חוגים לילדי כיתה ה’
כיתה ה’ | |||||
ימי א’ | ימי ב’ | ימי ג’ | ימי ד’ | ימי ה’ | |
16:00-17:30 | פיתוח web, סייבר ובינה מלאכותית | חושבים בתלת מימד | חוקרים רפואה | * מבוא לבינה מלאכותית-איך מחשבים חושבים | |
. | |||||
17:45-19:15 | בארץ סין | קוד ורובוטיקה | חושבים בתלת מימד | שפת הצילום | |
החממה | יוצרים מנהיגות | ||||
. |
לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן
* מלא/סגור לרישום
החוגים:
בארץ סין הדרכה : ד”ר סמדר וינטר
מדוע שתתה צאנג אֶה את שיקוי האלמוות וכיצד הגיעה לירח? מה עשה אז בעלה העצוב, הקשת הגיבור חוֹאוּ אִי? ואיך הגיעו לירח גם קרפדה וארנב?!
ובענייני ארנבים – מדוע השנה הנוכחית בסין נקראת שנת הארנב? ואיך מסתדרים ארנבים עם דרקונים ואריות להם מקום מרכזי בחגיגות ראש השנה בסין? ובכלל – איך זה שראש השנה הסינית
מסמן את הגעת האביב ולא נחגג בסתיו כמו אצלנו? ואיך כותבים בסינית שנת הארנב אם זו שפה שאין בה בכלל אותיות?!
המאה העשרים ואחת היא המאה של אסיה. שיעורי החוג בארץ סין מעניקים למשתתפים ולמשתתפות חשיפה ראשונה, מעמיקה, לתרבותה המפוארת של סין ולשפתה. במהלך החוג נחקור את השאלות שהוצגו לעיל ועוד שאלות נוספות רבות.
לצד רכישת אוצר מילים ראשוני בשפה המדוברת והכתובה נתחקה בחוג אחר הערכים שעיצבו את החברה הסינית לאורך ההיסטוריה. נכיר אמונות ומנהגים הקשורים בחגים העיקריים בסין כמו פסטיבל
הירח או מרוץ סירות הדרקון, נחקור יצורים מיתולוגיים לצד חיות אמיתיות – דרקונים ודובי פנדה – נלמד לשיר בסינית, נשחק משחקים בסינית ונכין מלאכת יצירה דרכה נתוודע לאסתטיקה הייחודית של סין.
ההוראה נעשית תוך עידוד מעורבות פעילה של הילדים בתכני השיעור ותוך קיום אינטרקציה חברתית בינהם.
שיעורי החוג מאפשרים לילדים לחקור באופן חוויתי ומעמיק היבטים שונים בתרבות הסינית, כשלצד לימוד השפה ופיתוח הכשרים המילוליים של הילדים, פעילויות החוג מפתחות אצלם כישורי
מחשבה ודימיון, כמו גם כישורים אמנותיים כגון כתיבה תמה, שרטוט, ציור, משחק ושירה.
החשיפה לתרבות אחרת ולחיי היום היום של ילדים בני גילם בסין מרחיבה את מושג האדם המתגבש אצל הילדים. היא מעודדת את החקרנות והסקרנות האינטלקטואלית הטבועה בהם, את נכונותם לשקול את הבלתי רגיל ואת העניין הרב שיש אצלם בתחומי ידע רחבים ומגוונים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
החממה הדרכה: קרן רונן
החממה – המקום בו מגלים את הכוחות והמשאבים הפנימיים.
גלה את הפוטנציאל שלך בחממה שלנו!
זוהי קריאה לכל ההרפתקנים המבקשים לצאת למסע מעצים
ולגלות את הכוחות והיכולות החבויים הטמונים בכם, החוזקות הפנימיות שלך, לחקור את מגוון עולם הרגשות העצום שמעצב את החוויות שלכם.
ללמוד את המיוחדות שלכם בתוך קבוצה, איך יוצרים חברויות, ומהי כוחה של הקבוצה.
בוא להפוך להיות הגיבור בסיפור שלך!!!
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
חוקרים רפואה הדרכה: תומר קגן
אם נשתיל לב מאדם אחד לאדם אחר, האם יפעם יותר לאט או יותר מהר? אם הכבד אחראי להוצאת הרעלים מגופנו, מדוע קיימות הכליות? מדוע מערכת העצבים והמוח טומנים בחובם סודות שאף איש או אישה לא מצליחים לגלות? כיצד הגוף פועל בצורה תקינה, איך נוצרות מחלות ובעיות, וכיצד נוכל לפתור אותן?
