חוגים לילדי כיתה ב’
| כיתה ב’ | |||||
| ימי א’ | ימי ב’ | ימי ג’ | ימי ד’ | ימי ה’ | |
| 16:00-17:30 | *אוריגמי | יצירה מזוויות שונות | מסע דרך החושים | גישה יצירתית לטבע | חכמים גדולים בכסף קטן |
| *עד קצה העולם | מייקינג דיגיטלי | *מכחול, עט ובמה | |||
| . | * רובוטיקה למתחילים Wedo | רובוטיקה למתחילים Wedo | רובוטיקה למתחילים Wedo | ||
| . | |||||
| 17:45-19:15 | בלשי הרגשות | רובוטיקה למתחילים Wedo | חוקרים את הכדור | בארץ סין | |
| * בום מדעי | * מסע בין מימדים | מוזה זזה | |||
| מדע וטבע ומה שבינהם | |||||
| . | |||||
לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן
* חוג סגור/לא יפתח
.
החוגים:
אוריגמי הדרכה: יהונתן מויזה
הכרת סודות האוריגאמי פיענוח הוראות קיפול בשפות שונות, יצירה דגמים תלת ממדים ובעלי חיים, כלים לפיתוח יצירות מאוריגאמי.
החוג מפתח אצל הילדים/ות יכולות מתמטיות בסדר גבוה
ופיתוח יצירתיות.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
בארץ סין הדרכה : ד”ר סמדר וינטר
מדוע שתתה צאנג אֶה את שיקוי האלמוות וכיצד הגיעה לירח? מה עשה אז בעלה העצוב, הקשת הגיבור חוֹאוּ אִי? ואיך הגיעו לירח גם קרפדה וארנב?! ובענייני ארנבים – מדוע השנה הנוכחית בסין נקראת שנת הארנב? ואיך מסתדרים ארנבים עם דרקונים ואריות להם מקום מרכזי בחגיגות ראש השנה בסין? ובכלל – איך זה שראש השנה הסינית מסמן את הגעת האביב ולא נחגג בסתיו כמו אצלנו? ואיך כותבים בסינית שנת הארנב אם זו שפה שאין בה בכלל אותיות?!
המאה העשרים ואחת היא המאה של אסיה. שיעורי החוג בארץ סין מעניקים למשתתפים ולמשתתפות חשיפה ראשונה, מעמיקה, לתרבותה המפוארת של סין ולשפתה. במהלך החוג נחקור את השאלות שהוצגו לעיל ועוד שאלות נוספות רבות.
לצד רכישת אוצר מילים ראשוני בשפה המדוברת והכתובה נתחקה בחוג אחר הערכים שעיצבו את החברה הסינית לאורך ההיסטוריה. נכיר אמונות ומנהגים הקשורים בחגים העיקריים בסין כמו פסטיבל הירח או מרוץ סירות הדרקון, נחקור יצורים מיתולוגיים לצד חיות אמיתיות – דרקונים ודובי פנדה – נלמד לשיר בסינית, נשחק משחקים בסינית ונכין מלאכת יצירה דרכה נתוודע לאסתטיקה הייחודית של סין.
המפגשים בחוג מאפשרים לילדים לחקור באופן חוויתי ומעמיק היבטים שונים בתרבות הסינית, כשלצד לימוד השפה ופיתוח הכשרים המילוליים של הילדים, פעילויות החוג מפתחות אצלם כישורי מחשבה ודימיון, כמו גם כישורים אמנותיים כגון כתיבה תמה, שרטוט, ציור, משחק ושירה. החשיפה לתרבות אחרת ולחיי היום היום של ילדים בני גילם בסין מרחיבה את מושג האדם המתגבש אצל הילדים. היא מעודדת את החקרנות והסקרנות האינטלקטואלית הטבועה בהם, את נכונותם לשקול את הבלתי רגיל ואת העניין הרב שיש אצלם בתחומי ידע רחבים ומגוונים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
בום מדעי הדרכה: מעיין לוין
חוג לילדים סקרנים שרוצים לגלות איך העולם עובד.
במהלך החוג, הילדים ייחשפו לנושאים מגוונים, כמו תהליכים שונים שקורים בטבע, תכונות של חומרים והתגובות ביניהם.
כל מפגש יתמקד בנושא מדעי שונה ויחווה דרך ניסוי מעשי ופעילות יצירתית, קבוצתית וחוויתית.
הילדים יצאו עם ידע בסיסי בעולם המדע, מיומנויות חקר, ביטחון ביכולותיהם לשאול שאלות ולגלות פתרונות, ובעיקר – אהבה גדולה למדע!
