חוגים לילדי כיתה ה’
כיתה ה’ | |||||
ימי א’ | ימי ב’ | ימי ג’ | ימי ד’ | ימי ה’ | |
16:00-17:30 | נפלאות התבונה | בינה מלאכותית | חושבים בתלת מימד | ||
17:45-19:15 | וטרינריה | חושבים בתלת מימד | שרלוק הולמס של המדע | בינה מלאכותית | |
האמן הדיגיטלי | לוגיקה ואסטרטגיה | ||||
לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן
* חוג סגור/לא יפתח
החוגים:
בינה מלאכותית הדרכה: עדן פיינגולד
על chat-gpt בטח כבר שמעתם נכון? אבל זה רק קצה הקרחון.
הבינה המלאכותית מעצבת מחדש את העולם שאנחנו חיים בו. נדמה כי AI כבר הפכה למילת קסם, אבל איך בכלל היא עובדת? ומה אפשר לעשות בעזרתה? זה בדיוק מה שנפגוש בחוג. נתנסה בשימוש בכלי בינה מלאכותית שונים ומגוונים, כמו גם באחד שכתב את הפסקה שאתם קוראים עכשיו.
לצד זה גם נלמד איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים, כלומר נבין מהם אלגוריתמים, מהו מודל שפה (LLM), מהי ראייה ממוחשבת ועוד. אין צורך בידע קודם, החוג לא כולל תכנות (כתיבת קוד), והוא מתאים לכל מי שרוצה לגלות עולם חדש ומרתק.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
..
האמן הדיגיטלי הדרכה: ד”ר רון קרידי
חוג חדש, בין תחומי, המשלב טכנולוגיה, יצירתיות, ואמנות.
במהלך הסמסטר נשאל שאלות נחקור את הגבולות המרתקים שבין יצירתיות אנושית לטכנולוגיה מתקדמת, נבנה בהדרגה אמן דיגיטלי מבוסס בינה מלאכותית, אותו נשלב ביצירת דימויים שתעבירו לעולם המוחשי, ובד בבד כל אחד מכם ילמד ליצור הדפסים על נייר.
האמן הדיגיטלי שתבנו ישקף את הטעם והאמירה האמנותית של כל אחד מכם בנפרד, ייצור אמנות חזותית באופן עצמאי, וגם יעזור לכם ליצור דימויים משלכם.
החוג ישלב מפגשים בהם נפתח ביחד (בשפת Python) את התוכנה של האמן הדיגיטלי, עם מפגשים שבהם ניקח דימויים שיצרתם בעצמכם או באמצעות האמן הדיגיטלי ומהם ניצור תבניות להדפס, ולבסוף מפגשים בהם נשתמש בתבניות ובצבע כדי ליצור הדפסי נייר.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
גאונות בצורה ובצבע הדרכה: רויטל דקל
מסע מופלא אל היצירות והיוצרים הגדולים באמנות המאה ה- 20 ,שכל אחד מאיתנו חייב להכיר.
בכל שיעור נתרכז באמן חדש וביצירתו האייקונית, נחשוף את הסודות המסתתרים ביצירה, נבין כיצד היא חידשה, השפיעה ושינתה את תפיסת המציאות החזותית בתקופתה וכיצד היא עדיין מהדהדת בתודעתנו ומשפיעה עלינו עד היום.
בחלקו השני של השיעור נעשה שימוש חוזר בחומרים, בטכניקות שונות, בצבעים, בציור ,בגזירה ובהדבקה על מנת ליצור מחדש יצירות, בהשראת האמן והטכניקה הייחודית לו.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
וטרינריה הדרכה: ד”ר איריס אמינוב וגנר
האם אתם אוהבים בעלי חיים וחולמים לעבוד בסביבתם? אוהבים לטפל בחיות פצועות ולא תמיד יודעים מהו הדבר הנכון לעשות כדי לעזור להם?
רוצים להכיר את עולמו של רופא, שמטפל בבעלי חיים, בדרך חוויתית ומהנה, עם משחקים, חידות וסיפורים מרתקים?
הגעתם למקום הנכון! בואו נקים יחד מועדון של מטפלים צעירים!
נשאל המון שאלות ונגלה יחד את התשובות לכל מה שמסקרן אתכם בנושא בעלי חיים.
גם נקפוץ קדימה לעתיד, נחשוב איך לעצב את מקצוע הוטרינר העתידי האולטימטיבי ונברר, בעידן שבו הידע נגיש לכולם, מה מייחד את המטפלים הטובים ביותר?
תוך כדי כך גם אתם תלמדו להיות מטפלים נפלאים לבעלי החיים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
חושבים בתלת מימד הדרכה: שלומי מרקוביץ
איך נוזל יכול להפוך לפלסטיק מוצק? מה זה אומר “להדפיס שוקולד”? האם אפשר להדפיס כל דבר בתלת מימד?תקשורת בינאישית
בחוג נלמד את כל מה שצריך לדעת על הדפסות תלת מימד, משלב הרעיון ועד ליצירת אובייקט מוחשי. נבין ביחד איך חושבים על רעיון טוב למוצר, איך מעבירים את הרעיון מהראש אל הדף ואיך יוצרים מודל תלת ממדי במחשב, באמצעות תוכנות תלת מימד מקצועיות. , .
