חוגים לילדי כיתה א’
כיתה א | |||||
ימי א’ | ימי ב’ | ימי ג’ | ימי ד’ | ימי ה’ | |
16:00-17:30 | רובוטיקה למתחילים Wedo* | דרמה יצירתית ומשחקי תאטרון | הכוכב הכחול* | מוסיקה שזזה, תנועה שנשמעת | מסתורי המוח |
. | מעבדת ההמצאות* | גוף האדם בפעולה | |||
. | |||||
17:45-19:15 | חוקרים את הכדור* | תקשורת בעולם החי | מסע דרך החושים | רובוטיקה למתחילים Wedo* | חוקרים את הכדור-גן א |
רופאים צעירים | ידים ירוקות | חברים לטבע | רובוטיקה למתחילים Wedo* | ||
יוצרים צעירים | |||||
. |
לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן
* מלא/סגור
.
החוגים:
גוף האדם בפעולה הדרכה: מאיה גומבוש
אם תמיד רציתם להבין כיצד פועלת המכונה יוצאת הדופן שנקראת גוף האדם, אם סקרן אתכם לדעת מה מבדיל כל אדם מהסובבים אותו ואם תרצו להעמיק וללמוד מגוון רחב של נושאים בביולוגיה ורפואה, אני מזמינה אתכם להצטרף אליי לקורס חווייתי ומרתק.
בקורס נלמד ביחד על מערכות גוף האדם: מערכת הנשימה, מערכת ההובלה ומבנה הלב, מערכת החיסון, מערכת העצבים ועוד.
נתעמק במושגים בגנטיקה ותורשה של גנים מדור לדור, נלמד על מבנה ה- DNA ונחקור את מבנה התא האנושי ואפילו נלמד קצת אקולוגיה, נכיר את החיידקים והווירוסים השונים ונתנסה בחבישות שונות כחלק משיעור עזרה ראשונה.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
דרמה יצירתית ומשחקי תאטרון הדרכה: אופירה זילברשטיין
סדנת “תיאטרון שימושי” לכיתות א-ב, כייף ושעשוע, כמובן והצגה – אבל “על הדרך”, שימוש בכלים של התיאטרון גם לבניית ביטחון עצמי, לתחושת האחד והקבוצה, עמידה מול קהל (האחר), ביטוי אישי, אמנות הסיפור, יכולת אלתור וקבלת ה”טעויות” המושלמות שיוצאות להם בתהליך.
הקשבה, סבלנות לשוני, גמישות מחשבתית, רגישויות חברתיות וכל מה שמצחיק אותנו. בגיל הזה הטרי,יש בהם הכל “טבעי”. הם מלאי דמיון, חופשיים יחסית מדפוסים וממה “נכון”, מאוד יצירתיים ויש בהם שמחה וכוח להיות הכל אם רק מאפשרים להם.
כל שנותר הוא ברגישות ודרך אגב וכייף, לחזק את הביטחון. לעזור להם לכוון את העצמות ולהאמין בעצמם, ביכולות שלהם ולתת להם במה, מקום בטוח להתבטא ובעיקר לשחק..
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
הכוכב הכחול הדרכה: פייגי אגלמן
החוג מהווה חשיפה לתחום המדעים וכולל מכלול תחומים מרתקים כגון: אסטרונומיה, ביולוגיה, כימיה ופיזיקה בשילוב עם פיתוח מיומנויות של עבודה יצירתית בקבוצות.
בחוג אנו מאפשרים למדענים הצעירים לחקור, להעמיק ולא להפסיק לשאול שאלות על מבנה כדור הארץ ומיקומו, על הרכב האטמוספרה, תכונות המים, התפרצות הרי געש, ההבדל בין מסה למשקל, מפות היסטורית גילוי הארצות ועוד.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
..
חברים לטבע הדרכה: דורון רוזנבלט
בחוג נפגוש חברים חדשים, גם כאלו על ארבע, נכיר את בעלי הכנף וגם חברים ששוכנים בים. נחקור את ההתנהגות שלהם, הרצונות שלהם והדרכים המיוחדות בהם הם חיים.
