מכון אריקה לנדאו

ילדים מצטיינים מחוננים

חוגים לילדי כיתה א’

כיתה א
ימי א’ ימי ב’ ימי ג’ ימי ד’ ימי ה’
16:00-17:30 *בלשי הרגשות *יצירה מזוויות שונות *רובוטיקה למתחילים Wedo *מסע דרך החושים בארץ סין
*סיפורי אלף לילה ויום גישה יצירתית לטבע
.
17:45-19:15
חברים לטבע *עד קצה העולם *חוקרים את הכדור *בארץ סין-ממשיכים
בלשי הרגשות *רובוטיקה למתחילים Wedo

לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן

* חוג סגור/לא יפתח

.

החוגים:

בארץ סין   הדרכה : ד”ר סמדר וינטר

מדוע שתתה צאנג אֶה את שיקוי האלמוות וכיצד הגיעה לירח? מה עשה אז בעלה העצוב, הקשת הגיבור חוֹאוּ אִי? ואיך הגיעו לירח גם קרפדה וארנב?! ובענייני ארנבים – מדוע השנה הנוכחית בסין נקראת שנת הארנב? ואיך מסתדרים ארנבים עם דרקונים ואריות להם מקום מרכזי בחגיגות ראש השנה בסין? ובכלל – איך זה שראש השנה הסינית מסמן את הגעת האביב ולא נחגג בסתיו כמו אצלנו? ואיך כותבים בסינית שנת הארנב אם זו שפה שאין בה בכלל אותיות?!

המאה העשרים ואחת היא המאה של אסיה. שיעורי החוג בארץ סין מעניקים למשתתפים ולמשתתפות חשיפה ראשונה, מעמיקה, לתרבותה המפוארת של סין ולשפתה. במהלך החוג נחקור את השאלות שהוצגו לעיל ועוד שאלות נוספות רבות.

לצד רכישת אוצר מילים ראשוני בשפה המדוברת והכתובה נתחקה בחוג אחר הערכים שעיצבו את החברה הסינית לאורך ההיסטוריה. נכיר אמונות ומנהגים הקשורים בחגים העיקריים בסין כמו פסטיבל הירח או מרוץ סירות הדרקון, נחקור יצורים מיתולוגיים לצד חיות אמיתיות – דרקונים ודובי פנדה – נלמד לשיר בסינית, נשחק משחקים בסינית ונכין מלאכת יצירה דרכה נתוודע לאסתטיקה הייחודית של סין.

המפגשים בחוג מאפשרים לילדים לחקור באופן חוויתי ומעמיק היבטים שונים בתרבות הסינית, כשלצד לימוד השפה ופיתוח הכשרים המילוליים של הילדים, פעילויות החוג מפתחות אצלם כישורי מחשבה ודימיון, כמו גם כישורים אמנותיים כגון כתיבה תמה, שרטוט, ציור, משחק ושירה. החשיפה לתרבות אחרת ולחיי היום היום של ילדים בני גילם בסין מרחיבה את מושג האדם המתגבש אצל הילדים. היא מעודדת את החקרנות והסקרנות האינטלקטואלית הטבועה בהם, את נכונותם לשקול את הבלתי רגיל ואת העניין הרב שיש אצלם בתחומי ידע רחבים ומגוונים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

בארץ סין – ממשיכים   הדרכה : ד”ר סמדר וינטר

מדוע כשחברים סיניים נפגשים הם שואלים אחד את השני “האם אכלת כבר”, ולא “מה שלומך”?
מדוע הסינים מתייחסים לביצה המצופה בתערובת של סיד, אפר, מלח ותה, שנעטפת בקש ונטמנת באדמה למשך מספר חודשים, כאל מעדן? מדוע נתנו לביצה זו שם מיוחד – “ביצת אלף השנים”? ומדוע נהוג לאכול אותה בזמן חג מרוץ סירות הדרקון? והאם נוכל לעשות מרוץ סירות דרקון בכיתה? (נעשה!)
בחוג ההמשך ללימוד השפה והתרבות הסינית, נחקור שאלות אלו ושאלות רבות נוספות, ונעמיק את היכרותנו עם התרבות הסינית ועם חייהם של ילדים סיניים בני זמננו. נגדיל את אוצר המילים בסינית מדוברת וכתובה, נתרגל שיחות קצרות, נשמע סיפורים ואגדות, נראה סרטונים סיניים, נשחק ונשיר בסינית, ונמשיך את כל הפעילויות שאהבנו בקורס המתחילים.
הידע הנוסף שנקבל לגבי התרבות, החברה והשפה בסין, יאפשר לנו להרחיב אופקים, ולהרחיב למעשה את הגבולות של מה שאפשר בכלל לדמיין, לחשוב, להאמין ולהרגיש. אתם מוזמנות ומוזמנים להצטרף אלינו להמשך המסע!

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

בלשי הרגשות   הדרכה: קרן רונן

בחוג נתחבר לעולם הקסום של ספרי ילדים שמטפח אהבה עמוקה לקריאה וסיפורים, ונפגיש את הילדים עם רגשות וחוויות מגוונות תוך עידוד חקר הסיפור, הדמיון והיצירתיות.