נלמד על סוגים שונים של טכנולוגיות לייצור מונחה מחשב – חיתוך לייזר, CNC והדפסות תלת מימד, ועל סוגי החומרים שמהם ניתן ליצור אובייקטים. נבין איך מדפסות תלת מימד עובדות, ואיזה סוגים שונים של מדפסות קיימות בעולם. נלמד מה זה אומר “להכין אובייקט להדפסה”, ולמה תמיד כדאי לקחת את הפיזיקה בחשבון…
במהלך החוג נתנסה בהדפסות של אובייקטים מפלסטיק שכל תלמיד יכין בעצמו, מתרגילים פשוטים ועד לפרוייקט מסכם שיביא לידי ביטוי את היצירתיות והידע שכל תלמיד רכש במהלך החוג. בסיום החוג נקיים תערוכה להורים ולחברים בה יוצגו התוצרים של כל תלמיד.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
…
לוגיקה ואסטרטגיה הדרכה: איגור רומננקו
מתי כדאי להיות ‘נץ’ ומתי ‘יונה’ ? באיזה אסטרטגיה כדאי לי להשתמש בכל מצב? האם כדאי לי לשתף פעולה או לשמור על כל הקלפים לעצמי?
נשחק בלוגיקה : ואיך מבחינים אם טיעון של חברנו הוא תקף או בטל?
איך משחקים ב’בורסה’? ואיזה ‘מניות’ כדאי לקנות ומתי?
בחוג נכיר את ‘תורת המשחקים’ ונדמה את ‘דילמת האסיר’ במגוון וריאציות. נרחיב את המושג ‘משחק’, נלמד מהם יסודות המשחק, ממה הוא מורכב, וניצור משחקים בעצמנו. נראה כיצד משחק יכול להתבטא בכל תחומי החיים, גם בפוליטיקה, סחר, אקטואליה ובעצם בכל מפגש, לכל מטרה, ובכל מקום.
החוג מעניק לילדים כלים פרקטיים לזיהוי ומיפוי של אתגרים בחיי היומיום. הילדים ייחשפו ויתנסו במשא ומתן, ילמדו להשתמש במגוון כלים של תורת הרטוריקה, וידעו ליישמם בחיים האמיתיים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
נפלאות התבונה הדרכה: איתי לוין
איך אפשר לפתור את דילמת האסיר? מי רוצה להתנדב לקפוץ למים לבדוק אם יש אריה ים? ואיך אפשר לחלק בינינו שלל כאשר כולנו פיראטים חמדנים?
במסגרת החוג נלמד מהי תורת המשחקים, איך נוצר משחק בחיים שלנו ומהם האסטרטגיות להתמודדות כאשר אנו נתקלים במשחק שכזה. נחשף למשחקים קלאסיים כמו דילמת האסיר, נגלה מהי האסטרטגיה הטובה ביותר בה אנו נאלצים לשחק את המשחק הרבה פעמים. נכיר את דילמת המתנדב דרך הפינגווינים ונבדוק מה כדאי לעשות במצב בו צריכים שמישהו יתנדב אך איש לא רוצה להתנדב.
נחלק בינינו שלל דרך משחק האולטימטום ונגלה שהוא נמצא בהרבה יותר מקומות בחיים משחשבנו. בעזרת שפנים משוגעים עם טרקטורים ורובי צעצוע נערוך “דו-קרב ” ואף נינצל מהמשחק שאף אחד לא רוצה לשחק בו.
בעזרת כלים של גיימיפיקציה נהפוך את העולם למשחק.
הרעיון המרכזי העומד בבסיס החוג הוא לנסות לקחת סיטואציות מהחיים, לראות כיצד אנחנו יכולים להפוך אותם למשחקים ומה ניתן ללמוד מהם. כיצד ניתן להתמודד עם בחירות קשות ובחירות קלות בחיים – מטרת המשחקים היא לעזור לנו לפשט את הדילמות ובמקביל ליהנות.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
ץ
שרלוק הולמס של המדע הדרכה: ד”ר מיקי אקשטיין
בחוג נפתור חידות פשעים שבהם שיטות חקירה מדעיות מסייעות לפתרון החידות.
נדבר על דנ”א השונה בין בני אדם שונים, חוץ מאשר בתאומים זהים.
נלמד על טביעות אצבע ואיך היא נוצרה ? נערוך סדנא לברור תבניות האצבע של כל אחד מאיתנו ונברר, היתכן שלשני אנשים יש אותה טביעה?.
נביים ונשחק בזירת פשע ובעזרת הידע שנרכוש נפצח את המקרה, נגלה את הפושעים ואת סיפור המעשה.