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
בלשי הרגשות הדרכה: קרן רונן
בחוג נתחבר לעולם הקסום של ספרי ילדים שמטפח אהבה עמוקה לקריאה וסיפורים, ונפגיש את הילדים עם רגשות וחוויות מגוונות תוך עידוד חקר הסיפור, הדמיון והיצירתיות.
באמצעות הסיפור נצא למסע של גילוי עצמי, הזדהות וחיבור לחוויה האנושית הרחבה יותר, תוך הנחת בסיס חזק לשפת הרגשות, התפתחות אישית וכבוד ואהבה למילה הכתובה.
באמצעות תהליך אינטראקטיבי ומלא דמיון תוך שימוש בעקרונות NLP ננסה למקסם את כוחן של חוויות חושיות ושפה בעיצוב התפיסה וההתנהגות של הילדים.
נעסוק לדוגמא קצת בצבעים השונים. מה אנחנו חושבים על כחול? או ירוק?
אולי על אדום כביטוי לכעס ומבוכה או לצהוב לקנאה וכו’.
בכל מפגש ננתח סיפור באמצעים שונים תוך יצירה צבעונית ועבודת צוות וככה בלי לשים לב נדע למשל: מה מרגיש מי שמולכם ותדעו איך להתקרב אליו או מה מרגיע ומעודד אותו…
כל מה שאנחנו צריכים זה מכחול שאתו נוכל לצבוע את העולם בצבעים שמתאימים לכל אחד מאתנו.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
גישה יצירתית לטבע הדרכה: יעל סברדלוף
מה הקשר בין גלקסיות, חלזונות, סופות טורנדו, וסידור העלים מסביב לגבעול? באו לגלות גם את התעלומה הזאת בחוג גישה יצירתית לטבע, בו תכירו את הטבע שבנו והטבע בו אנו חיים.
החוג הוא מפגש חוויתי רבתחומי לפיתוח החשיבה היצירתית ולביטוי כוחות היצירה הקיימים בטבע שבנו.
בחוג נחשף לעולמות הידע: המדע, האמנות, הטבע, האדריכלות, החלל, האנתרופולוגיה, מדעי המוח, הרפואה והיזמות.
נעסוק בתנועת המעגלים – ממנדלות ועד מעגלי הכוכבים בחלל, נלמד על כוח המשיכה כפי שמתבטא בגוף שלנו, ברפואה ובטבע, נחשוף את העולם הנסתר של הפטריות מתחת לפני האדמה ועולם החיים הסמוי מן העין. נכיר את חיתוך הזהב ונטייתו המסתורית להופיע בצורות שונות ביקום…ועוד ועוד
הילדים בחוג ישכללו את היצירתיות שלהם ואת המיומנויות הריגשיות, הבינאישיות, והחברתיות שלהם. החוג יאפשר ביטוי אישי תוך יצירת שיתוף פעולה בדגש על פיתוח קשב לעצמי ולטבע. נגרה את החושים ונפתח נתיבים נוספים לסקרנות.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
חוקרים את הכדור הדרכה: דורון רוזנבלט
האם נכונה השמועה כי בסין האווזים מתגייסים למשטרה? ושבאלסקה מכהן חתול בתפקיד ראש עיר? ומהו בעצם התפקיד של הנוצות בכתר של האינדיאנים? ולמה היפנים לובשים חיתול?
בואו לטוס אתנו מסביב לעולם בשעה וחצי! נחקור את הכדור מזוויות חדשות, נגלה תרבויות משונות ואחרות משלנו, נציץ אל מינהגים מפתיעים, נתוודא לשפות שונות שמסתירות מאחוריהן עולמות של תוכן ותפיסות עולם, נשאל מה הקשר בין חידושים שנוצרו או הומצאו במדינה מסויימת לבין התרבות המקומית שם וגם נכיר בעלי חיים נדירים ואת מקומם בתרבויות המקומיות.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
חכמים גדולים בכסף קטן הדרכה: צביקה בקשי
מה יותר חשוב מכסף? האם אפשר להסתדר בלי כסף? כיצד ניתן להבדיל בין שטר אמיתי לשטר מזויף? האם כדאי להכין רשימת קניות?
מה ההבדל בין “רוצה” ו”צריך”, והאם יש קשר לחיסכון? מה הקשר בין חיסכון לזמן? כיצד לתכנן מהלכים שיובילו לחיסכון ולרווחיות? כיצד משווים מחירים זה לזה? איך בכלל מנהלים מו”מ יעיל? כיצד לנהל תקציב אישי?