באמצעות הסיפור נצא למסע של גילוי עצמי, הזדהות וחיבור לחוויה האנושית הרחבה יותר, תוך הנחת בסיס חזק לאינטליגנציה רגשית, התפתחות אישית וכבוד ואהבה למילה הכתובה.

באמצעות תהליך אינטראקטיבי ומלא דמיון תוך שימוש בעקרונות NLP ננסה למקסם את כוחן של חוויות חושיות ושפה בעיצוב התפיסה וההתנהגות של הילדים.

נעסוק לדוגמא קצת בצבעים השונים. מה אנחנו חושבים על כחול? או ירוק?

אולי על אדום כביטוי לכעס ומבוכה או לצהוב לקנאה  וכו’.

בכל מפגש ננתח סיפור באמצעים שונים תוך יצירה צבעונית ועבודת צוות וככה בלי לשים לב  נדע למשל: מה מרגיש מי שמולכם ותדעו איך להתקרב אליו או מה מרגיע ומעודד אותו…

כל מה שאנחנו צריכים זה מכחול שאתו נוכל לצבוע את העולם בצבעים שמתאימים לכל אחד מאתנו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

גישה יצירתית לטבע   הדרכה: יעל סברדלוף

מה הקשר בין גלקסיות, חלזונות, סופות טורנדו, וסידור העלים מסביב לגבעול? באו לגלות גם את התעלומה הזאת בחוג גישה יצירתית לטבע, בו תכירו את הטבע שבנו והטבע בו אנו חיים.                                                       

החוג הוא מפגש חוויתי רבתחומי לפיתוח החשיבה היצירתית ולביטוי כוחות היצירה הקיימים בטבע שבנו.

בחוג  נחשף לעולמות הידע: המדע, האמנות, הטבע, האדריכלות, החלל, האנתרופולוגיה, מדעי המוח, הרפואה והיזמות.

נעסוק בתנועת המעגלים  – ממנדלות ועד מעגלי הכוכבים בחלל, נלמד על כוח המשיכה כפי שמתבטא בגוף שלנו, ברפואה ובטבע, נחשוף את העולם הנסתר של הפטריות מתחת לפני האדמה ועולם החיים הסמוי מן העין. נכיר את חיתוך הזהב ונטייתו המסתורית להופיע בצורות שונות ביקום…ועוד ועוד

הילדים בחוג ישכללו את היצירתיות שלהם ואת המיומנויות הריגשיות, הבינאישיות, והחברתיות שלהם.  החוג יאפשר ביטוי אישי תוך יצירת שיתוף פעולה בדגש על פיתוח קשב לעצמי ולטבע. נגרה החושים ונפתח נתיבים נוספים לסקרנות.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

..

חברים לטבע הדרכה: דורון רוזנבלט

בחוג נפגוש חברים חדשים,  גם כאלו על ארבע, נכיר את בעלי הכנף וגם חברים ששוכנים בים. נחקור את ההתנהגות שלהם, הרצונות שלהם והדרכים המיוחדות בהם הם חיים.

נשאל למשל למה ציפורים נודדות?  רמז – זה לא בגלל שיש מבצע מכירות במקום אחר.

וגם נברר האם הדבורים מזמזמות משום ששכחו את המילים?

בואו לבדוק ולגלות אתנו

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

חוקרים את הכדור   הדרכה: דורון רוזנבלט

האם נכונה השמועה כי בסין האווזים מתגייסים למשטרה? ושבאלסקה מכהן חתול בתפקיד ראש עיר? ומהו בעצם  התפקיד של הנוצות בכתר של האינדיאנים? ולמה היפנים לובשים חיתול?

בואו לטוס אתנו מסביב לעולם בשעה וחצי!  נחקור את הכדור מזוויות חדשות, נגלה תרבויות משונות ואחרות משלנו, נציץ אל מינהגים מפתיעים, נתוודא לשפות שונות שמסתירות מאחוריהן עולמות של תוכן ותפיסות עולם, נשאל מה הקשר בין חידושים שנוצרו או הומצאו במדינה מסויימת לבין התרבות המקומית שם וגם נכיר בעלי חיים נדירים ואת מקומם בתרבויות המקומיות

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

יצירה מזוויות שונות  הדרכה עדיה גודלבסקי

החוג מזמין את הילדים להצמיח את היצירתיות בתוך שדה החשיבה והעשייה המקורית שלהם.  לכל מפגש יהיה נושא אחר שבו נעמיק, נחקור, נלמד, נשחק וניצור מזוויות ראיה שונות. נתנסה בניסויי מדע, נתבונן ביצירות אמנות, נאזין לסיפורים, נשאל שאלות, נשחק וניצור יצירות שונות בציור ובפסול וכל זה בדיאלוג של היחיד\ה עם הקבוצה, כך שינתן מקום לצדדים הרגשיים והחברתיים של היחיד\ה והיחיד\ה בקבוצה.