חוג זה יעצים את ילדכם להתעמק בעולם המרתק של גוף האדם, ולחקור כל מערכת בדיוק כמו שעושים רופאים אמיתיים. מכף רגל ועד מוח, ממורכבות הפיזיולוגיה ועד למורכבות הפתופיזיולוגיה, ילדכם ייצא למסע גילוי מלהיב להבנת תחום הרפואה המרתק. באמצעות שיעורים אינטראקטיביים, הדגמות של ניסויים מעשיים ותיאורי מקרה יוצאי דופן,הם יקבלו הבנה מקיפה כיצד הגוף מתפקד וכיצד הוא מגיב לאתגרים בריאותיים שונים.
ילדכם יוכלו לטפח את התשוקה שלהם לטיפול באחרים ולעזרה לזולת, ויפתחו את מיומנויות האבחון, ההבנה והטיפול. הכינו את ילדכם להרפתקה יוצאת דופן ברפואה ובגוף האדם, בה יגלו את סודות הגוף האנושי בדרך שלהם לשינוי אמיתי בעולם הרפואה והמדע.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
חושבים בתלת מימד הדרכה: שלומי מרקוביץ
איך נוזל יכול להפוך לפלסטיק מוצק? מה זה אומר “להדפיס שוקולד”? האם אפשר להדפיס כל דבר בתלת מימד?תקשורת בינאישית
בחוג נלמד את כל מה שצריך לדעת על הדפסות תלת מימד, משלב הרעיון ועד ליצירת אובייקט מוחשי. נבין ביחד איך חושבים על רעיון טוב למוצר, איך מעבירים את הרעיון מהראש אל הדף ואיך יוצרים מודל תלת ממדי במחשב, באמצעות תוכנות תלת מימד מקצועיות. , .
נלמד על סוגים שונים של טכנולוגיות לייצור מונחה מחשב – חיתוך לייזר, CNC והדפסות תלת מימד, ועל סוגי החומרים שמהם ניתן ליצור אובייקטים. נבין איך מדפסות תלת מימד עובדות, ואיזה סוגים שונים של מדפסות קיימות בעולם. נלמד מה זה אומר “להכין אובייקט להדפסה”, ולמה תמיד כדאי לקחת את הפיזיקה בחשבון…
במהלך החוג נתנסה בהדפסות של אובייקטים מפלסטיק שכל תלמיד יכין בעצמו, מתרגילים פשוטים ועד לפרוייקט מסכם שיביא לידי ביטוי את היצירתיות והידע שכל תלמיד רכש במהלך החוג. בסיום החוג נקיים תערוכה להורים ולחברים בה יוצגו התוצרים של כל תלמיד.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
יוצרים מנהיגות הדרכה: אהרל’ה מאירוביץ
איך ניתן לגייס את המוח המורכב שלנו למטרותינו ולשלוט בו? מה הקשר בין ראיה, והאופן שבו אנו רואים את העולם, ובין מנהיגות? איך צומחים מתוך כישלון ואיך אפשר למנף טעויות שכולנו עושים, לטובתנו? בחוג נלמד מה הקשר בין סוד ההקשבה, ליכולת המנהיגות שלנו. נכיר, קצת יותר, את המוח המופלא שלנו, ואיך רותמים אותו למנהיגות. נחשוף מסרים סמויים שנמצאים בתוכנו ובסביבתנו ואיך ניתן להתגבר עליהם או להשתמש בהם. נגלה עד כמה עולמנו החיצוני, נובע מעולמנו הפנימי, ובמה כדאי להשקיע יותר…
בחוג נחשף לחומר חדש למחשבה, נבנה ארגז כלים, שיגדל מסדנא לסדנא ויפתח את כוח המנהיגות שלנו. נצפה בסירטוני וידאו להמחשה, נקיים דיונים וסיעורי מוחות קבוצתיים, נתנסה ונשחק בהובלה ובהנהגה, נלך עם הרעיונות שלנו וניזום תוכניות בעקבות המוח היצירתי שלנו.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
…
מבוא לבינה מלאכותית הדרכה: עדן פיינגולד
מהפכת הבינה המלאכותית מתרחשת כאן ועכשיו ואין אחד שלא שמע על הנושא בעת האחרונה. היא מתחילה להיכנס לכל תחום בחיינו, ולכן היכרות והתמקצעות בתחום כבר מגיל קטן היא מרכיב חשוב בסל היכולות המודרני של הילדים, מעבר לכך שמדובר נושא מרתק בפני עצמו.
בחוג נלמד את הנושאים המרכזיים בתחום הבינה המלאכותית, כמו למידת מכונה, ראייה ממוחשבת, ועיבוד שפה טבעית.