נשאל למשל למה ציפורים נודדות? רמז – זה לא בגלל שיש מבצע מכירות במקום אחר.
וגם נברר האם הדבורים מזמזמות משום ששכחו את המילים?
בואו לבדוק ולגלות אתנו
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
חוקרים את הכדור הדרכה: דורון רוזנבלט
האם נכונה השמועה כי בסין האווזים מתגייסים למשטרה? ושבאלסקה מכהן חתול בתפקיד ראש עיר? ומהו בעצם התפקיד של הנוצות בכתר של האינדיאנים? ולמה היפנים לובשים חיתול?
בואו לטוס אתנו מסביב לעולם בשעה וחצי! נחקור את הכדור מזוויות חדשות, נגלה תרבויות משונות ואחרות משלנו, נציץ אל מינהגים מפתיעים, נתוודא לשפות שונות שמסתירות מאחוריהן עולמות של תוכן ותפיסות עולם, נשאל מה הקשר בין חידושים שנוצרו או הומצאו במדינה מסויימת לבין התרבות המקומית שם וגם נכיר בעלי חיים נדירים ואת מקומם בתרבויות המקומיות
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
ידיים ירוקות הדרכה :אדם שני
האם אתם מוכנים לצלול לעומקה של הממלכה החשובה ביותר על פני כדור הארץ ?
מה ההבדל בין חקלאות מודרנית לחקלאות ברת-קיימא (פרמקלצ’ר) ? אילו צמחים כדאי לשתול בתנאים הנתונים לנו ? כיצד לתקשר עם הצמחים שסביבנו ולהבין את צרכיהם ?
בחוג “ידיים ירוקות” נכיר לעומק את ממלכת הצמחים, נלמד אודות התהליכים הבוטניים המתרחשים סביבנו, נשים דגש על התנסות מעשית עשירה ופרקטית לצד למידה תיאורטית.
נלמד על מינים ומשפחות צמחים, נתנסה בהנבטה בתנאים שונים, בשכפול וריבוי צמחים בדרכים מגוונות, שתילה בערוגה לעומת שתילה במצע מנותק. נבנה יחד מערכות הידרופוניות (גידול צמחים במים ללא אדמה), נבין מה נחוץ לצמחים כדי לגדול ולהתפתח בצורה המיטבית עבורם, נחקור את יחסי הגומלין בין צמחים לסביבתם וליצורים חיים אחרים, נבין את המחזוריות של הממלכה הירוקה, נבצע תצפיות ומעקבים אחר תהליכים בוטניים שונים, נתנסה ונקבל כלים פרקטיים למלאכת החקלאות והגינון, נלמד את עקרונות המחקר המדעי וניישם אותם דרך פרויקטים מגוונים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
יוצרים צעירים הדרכה: שי אריק
מהם צבעים משלימים? מהי פרספקטיבה? כיצד אמנות משנה את האופן בו אנחנו מסתכלים על העולם?
אלו הן רק מקצת השאלות שנעסוק בהן בסמסטר הקרוב של החוג ״יוצרים צעירים״. בחוג נגלה את עולם האמנות בעזרת יצירה רב תחומית שתשלב פיסול, ציור, צילום, מולטי מדיה, כמו כן נלמד על אמנים שונים מהעולם.
בחוג כל ילד יפתח את עולמו הפנימי, את דרכי הבעתו, תהליכי מחשבתו, רצונותיו ושאיפותיו במטרה להוביל אותם לחשיבה עצמאית, פרשנות וביקורת כלפי סביבתם החזותית ופיתוח מיומנות חשיבה בלתי תלויה.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
מוסיקה שזזה תנועה שנשמעת הדרכה: מאיה פליקסברוט
למה אני תמיד מאחר? ולמה דווקא היא תמיד מגיעה בזמן? למה להיות במקום רועש ומלא אנשים זה מלחיץ ולהיות על חוף הים עם רעש הגלים זה מרגיע? רגע – יש אנשים שזה ההיפך בשבילם! איך זה קורה?