מטרת החוג לפתח את היצירתיות של הילדים, לאפשר להם לגלות ולבטא את עולמם הפנימי בדרכם היצירתית. הנושא והפעילות הקשורות לנושא המפגש, יהוו השראה, מסגרת ותמיכה בה יוכלו לגלות ולבטא את עצמם ואת שלהם.

בין הנושאים שנעסוק בהם: התחלה \ ביחד ולחוד \ חברות \ שפה \ תנועה \בית \ פנים וחוץ\ תעתועי ראיה\ השתקפות \חושך ואור \ אש \ עיגול \ סדר ואי סדר \מחזוריות/

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

מסע דרך החושים הדרכה: גיא דולב

ברוכים הבאים לעולם הדמיון, שממנו מתחיל התהליך היצירתי!

אם רק נדע להתבונן מקרוב-קרוב, נוכל ליצור כאן כמעט הכול: עולמות הפוכים, גנים ומבוכים, יצורים מוזרים ועוד אינסוף סיפורים.

בחוג נלמד לפתוח את חמשת חושינו אל מה שסביבנו ולרחף על כנפי ההשראה. נלמד ליצור פעלולי ראייה במצלמה ונביט דרכה אל האינסוף, ננגן בחפצים ונלחין יצירות מוזיקליות, נכין שיקויים ריחניים ונלמד על החושים שלנו ושל בעלי חיים אחרים, נדמיין מקומות מופלאים, נעצור את הזמן, ולא נפסיק לגלות את כל מה שנמצא לנו מתחת לאף!

בעזרת משחקים, חידות, סיפורים ויצירות אמנות שנכין נשכלל את הדמיון, את ההבעה המילולית והגופנית ונהנה המון!  רוצים להציץ, לראות ולטעום ?   לחצו כאן

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

סיפורי אלף לילה ויום הדרכה: איגור רומננקו

האם האנשים עליהם מסופר באגדות היו שונים מאתנו?

האם ניתן בכלל ללמוד משהו במאה ה-21 מסיפורים שנכתבו לפני אלפי שנים?

האם יש הבדל בין מיתוס לבין סיפור היסטורי?

בחוג נעוף עם מעשיות, משלים ומיתולוגיות ברחבי העולם, בין תקופות , מקומות וזמנים, נאתגר את עצמנו בחידות ונלמד מגיבורי הסיפורים ומתבונתם.

נתוודע לפולקלור של תרבויות מאסיה, דרך מסופוטמיה העתיקה ועד האזטקים ביבשת אמריקה. נחשף לחכמה והתבונה העתיקה אשר מתחבאת בין הטקסטים הסוקראטיים ועד למעשיות של חכמי חלם. נשלב היכרות עם העולם המיתולוגי וסוגיות של מוסר וצדק שרלבנטיות גם בימינו, ונקנח עם מעט לוגיקה אפלטונית.

החוג מעודד ומפתח חשיבה ביקורתית. הילדים יקבלו זוויות ראיה חדשות על מושגים כמו ‘מוסר’, ‘ספק’, ‘טוב’ ו’רע’ . הם יחשפו ויתנסו ביסודות הלוגיקה בדרך של כיף, יצירה, ודיון מעמיק.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

עד קצה העולם-חשיבה מדעית  הדרכה: עינב ברזני

רוצים לצפות בתופעות הטבע המרהיבות בכדור הארץ? זוהר הצפון, גייזרים רותחים, הרי געש מתפרצים,

נתפעל יחד מגודלן העצום של מושבות הפינגווינים באנטרקטיקה.

בחוג שלנו נבין איך דובי הגריזלי צדים את דגי האלתית במעלה הזרם.

נענה על שאלות קיומיות: למה דוב קוטב לעולם לא יטרוף פינגווין איפה אפשר לפגוש את גורילות ההרים ? איך נבנו הפירמידות הגדולות במצרים?

נצלול יחד עם כרישים ודולפינים במרוץ הסרדינים ונלווה את נדידת הגנו הגדולה באפריקה.

נצא למסע עד קצה עולם בשבע היבשות, נדבר על קיימות, על בעלי חיים בסכנת הכחדה, ואיך הילדים של היום, המנהיגים של המחר, יכולים לעזור ולהציל את כדור הארץ. נדבר על מנת מימדים, מרכז כובד, יחס גלישה, כוח החיכוך, כדור פורח ועקרונות התעופה.

נבצע ניסויי מדע רבים כגון הדמיית גייזר מתפרץ, הר געש, התעבות עננים, מגנטיות הקטבים, חוקי ארכימדס וניוטון

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

רובוטיקה למתחילים Wedo   הדרכה:  פליקס חודק

איך בונים רובוט מלגו?

איך הרובוט יודע מה לעשות?

החוג מפגיש את הילדים עם עולם הרובוטים. נלמד מהו רובוט? נלמד על גלגלי שיניים, גלגלות, רצועות וצירים נלמד לקרוא שרטוטים ונבנה מודלים פשוטים מלגו הנעים לפקודות תכנות בתוכנת ה-Wedo.בחוג מושם דגש על פיתוח החשיבה הלוגית, הדמיון והיצירתיות. כל זאת תוך פיתוח יכולות עבודה בצוות.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.