מכון אריקה לנדאו

נוסד 1969

חוגים לילדי כיתה ה’

כיתה  ה’
ימי א’ ימי ב’ ימי ג’ ימי ד’ ימי ה’
16:00-17:30 מה מסתתר מאחורי המסכה?  עד קצה העולם פוטושופ עיצוב טירות ומבצרים בתלת מימד
יפנית ותרבות יפן     עולמות של פנטזיה
         
17:30-19:00 מוסיקה וקוגניציה חומרים בפעולה המשימה מאדים  כימיה של פולימרים בתלת מימד יוצרים תאטרון
קוד ורובוטיקה  דימויים בתנועה וידאו וקלנוע פיסול בחימר דיגיטלי
       

לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן

* מלא/סגור לרישום

  

החוגים:

המשימה מאדים  הדרכה: ירדן לונברג

למה כולם רוצים להגיע למאדים?

האם ישנם מים על מאדים?

איך אפשר לחקור את מאדים מכדור הארץ?

כדי לדעת עוד ולשאול מחדש עוד, בחוג “המשימה מאדים”נתכנן, נתכנת ונבנה אב טיפוס לרובוט מחקר מדעי (rover) המסוגל להמשיך ולחקור את מאדים ולהכין את השטח לפני שננחית שם אסטרונאוטים.

במהלך החוג נלמד על התנאים המיוחדים במאדים, נלמד לחשוב כמו רובוט- זה שנכין למשימות המדעיות שנבחר יחד במפגשים.

תוך כדי המשימה נפתח את החשיבה המדעית והיצירתית ונחשוב על דרכים לפתור בעיות אמיתיות שמהנדסי החלל מתמודדים איתם, נלמד לתכנת בMindstorms- ולבנות בלגו וEV3-.

במהלך החוג נעבוד בקבוצות ונעודד עבודת צוות לחשיבה משותפת על אתגרים הנדסאים מורכבים. כל חבר צוות ייצא מהמשימה כשהוא למד על מאדים, על הנדסה, תכנות ושותפות חברים בעבודת צוות למימוש המשימה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

דימויים בתנועה וידאו וקלנוע הדרכה: סמנתה אדלר

מה משותף בין יוטיוב, נטפליקס, טיק-טוק, החדשות, קליפים מוזיקלים ותוכניות ריאליטי?

החיים שלנו מוצפים בדימויים בתנועה. מה משמעות הוידאו כמדיום אמנותי וככלי תקשורת ולמידה? איך הוא משפיע על היחסים שלנו עם העולם ועם עצמנו?

יחד נלמד את יסודות הוידאו (עיצוב הפריים, תנועות וזוויות מצלמה, עריכה ואפקטים). נלמד כיצד לפתח סיפור ולתכנן צילומים, ונתנסה במגוון פורמטים: קולנוע דוקומנטרי ועלילתי, אמנות וידאו, סטופ מושן ועוד.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

חומרים בפעולה  הדרכה: נטלי פרינטה כהן

כימיה היא שפה, היא נמצאת סביבנו בכל מקום. גם בתקשורת בינינו…

במפגשים שלנו נחשף למושגים מעולם הכימיה והמדע, נבצע ניסויים מגניבים ומרתקים, נהיה שותפים פעילים במעבדה, ממש כמו חוקרים מנוסים, ניצור קסמים מופלאים, “פיצוצים” כיפיים (בזהירות כמובן…), נגדל גבישים, נייצר פלסטיק מחלב ועוד המון חוויות.

אני כבר מתרגשת מהמסע שלנו. נצא לדרך?

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

יוצרים תאטרון  הדרכה: אופרי פוקס

עולם התיאטרון מורכב מהרבה אלמנטים: משחק, בימוי, תפאורה, תלבושות, כוריאוגרפיה,  טקסט ועוד.