למה קשה לי להסביר למה אני מתכוונת ורעיונות של אחרים תמיד נשמעים ברורים יותר? איך כל זה קשור לגוף, תנועה, צלילים והחלל שאנחנו חיים בו? האם נוכל לשנות את ההבנה שלנו – של עצמנו ושל הסובבים אותנו אם נשנה את דפוסי התנועה והצליל שלנו?
מוזזה הוא לא חוג מוסיקה וגם לא חוג ריקוד! הוא חוג שנועד לחקור את התנועה והצליל האנושיים, דרך מודעות לאיך שאנחנו זזים ונשמעים, מה שאנחנו שומעים, מרגישים וחשים, והתבוננות על תנועה של אחרים. אנחנו זזים כל הזמן – הגוף שלנו נמצא בתנועה כל היום וכל הלילה, אפילו כשאנחנו שוכבים לישון. צליל הוא למעשה גם תנועה – של גלי קול בחלל. תנועה וצליל כבר מחוברים אצלנו בתוך הגוף.
ההתנהגות שלנו, המחשבות, הרעיונות והתקשורת שלנו עם העולם הן פועל יוצא של הדפוסים הקינסטטיים והסונוריים שלנו. עם תנועות וצלילים יומיים נתאמן בהקשבה לצד נגינה, הלחנה, שירה ויצירה. נפענח דפוסי תנועה ביצירות מוסיקליות שכולנו מכירים, מהקלאסי דרך העממי לפופולארי. נטייל בהרמוניה של החלל דרך צורות גיאומטריות, ובעזרת דמיון ודימויים נמלא צורות בטקסטורות רב-תחומיות. דפוסי תנועה והרגלים מלודיים, ארגון הגוף והמנעד בחלל, תנועות ומחוות צליליות בסיסיות, הדינמיקה של התנועה והמהירות שלה. סיבוב, קפיצה, שקט ומקצב, אלכסון ועיגול, תזמורת וסולו, נשחק עם כל אלו ועוד בדרך להבין את עצמנו ואת העולם.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
מסע דרך החושים הדרכה: גיא דולב
בחוג “מסע דרך החושים” נלמד לפתוח את חמשת חושינו אל מה שסביבנו ולרחף על כנפי ההשראה. בכל שיעור נלמד על תופעה אחרת ונשאל – מהם זמן, מרקמים, הכפלה, פרספקטיבה, רעש ועוד, ונתבונן בהם (או נאזין להם) מכמה זוויות. מרחב הכיתה ישמש אותנו בכל פעם לחשיבה יוצרת וליצירה מחשבתית אחרת כך נשכלל את הדמיון, את ההבעה המילולית והגופנית ואת האופן שבו אנו חשים וחשות, מפרשים ומפרשות את העולם המקיף אותנו.
בחוג נלמד לעשות פעלולי ראייה בעזרת מצלמה, להפוך רעשים למוזיקה, לשחק משחקי תפקידים ותיאטרון. נלמד להזיז את הגוף, נתחפש לחפצים ולדמויות אהובות, נבשל ונמציא טעמים חדשים, נתחרה בתחרויות אולימפיות של קפיצה לרוחק אחורה בזמן, ריצה אל העתיד ושחייה בסגנון חזה אל עומק האדמה. מבטיח שנצחק המון!
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
מסתורי המוח הדרכה: חגית שפושניק
מהם קשרים נוירולוגיים? האם לנגנים מבנה מוח שונה מאלו שאינם מנגנים? באמצעות אילו מכשירים ושיטות מחקר ניתן לבחון זאת?
מהו הזיכרון? האם קיימים מבני זכרון שונים ומה ההבדל בינהם? ומהי למידה? האם אילוף כלבים דומה ללמידה אנושית?
אני מזמינה את הילדים להרפתקה המדעית לפענוח נפלאות מסתורי המוח.
