לעולם הקסום של ספרי ילדים שמטפח אהבה עמוקה לקריאה וסיפורים, ונפגיש את הילדים עם רגשות וחוויות מגוונות תוך עידוד חקר הסיפור, הדמיון והיצירתיות.
באמצעות הסיפור נצא למסע של גילוי עצמי, הזדהות וחיבור לחוויה האנושית הרחבה יותר, תוך הנחת בסיס חזק לאינטליגנציה רגשית, התפתחות אישית וכבוד ואהבה למילה הכתובה.
באמצעות תהליך אינטראקטיבי ומלא דמיון תוך שימוש בעקרונות NLP ננסה למקסם את כוחן של חוויות חושיות ושפה בעיצוב התפיסה וההתנהגות של הילדים.
נעסוק לדוגמא קצת בצבעים השונים. מה אנחנו חושבים על כחול? או ירוק?
אולי על אדום כביטוי לכעס ומבוכה או לצהוב לקנאה וכו’.
בכל מפגש ננתח סיפור באמצעים שונים תוך יצירה צבעונית ועבודת צוות וככה בלי לשים לב נדע למשל: מה מרגיש מי שמולכם ותדעו איך להתקרב אליו או מה מרגיע ומעודד אותו…
כל מה שאנחנו צריכים זה מכחול שאתו נוכל לצבוע את העולם בצבעים שמתאימים לכל אחד מאתנו.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
חברים לטבע הדרכה: דורון רוזנבלט
בחוג נפגוש חברים חדשים, גם כאלו על ארבע, נכיר את בעלי הכנף וגם חברים ששוכנים בים. נחקור את ההתנהגות שלהם, הרצונות שלהם והדרכים המיוחדות בהם הם חיים.
נשאל למשל למה ציפורים נודדות? רמז – זה לא בגלל שיש מבצע מכירות במקום אחר.
וגם נברר האם הדבורים מזמזמות משום ששכחו את המילים?
בואו לבדוק ולגלות אתנו
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
ידיים ירוקות הדרכה :אדם שני
האם אתם מוכנים לצלול לעומקה של הממלכה החשובה ביותר על פני כדור הארץ ?
מה ההבדל בין חקלאות מודרנית לחקלאות ברת-קיימא (פרמקלצ’ר) ? אילו צמחים כדאי לשתול בתנאים הנתונים לנו ? כיצד לתקשר עם הצמחים שסביבנו ולהבין את צרכיהם ?
בחוג “ידיים ירוקות” נכיר לעומק את ממלכת הצמחים, נלמד אודות התהליכים הבוטניים המתרחשים סביבנו, נשים דגש על התנסות מעשית עשירה ופרקטית לצד למידה תיאורטית.
נלמד על מינים ומשפחות צמחים, נתנסה בהנבטה בתנאים שונים, בשכפול וריבוי צמחים בדרכים מגוונות, שתילה בערוגה לעומת שתילה במצע מנותק. נבנה יחד מערכות הידרופוניות (גידול צמחים במים ללא אדמה), נבין מה נחוץ לצמחים כדי לגדול ולהתפתח בצורה המיטבית עבורם, נחקור את יחסי הגומלין בין צמחים לסביבתם וליצורים חיים אחרים, נבין את המחזוריות של הממלכה הירוקה, נבצע תצפיות ומעקבים אחר תהליכים בוטניים שונים, נתנסה ונקבל כלים פרקטיים למלאכת החקלאות והגינון, נלמד את עקרונות המחקר המדעי וניישם אותם דרך פרויקטים מגוונים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
מוסיקה ויצירה הדרכה: מאיה פליקסברוט
החוג נועד לחקור את התנועה והצליל האנושיים, דרך מודעות לאיך שאנחנו זזים ונשמעים, מה שאנחנו שומעים, מרגישים וחשים, והתבוננות על תנועה של אחרים. אנחנו זזים כל הזמן – הגוף שלנו נמצא בתנועה כל היום וכל הלילה, אפילו כשאנחנו שוכבים לישון. צליל הוא למעשה גם תנועה – של גלי קול בחלל. תנועה וצליל כבר מחוברים אצלנו בתוך הגוף.
למה להיות במקום רועש ומלא אנשים זה מלחיץ ולהיות על חוף הים עם רעש הגלים זה מרגיע? רגע – יש אנשים שזה ההיפך בשבילם! איך זה קורה? איך כל זה קשור לגוף, תנועה, צלילים והחלל שאנחנו חיים בו? האם נוכל לשנות את ההבנה שלנו – של עצמנו ושל הסובבים אותנו אם נשנה את דפוסי התנועה והצליל שלנו?
ההתנהגות שלנו, המחשבות, הרעיונות והתקשורת שלנו עם העולם הן פועל יוצא של הדפוסים הקינסטטיים והסונוריים שלנו. עם תנועות וצלילים יומיים נתאמן בהקשבה לצד נגינה, הלחנה, שירה ויצירה. נפענח דפוסי תנועה ביצירות מוסיקליות שכולנו מכירים, מהקלאסי דרך העממי לפופולארי. נטייל בהרמוניה של החלל דרך צורות גיאומטריות, ובעזרת דמיון ודימויים נמלא צורות בטקסטורות רב-תחומיות. דפוסי תנועה והרגלים מלודיים, ארגון הגוף והמנעד בחלל, תנועות ומחוות צליליות בסיסיות, הדינמיקה של התנועה והמהירות שלה. סיבוב, קפיצה, שקט ומקצב, אלכסון ועיגול, תזמורת וסולו, נשחק עם כל אלו ועוד בדרך להבין את עצמנו ואת העולם.