בחוג “יוצרים תיאטרון” נחשוף את הילדים לתהליך יצירת היצירה הבימתית ונאפשר לילדים להיות כל היוצרים עצמם.

חווית היצירה של פרויקט הסיום תהיה תהליך משותף, עבודת צוות בה ננסה למצוא ולהוציא את החוזקות של כל ילד וילדה: מכתיבת הטקסט ועד ניהול ההפקה, דרך כל מה שביניהם.

במהלך החוג ניקח כולנו יחד אחריות משותפת ומלאה על פרויקט היצירה אשר בסיומו ימצאו הילדים את עצמם עם נסיון לא רק על הבמה אלא גם מאחוריה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

יפנית ותרבות יפן  הדרכה: אדר זקס

יפן המדינה העשירית בגודלה בעולם ובין המשפיעות ביותר. אילו השפעות יצאו מהאי היפני וכיצד אנו- אנשי המערב מושפעים מהן עד היום?

מה לצבע, אור וקסם? קליגראפיה, בנטו, מאנגה ? מי תהיה המעצמה הגדולה הבאה?

בחוג שלנו נתוודע אל אלה, ונלמד מעט יפנית. על מנת ללמוד את השפה היפנית ננסה להבין את מקורות התרבות היפנית העתיקה והמודרנית כאחד, נעשה זאת תוך שילובם של סיפורים ואירועים שהם מניסיונה האישי של המדריכה שחיה בין יפנים ביפן מספר שנים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

מוסיקה וקוגניציה הדרכה: ספיר

מה אמרת? מה ששמעת?

האם מוזיקה מסוגלת להשפיע על החשיבה שלכם?

האם מוזיקה יודעת לדבר ללא מילים?

האם ניתן לצפות מראש לתגובה רגשית מסוימת בהאזנה למוזיקה?

בחוג נבחן שאלות אלו מזוויות שונות. נחקור את הייחודיות של מוזיקה וסאונד במשחקי מחשב, בסרטים, בתכניות טלוויזיה ובפרסומות. נדבר על מה שמתרחש במוח שלנו, נדון במסרים שמאחורי הצלילים ובהשפעת התרבות על התפיסה המוזיקלית שלנו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

מה מסתתר מאחורי המסכה? הדרכה: סמנתה אדלר

“תן לאדם מסכה ויספר לך את האמת” (אוסקר ויילד)

מה אפשר ללמוד על בני אדם דרך המסכות שלהם?

מה המסכה מסתירה ומה היא מגלה?

כמה היא מגינה עלינו וכמה היא חוסמת אותנו?

קודם כל נתחיל במה שיש לנו, כפי שאנחנו: נתבונן בפנים שלנו ונצייר אותם. נאסוף סדרת דיוקנים: דיוקן בקו אחד, דיוקן בצבעים, דיוקן בקולאז׳, דיוקן באובייקטים, עד שנעבור לדיוקנים תלת מימדיים. נלמד על שימוש במסכות בהיסטוריה ובתרבויות שונות ונחקור איזה סודות המסכות יכולות לגלות לנו על בן אדם וחברתו. נעבוד עם חומרים שונים כמו עיסת נייר, מתכת, בדים וצבעים כדי ליצור סוגים שונים של מסכות שאולי יאפשרו לנו, באמצעות הלבשתן ופעולה במרחב, לספר קצת מהאמת שלנו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

עד קצה העולם הדרכה: עינב ברזני

רוצים לצפות בתופעות הטבע המרהיבות בכדור הארץ? זוהר הצפון, גייזרים רותחים, הרי געש מתפרצים,

נתפעל יחד מגודלן העצום של מושבות הפינגווינים באנטרקטיקה.

בחוג שלנו נבין איך דובי הגריזלי צדים את דגי האלתית במעלה הזרם.

נענה על שאלות קיומיות: למה דוב קוטב לעולם לא יטרוף פינגווין איפה אפשר לפגוש את גורילות ההרים ? איך נבנו הפירמידות הגדולות במצרים?