בחוג נכנס אל עולם הכלכלה, באמצעות אתגרי חשיבה , משחקי אסטרטגיה, והתנסויות גם בתחומי המתמטיקה והמדעים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
חשיבה יצירתית הדרכה גיא דולב
ברוכים הבאים לעולם הדמיון, שממנו מתחיל התהליך היצירתי!
אם רק נדע להתבונן מקרוב-קרוב, נוכל ליצור כאן כמעט הכול: עולמות הפוכים, גנים ומבוכים, יצורים מוזרים ועוד אינסוף סיפורים.
בחוג “חשיבה יצירתית, או: איך לחוש את העולם” נלמד לפתוח את חמשת חושינו אל מה שסביבנו ולרחף על כנפי ההשראה. נלמד ליצור פעלולי ראייה במצלמה ונביט דרכה אל האינסוף, ננגן בחפצים ונלחין יצירות מוזיקליות, נכין שיקויים ריחניים ונלמד על החושים שלנו ושל בעלי חיים אחרים, נדמיין מקומות מופלאים, נעצור את הזמן, ולא נפסיק לגלות את כל מה שנמצא לנו מתחת לאף!
בעזרת משחקים, חידות, סיפורים ויצירות אמנות שנכין נשכלל את הדמיון, את ההבעה המילולית והגופנית ונהנה המון! רוצים להציץ, לראות ולטעום ? לחצו כאן
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
יצירה מזוויות שונות הדרכה עדיה גודלבסקי
החוג מזמין את
הילדים להצמיח את היצירתיות בתוך שדה החשיבה והעשייה המקורית שלהם. לכל מפגש יהיה נושא אחר שבו נעמיק, נחקור, נלמד, נשחק וניצור מזוויות ראיה שונות. נתנסה בניסויי מדע, נתבונן ביצירות אמנות, נאזין לסיפורים, נשאל שאלות, נשחק וניצור יצירות שונות בציור ובפסול וכל זה בדיאלוג של היחיד\ה עם הקבוצה, כך שינתן מקום לצדדים הרגשיים והחברתיים של כל אחד ואחת בקבוצה.
מטרת החוג לפתח את היצירתיות של הילדים, לאפשר להם לגלות ולבטא את עולמם הפנימי בדרכם היצירתית. הנושא והפעילות הקשורות לנושא המפגש, יהוו השראה, מסגרת ותמיכה בה יוכלו לגלות ולבטא את עצמם ואת שלהם.
בין הנושאים שנעסוק בהם: התחלה| ביחד ולחוד | חברות | שפה| תנועה | בית | פנים וחוץ | תעתועי ראיה | השתקפות | חושך ואור | אש | עיגול | סדר ואי סדר | מחזוריות.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
מוזה זזה הדרכה נגה אלגום
במוזה-זזה כל שיעור הוא סוג של הפתעה / יחדיו מעופפים מהשראה להשארה.
ממציאים וכותבים, מציירים ומצלמים / מפסלים ומשחקים, מזמרים ומביימים.
בצוותים, בזוגות, במשימה פרטית / משלבים שלל תחומים בחשיבה יצירתית.
ביולוגיה וספרות, פילוסופיה והיסטוריה / מדעי המדינה, אמנות ופסיכולוגיה.
נלמד איך תורם הפרעוש לכדורסל / ואיך איים צפים הופכים ים לחשמל.
נחקור מפלצות שאיש עוד לא מצא / נקים בפסח בבית-לחם – “אוהלי מצה”,
נעזור לשמח עם חיוך מלאכותי / נלמד מה הקופים עושים בלחץ חברתי.
איך הפך הפלסטיק לאסון גלובאלי / ואיזה מהפך הנהיגו 2 ילדות בבאלי.
ניווכח שכדאי להיות אופטימיים תמיד, ושלומר היפופוטומונסטרוססקוו’יפדאליופוביה זה לא כזה מפחיד.
במוזה-זזה נגלה ניצוץ בכל דבר / ונראה שיחד …. אין דבר שE F
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
מייקינג דיגיטלי: תכנות פוגש יצירה הדרכה: רונית אלדובי
חוג בינתחומי שמפגיש יצירה,
עבודה בידיים, חשיבה על אסתטיקה ועיצוב עם רעיונות מתחום מדעי המחשב וקצת תכנות.
התוצאה: מוצרים דיגיטליים מעוצבים שעובדים.
נתחיל באתגרי עיצוב – איזה
אביזר נתכנן כדי לעודד דג זהב? איזה כלי נמציא כדי לאסוף אוכמניות מהגדה השניה של הנהר?
נמשיך לברר – מהו עיצוב מוצר? מה תפקיד המעצב.ת? מהי חוויית משתמש? איך מתכננים מוצר דיגיטלי? איך מעצבים אייקונים וסמלים?