החוג בנוי בצורה שתאפשר לילדים ללמוד ולהתנסות בעצמם באלמנטים שונים בתחום הבינה המלאכותית. נלמד דברים כמו מהו מודל ואיך מאמנים אותו? מהו עץ החלטות, ועוד נושאים רבים ומגוונים. זאת לצד היכרות והתנסות עם כלים המבוססים בינה מלאכותית אשר נעשה בהם שימוש בתחומים שונים בחיינו.
כל זאת, תוך כדי מתן דגש על פיתוח יכולות פתרון בעיות, חשיבה אנליטית, וחשיבה יצירתית, במהלך למידה מהנה, חווייתית ומעשירה.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
..
עיתונאי קטן שלי הדרכה: בן אור הברי
אם המילה הראשונה שעולה לכן ולכם לראש כששואלים אתכן ואתכם שאלה היא: “למה?” אז יש בכן ובכם את האש הבוערת לעסוק בעיתונאות!בעולם שהכל מעניין – טבע, רובוטים, משחקי מחשב, בגדים ועוד המון דברים, תפקיד העיתונאות הוא לרכז לנו, החברה את הדברים המעניינים בכל נושא ולדעת לספר לנו מה בעצם קורה.
איך מצליחים לגשת למרואיין או מרואיינת ‘קשה’? איך מצלמים תמונה ששווה 1000 מילים? מהו ליד (lead) ואיך שומרים עליו?
בחוג תלמדו להיות עיתונאים ועיתונאיות אמיתיות שיודעים ויודעות באמת לקרוא חדשות, לצלם תמונות שיכולות להגיע לעיתונים, לראיין ולכתוב סיפור מעניין.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
פיתוח web, סייבר ובינה מלאכותית הדרכה: שוהם ויגיסר
מיועד לבעלי ידע קודם בתכנות באופן עצמאי או מהחוגים ששוהם מעביר במכון.
נכיר ונלמד את הבסיס לטכנולוגיות הכי חשובות ומעניינות בתחומים שונים כיום, נשתמש בכלים ושפות תכנות ותגיות שונות, נהנה ממשחקים ואתגרי תכנות לצד יצירה חופשית משלנו – של מה שבא לנו לבנות.
איך בונים אתרים? איך עובד צ׳אט ג׳יפיטי? מהם האתגרים ברכב אוטונומי? האם אפשר ליצור מוזיקה רק באמצעות מחשב? מה קורה בעולם המרתק של תקיפה והגנה במרחב הווירטואלי?
אם כל השאלות האלו עניינו אתכם אז בוודאי שמקומכם הוא בחוג שלנו.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
קוד ורובוטיקה הדרכה: שוהם ויגיסר
רובוטים עוזרים כיום לבני האדם בתחומים רבים ומגוונים, החל מעבודות בית קטנות עד לפסי הייצור במפעלים גדולים, למקרי חירום והצלה, ואף כמשחק לשעשוע בשעות הפנאי.
ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, רובוטים משמשים אותנו ביותר ויותר תחומים, ולכן עכשיו זה הזמן המתאים להכיר את מי שאולי עתיד להיות בקרוב לידידו הטוב של האדם.
החוג שלנו מתאים לכל מי שרוצה לבנות רובוט אמיתי בעצמו, לתכנת אותו ולשפר אותו,
למי ששואל איך עובד רובוט, ולמי שיש רעיונות לרובוטים שישנו את העולם ולא יודע מאיפה להתחיל…
הלימוד בחוג בעזרתם של ידידנו החדשים – הרובוטים, יעזור לנו ללמוד מושגים פיסיים ויסודות פיסיקאליים וכל זאת נעשה בעבודת צוות ופתרון בעיות במשותף, בצורה ייחודית וכנראה שונה ממה שהכרתם עד כה.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
שפת הצילום הדרכה: רויטל דקל
הצילום הוא כלי משחק ולימוד נפלא לילדים, בשל היותו זמין, קומוניקטיבי ומחדד פלאים את יכולות הקשב, הריכוז וההתבוננות. כל צילום דורש שרשרת ארוכה של החלטות מהירות: מה לצלם?, איך לצלם? מה לכלול בתצלום? מה להשאיר בחוץ? שבסופה משקפת לנו מי אנחנו, איך אנו רואים וחולקים את הראיה הייחודית שלנו עם העולם, ומכאן כוחו.
בחוג נהפוך כל שיעור למשימה מפתיעה שיש לפצחה. נצא לחצר ונחקור: איך מצלמים אור? איך ניצור צללים? מה הדרך הטובה לצלם השתקפויות בעזרת מראות? האם זווית צילום שונה תיצור משמעות שונה גם כן?
נבדוק איך אפשר לתעתע בראייה שלנו וליצור תצלומים משעשעים, נספר סיפורים בעזרת תצלומים, נצלם את עצמנו וילדים אחרים ועוד ועוד… קצת טעימות מהצילומים שנוצרו בחוג
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
.