נצלול יחד עם כרישים ודולפינים במרוץ הסרדינים ונלווה את נדידת הגנו הגדולה באפריקה.

נצא למסע עד קצה עולם בשבע היבשות, נדבר על קיימות, על בעלי חיים בסכנת הכחדה, ואיך הילדים של היום, המנהיגים של המחר, יכולים לעזור ולהציל את כדור הארץ. נדבר על מנת מימדים, מרכז כובד, יחס גלישה, כוח החיכוך, כדור פורח ועקרונות התעופה.

נבצע ניסויי מדע רבים כגון הדמיית גייזר מתפרץ, הר געש, התעבות עננים, מגנטיות הקטבים, חוקי ארכימדס וניוטון

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

עולמות של פנטזיה  הדרכה: תמר ורסנו

בעולמות דמיוניים חיים זה בצד זה יצורים קסומים ומפלצות איומות, קוסמים ומכשפות, אבירים נסיכות וענקים אשר יוצרים יחד משפחות, עמים תרבויות ושפות.

הנכם מוזמנים לצלול לתוך עולם חדש, עולם פנטסטי ויצירתי, בעל חוקים משלו, עולם שסיפורו מתרחש בעידן אחר – עולם אותו תבראו בעצמכם.

בקורס זה נחקור מקרוב את היסודות הבסיסיים של עולם סיפורי הפנטזיה, נכיר ספרים וסרטים השייכים לז’אנר המרתק, וניישם את הידע בבניית עולם דמיוני שלם, אמין ובעל הגיון פנימי משלו אשר פועל מחוץ לחוקי המציאות.

ניצור סביבות ומפות של העולם שלנו (יבשות, ימים, הרים יערות, ארצות, ערים כבישים וארמונות), נפתח עמים, גזעים ויצורים קסומים – אשר יתגוררו בעולם שלנו ויצרו ביניהם יחסי גומלין, נתכנן ציר זמן סיפורי, ונקבע את חוקי העולם שלנו.

יחד נבנה ונאייר ספר וסיפור פנטסטי המשלב בתוכו קסם ודמיון, קונפליקט חברות והרפתקאות.

עיצוב טירות ומבצרים בתלת מימד  הדרכה: תומר אשכנזי

מה ההבדל בין טירה למבצר? מי מהלך בין החומות?

איך כותבים קובץ כדי שהמדפסת תבנה את מה שאני רוצה?

בחוג נעצב עולם פנטזיה שלם בו נבנה באמצעות מדפסת תלת ממד, טירות ומבצרים ונפיח בהם חיים באמצעות דמויות דמיוניות.

הילדים ילמדו בתוכנת טינקר-קאד איך לתרגם בקלות דמיון ורעיון לדגם תלת ממדי אותו ידפיסו במדפסת תלת ממד. הם ילמדו על “קוד פתוח” – יגלו היכן מסתתרים להם “בנקים” עצומים של מודלים תלת ממדיים שמותר להוריד בחינם ולשנות אותם בהתאמה אישית.

תוצרי ההדפסה יוצגו בסיום החוג בתערוכה ולאחר מכן יחד עם הקבצים שכתבתם יהיו עבורכם מזכרת של החוויה והלמידה.

מה תורם החוג לילד ? לימוד על מושגים וטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית, לימוד כלי חדשני לעיצוב בתלת ממד, פיתוח הדמיון וכושר ההמצאה, שימוש מושכל בידע חדש \ מיזוג מידע

למידה של תכנון וביצוע, פיתוח יכולת התבוננות ולקיחת השראה ממקורות חיצוניים

קומפוזיציה ופיתוח ראייה מרחבית, עבודה על סובלנות והתמדה, לימוד מאי הצלחה והתמודדות עם תסכול עד להצלחה

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

פוטושופ הדרכה: סמנתה אדלר

מה אם היינו יכולים לצלם תמונה ולהפוך אותה למשהו אחר לחלוטין? מה אם היינו יכולים למחוק פרטים, לטשטש קווים, להוסיף צבעים ודמויות, ולשנות את קנה המידה של הדברים?