נחקור באמצעות משחק רעיונות מעולמות המיחשוב – אלגוריתמים, אינטראקטיביות, קלט ופלט, משתנים ותנאים.
נעבוד עם המיקרוביט – מיני מחשב בגודל של 3X5 ס”מ שיש בו לחצנים, חיישנים, מסך לדים, רמקול ומיקרופון ועוד. נלמד לתכנת אותו בשביל הצרכים שלנו.
נעצב וניצור לעצמנו – בעבודת יד ובחומרים נעימים – מוצרים דיגיטלים: תג שם בצורת חיה אהובה, קוביית פלא שמציגה מידע משתנה, מד צעדים מעוצב שמחשב את המרחק שהלכנו, והפתעות נוספות.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
מכחול, עט ובמה הדרכה: אור ענבר
מה אנחנו מרגישים כשאנחנו רואים יצירת אמנות? האם היא מעציבה או מצחיקה אותנו, או אולי מפחידה? האם היא מעוררת בנו משהו לא נעים או התפעלות?
בחוג ניפגש עם כמה מיצירות המופת של האמנים הגדולים: דה וינצ’י, גויה, רנואר, ואן גוך, הופר ועוד. נכיר לעומק את סיפור חייהם של האמנים, ומה הוביל אותם ליצור את היצירות הגדולות שלהם.
נבדוק אלו רגשות היצירות האלה מעוררות בנו, ומדוע הן מיוחדות כל כך. ולכל אורך החוג גם נעסוק ביצירה בהשראת יצירות אלה – נצייר, נצלם, נכתוב סיפורים ונציג הצגות.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
מסע בין מימדים הדרכה: אפרת ניר
האם לצל יש נפח? כיצד ניתן להפוך קו דו ממדי לצורה בעלת עומק? איך נראה העולם מנקודת מבטו של דף נייר? כמה מימדים יש ליקום והאם ניתן לעבור ביניהם?
במסע שלנו נשוטט בין המימדים. באמצעות הבנת המעבר מעולם דו מימדי לעולם תלת מימדי, נחשף לנקודות מבט שונות להתבונן על העולם ונגלה את הדרך הייחודית של כל אחד מאיתנו להפוך מחשבה ליצירה.
דרך התבוננות, אילתור ועשייה נפתח גמישות מחשבתית שתוביל אותנו לממדים מפתיעים: נלמד איך אותה צורה יכולה להיות בו זמנית אחרת לחלוטין, כיצד אובייקט מוכר נראה זר כשמתבוננים בו מזוויות אחרות, ואיך אפשר להפוך מגבלה להזדמנות.
בשיעורים: נשחק עם צל ואור, נמציא מעברים סודיים, נבנה מבנים בלתי אפשריים ונשכלל את כושר ההמצאה שלנו. דרך תנועה מתמדת בין עבודה אישית לעבודה בקבוצות קטנות נפתח את היכולת להקשיב לרעיונות של אחרים ולהתמודד עם אי-ודאות. יחד נגלה שהגבולות בין המימדים, כמו הגבולות של היכולות שלנו, גמישים הרבה יותר ממה שחשבנו.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
עד קצה העולם הדרכה: עינב ברזני
רוצים לצפות בתופעות הטבע המרהיבות בכדור הארץ? כמו, זוהר הצפון, גייזרים רותחים, הרי געש מתפרצים?
בחוג שלנו נתפעל יחד מגודלן העצום של מושבות הפינגווינים באנטרקטיקה. נבין איך דובי הגריזלי צדים את דגי האלתית במעלה הזרם, ונענה על שאלות קיומיות: למה דוב קוטב לעולם לא יטרוף פינגווין איפה אפשר לפגוש את גורילות ההרים ? איך נבנו הפירמידות הגדולות במצרים?
נצלול יחד עם כרישים ודולפינים במרוץ הסרדינים ונלווה את נדידת הגנו הגדולה באפריקה. נצא למסע עד קצה עולם בשבע היבשות, נדבר על קיימות, על בעלי חיים בסכנת הכחדה, ואיך הילדים של היום, המנהיגים של המחר, יכולים לעזור ולהציל את כדור הארץ.
בנוסף, נדבר על מנת מימדים, מרכז כובד, יחס גלישה, כוח החיכוך, כדור פורח ועקרונות התעופה, ונבצע ניסויי מדע רבים כגון הדמיית גייזר מתפרץ, הר געש, התעבות עננים, מגנטיות הקטבים, חוקי ארכימדס וניוטון
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
…
מדע וטבע ומה שבינהם – מיומנו של צלם הדרכה: עינב ברזני
נתחיל מבראשית ונכיר מקרוב איך נבנה הטבע בכוכב שלנו, אור השמש מתורגם לחיים הבונים מארג עדין ושברירי בין יצרנים לצרכנים, נלמד על מארג המזון, מה קורה אם שכבה במארג חסרה, כיצד היא משפיעה על הטבע סביבנו. נלמד על טורפי העל, נצפה במשפחת המלוכה בשמורות הספארי באפריקה, נדון בהבדלים בין זאבים שועלים ותנים, נלמד כיצד זאבים מסוגלים להזיז נהרות ממסלולם. נכיר את השיאנים של עולם החי, מיהו בעל החיים האמיץ בעולם? כמה חכמה הציפור הגדולה בעולם? איך נראה הקוף הקטן בעולם? נדבר גם על דינוזאורים, על כריש הענק מגלודון, על דובוני מים, על הרעשנים ביותר ועל אלה שעוברים בקלילות את גיל 120. נאט את הקצב כדי “להדביק” את הוייב של העצלנים במרכז אמריקה, נלמד על אורח חייהם בין ענפי העצים, נכיר את המושג זמן תגובה ונלמד לחשב את זמן התגובה שלנו באמצעות ניסוי.
נטפס לפסגות הגבוהות בשבע היבשות, איך מטפסים על ההרים הגבוהים בעולם? איך מתמודדים עם ירידת הטמפרטורה והידלדלות החמצן בגובה? נצלול לחלקו התחתון של המדחום – מתחת לאפס, נלמד איך חיים בטמפרטורות קיצוניות שכאלה, איך נראות תחנות מחקר באנטרקטיקה? נצפה בחיים בלפלנד, אלסקה וגם בצפון רוסיה. איך בונים טירות קרח? כיצד ישנים באיגלו? איך סוללים כבישים מהירים על האוקיינוס הקפוא? נצטרף למסע על שוברת קרח. נלמד כיצד מתפתחים גבישי קרח בעלי שישה קודקודים ונערוך ניסויים בחומרים מבודדים. ניכנס היישר לעין הסערה ונלמד מהן סופות הוריקן, טורנדו, טייפון, מהו שרב ומהו חמסין, כיצד נוצר צונאמי ומה בדיוק מתרחש במשולש ברמודה. נכיר מושגים מדעיים רבים מנפלאות הטבע, מהו הבזק ירוק? איך נוצרת קשת ומדוע מתרחשת רק בכדור הארץ (ולא בשאר כוכבי הלכת) נצפה בעמודי שמש, נכיר את סנל, וניוטון ונתנסה בשבירה ונפיצה של קרני אור. בהנחייתו של עינב ברזני. מתאים לילדים סקרנים המתעניינים במדעי הטבע ובעלי החיים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
..
מסע דרך החושים הדרכה: גיא דולב
ברוכים הבאים לעולם הדמיון, שממנו מתחיל התהליך היצירתי!
אם רק נדע להתבונן מקרוב-קרוב, נוכל ליצור כאן כמעט הכול: עולמות הפוכים, גנים ומבוכים, יצורים מוזרים ועוד אינסוף סיפורים.
בחוג נלמד לפתוח את חמשת חושינו אל מה שסביבנו ולרחף על כנפי ההשראה. נלמד ליצור פעלולי ראייה במצלמה ונביט דרכה אל האינסוף, ננגן בחפצים ונלחין יצירות מוזיקליות, נכין שיקויים ריחניים ונלמד על החושים שלנו ושל בעלי חיים אחרים, נדמיין מקומות מופלאים, נעצור את הזמן, ולא נפסיק לגלות את כל מה שנמצא לנו מתחת לאף!
בעזרת משחקים, חידות, סיפורים ויצירות אמנות שנכין נשכלל את הדמיון, את ההבעה המילולית והגופנית ונהנה המון! רוצים להציץ, לראות ולטעום ? לחצו כאן
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
..
רובוטיקה למתחילים Wedo הדרכה: פליקס חודק
איך בונים רובוט מלגו? איך הרובוט יודע מה לעשות?
החוג מפגיש את הילדים עם עולם הרובוטים.
נלמד מהו רובוט? נלמד על גלגלי שיניים, גלגלות, רצועות וצירים נלמד לקרוא שרטוטים ונבנה מודלים פשוטים מלגו הנעים לפקודות תכנות בתוכנת ה-Wedo.
בחוג מושם דגש על פיתוח החשיבה הלוגית, הדמיון והיצירתיות. כל זאת תוך פיתוח יכולות עבודה בצוות.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.