בחוג זה נלמד על אחד האיברים החשובים, והמרתקים ביותר: המוח! יחד עם הילדים נעבור מסע חוויתי, נבין את מבני המוח, הקשרים הנוירונלים הקיימים בו וכיצד הם משפיעים על תהליכי למידה וזיכרון. לאחר שנלמד את הבסיס להבנת המוח, נמשיך ונכיר את הקשר בין מבני המוח והפעולות הבסיסיות שאנו מבצעים ביומיום. נבנה פרוטוטיפ של מבני מוח ותפקידם וכן נציג ונבנה פרוטוטייפ של מיכשורים מחקרים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
מעבדת ההמצאות הדרכה: שי אריק
מה משותף לארטיק, גלשן שלג וטרמפולינה? תאמינו או לא, שלושתם הומצאו על ידי ילדים שרצו לשנות משהו בעולם. במעבדת ההמצאות נחקור כיצד מכונית נעה, איך מנוף מזיז עצמים גדולים, איך גורמים למים לעלות למעלה ועוד ועוד. בעזרת תכנון, מחקר, ניסוי וטעייה נמצא פתרונות יצירתיים לאתגרים שונים שיועלו בשיעור וביחד נמציא רעיונות חדשים.
המטרה של מעבדת ההמצאות היא לעורר את רוח החקירה של החוקרים הצעירים, לקדם יצירתיות, לעזור להם לחשוב על בעיות ולהביע את רעיונותיהם באמצעות בניית דברים. ניגע בתחומים הקשורים למתמטיקה, מדע, הנדסה ואמנות, בדרכים מהנות ומגוונות
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
רובוטיקה למתחילים Wedo הדרכה: פליקס חודק
איך בונים רובוט מלגו?
איך הרובוט יודע מה לעשות?
החוג מפגיש את הילדים עם עולם הרובוטים. נלמד מהו רובוט? נלמד על גלגלי שיניים, גלגלות, רצועות וצירים נלמד לקרוא שרטוטים ונבנה מודלים פשוטים מלגו הנעים לפקודות תכנות בתוכנת ה-Wedo.בחוג מושם דגש על פיתוח החשיבה הלוגית, הדמיון והיצירתיות. כל זאת תוך פיתוח יכולות עבודה בצוות.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
רופאים צעירים הדרכה: פייגי אגלמן
חוג רופאים צעירים מהווה חשיפה ראשונה לתחום הרפואה, הביולוגיה ומאפייני החיים.
החוג בנוי כמסע בו המשתתפים מגלים מהם אורגניזמים וכיצד העולם סביבנו מאפשר לאותם יצורים חיים להתפתח, לגדול, לקלוט מידע ולבצע חילוף חומרים. החוג מהווה מבוא למערכות האנטומיות והפיזיולוגית בגוף האדם ובבעלי החיים. בעזרת ערכות מדע והרכבה, חידונים ואתגרי חשיבה אנו מייצרים מפגשים המשלבים למידה חווייתית עם גילוי ומחקר. מהו תפקידו של הלב, מקימו וחשיבותו? מהו מסעו של האוכל במערכת העיכול? מהן סודות האוויר כחלק ממערכת הנשימה? מדוע מספר העצמות שלנו קטן כאשר אנו גדלים? מדוע אנחנו דומים למשפחה שלנו, החומר התורשתי מהו? מה יקרה אם נצלול לתוך התאים שלנו, מה נגלה? מהו החיסון הראשון וכיצד התגלה?
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
..
תקשורת בעולם החי הדרכה: דורון רוזנבלט
איך חיידקים מתקשרים בינהם? ואיך הדבורים מעבירות מסרים בדרך של ריקוד? למה מתכוון הלויתן בשירתו?
בחוג נלמד להתבונן בבעלי חיים, ננסה להבין את השפה שלהם, ונבנה מילון לשפת הגוף של חתולים וכלבים.
נכיר את החושים המיוחדים של בעלי החיים וכיצד הם משתמשים בהם כדי ליצור בינהם קשר וכדי לשרוד בטבע.
נשאל האם גם בעלי החיים זקוקים לנו או שזה רק אנחנו שזקוקים להם? נלמד לטפל ולהגיש עזרה ונעביר להם את האהבה שלנו.