בעצם, מה אם יכולנו לשחק עם הדימויים כמו קוסם מול המציאות המצולמת ולדמיין סיפור חדש המתרחש במרחב התמונה?

בקורס הזה נלמד את כל הכלים הבסיסיים של תכנת עיבוד הדימויים ״פוטושופ״. נתחיל בליצור דימויים אך ורק באמצעות כלי התכנה (בלי צילום), נשלב תמונות וטקסט, נצלם ונשתול את עצמנו אל תוך סביבה חדשה ונלמד להפוך סדרת תמונות לאנימציה קצרה (GIF). אבל בעיקר נדמיין, נצייר ונספר סיפורים דרך התכנה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

פיסול בחומר דיגיטלי הדרכה: תומר אשכנזי

מהו חומר דיגיטלי?

איך בונים קובץ שמתאים להדפסה תלת-ממדית?

 בחוג נכיר אחד הכלים החזקים ביותר להדפסת תלת ממד.

נלמד לפסל בחומר גלם דיגיטלי על גבי מסך המחשב. עבור כך נשתמש באחת התוכנות המוצלחות ביותר שנעשו בעשור האחרון עבור הדפסות תלת ממדיות תוכנת sculptris. נעצב דמויות שקיימות רק באגדות ובסיפורי מדע בדיוני.

התוכנה שנלמד תאפשר לנו לבנות מודלים תלת ממדיים מאפס. נוכל גם להשתמש במודלים הקיימים ב”בנקים” הנמצאים ברחבי האינטרנט (open source).

בחוג אנו נשתמש בכלי החזק ביותר שלנו – הדמיון.  נעצב ונתכנן מודלים מטריפים, נעשה חיבורים מעניינים בין מודלים שונים וניצור עולמות חדשים. את המודלים שעיצבנו נדפיס במדפסת תלת ממד ונקבל דגמים אמיתיים. בסוף הקורס תוכלו לקחת הביתה את כל הדגמים שעיצבתם.

מה תורם החוג ?   לימוד על מושגים וטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית, לימוד כלי חדשני לעיצוב בתלת ממד, פיתוח הדמיון וכושר ההמצאה, שימוש מושכל בידע חדש \ מיזוג מידע, למידה של תכנון וביצוע, פיתוח יכולת התבוננות ולקיחת השראה ממקורות חיצוניים קומפוזיציה ופיתוח ראייה מרחבית, עבודה על סובלנות והתמדה, לימוד מאי הצלחה והתמודדות עם תסכול עד להצלחה

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

קוד ורובוטיקה הדרכה: שוהם ויגיסר

רובוטים עוזרים כיום לבני האדם בתחומים רבים ומגוונים, החל מעבודות בית קטנות עד לפסי הייצור במפעלים גדולים, למקרי חירום והצלה, ואף כמשחק לשעשוע בשעות הפנאי.

ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, רובוטים משמשים אותנו ביותר ויותר תחומים, ולכן עכשיו זה הזמן המתאים להכיר את מי שאולי עתיד להיות בקרוב לידידו הטוב של האדם.

החוג שלנו מתאים לכל מי שרוצה לבנות רובוט אמיתי בעצמו, לתכנת אותו ולשפר אותו,

למי ששואל איך עובד רובוט,  ולמי שיש רעיונות לרובוטים שישנו את העולם ולא יודע מאיפה להתחיל…

הלימוד בחוג בעזרתם של ידידנו החדשים – הרובוטים, יעזור לנו ללמוד מושגים פיסיים ויסודות פיסיקאליים וכל זאת נעשה בעבודת צוות ופתרון בעיות במשותף, בצורה ייחודית וכנראה שונה ממה שהכרתם עד כה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות