מכון אריקה לנדאו

נוסד 1969

חוגים לילדי כיתה ו’

כיתה  ו’
ימי א’ ימי ב’ ימי ג’ ימי ד’ ימי ה’
16:00-17:30 ארדואינו

(16:00-19:00)

  צילום רחוב
17:45-19:15 לוגיקה וחשיבה אסטרטגית קוד ורובוטיקה  דיבייט בין הפטיש לגלימה
תעלומות בעולם הטבע
________ ________ _________ _______ _________

לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן

* מלא/סגור לרישום

 

החוגים:

ארדואינו הדרכה:  יואב רולר

מה זה “האינטרנט של הדברים” (IOT) ! איך עובדים “בית חכם” או “עיר חכמה” או מכוניות אוטונומיות ?

בואו נצלול פנימה ונכיר מקרוב את המוח בבסיס הטכנולוגיה – רשת בקרים וחיישנים.

כיצד עובד בקר ארדואינו ? איך מחברים אליו חיישנים שונים וקוראים מהם מידע ? היכן משיגים אותם ?

נלמד לתכנת את הבקר ונשלוט על על מערך לדים מתוכנתים (addressable LED’s) .
דרך פרוייקט אישי בו כל אחד יבנה משחק אינטראקטיבי נלמד את עקרונות התכנות של בקרים, סביבת העבודה, אופן פעולת הרכיבים והחיישנים השונים, ונלמד כיצד לחבר ולהלחים אותם ביחד. נגע גם במתמטיקה מאחורי הקלעים. במפגשים ישולבו משחקים חברתיים לגיבוש ואתגרים לעבודת צוות.

כל ילד יקבל אליו הביתה בסוף החוג את מה שבנה.

משך המפגש 3 שעות כולל הפסקה באמצע.  16:00-19:00.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

בין הפטיש לגלימה הדרכה: גיא סלע

אבל למה??? כי ככה אמרתי!

איזו תשובה מעצבנת, נכון? ילדים שומעים את התשובה הזו לעתים קרובות, אבל גם מבוגרים שומעים אותה הרבה יותר משנדמה לנו. לעתים קרובות המדינה אומרת לאנשים שאסור להם לעשות משהו (להסתובב בלי מסכה, לנסוע במהירות מסויימת, לעשות מסיבה בשעות מסויימות). במקרים האלו היא בעצם אומרת לנו בחוק “אל תעשה, כי ככה אמרתי”. אז מה בעצם ההבדל בין המדינה לבין ההורים שלנו? ומה ההבדל בין חוקי המדינה לכללים שקובעים ההורים שלנו (לכו לישון עד שעה מסויימת, רק תוכנית טלוויזיה אחת ביום)?

החוג הזה יעסוק בשאלה זו ובשאלות דומות ויבחן סוגיות אקטואליות או היסטוריות (מחוקי הקורונה ועד משפטו של סוקרטס) בראי השאלות האלו.

ננסה להבין מה הבעיה עם הגזירות של המלך פרדיננד פדהצור (חוץ מזה שהן נורא מעצבנות). נבחן האם “אנרכיסט” הוא כינוי גנאי ולמה (אם בכלל) חייבים לציית לחוקי הקורונה. נשאל את עצמנו האם אנחנו בוחרים להיות בקבוצה של איירון מן או של קפטן אמריקה. נחשוב האם ראוי להעניש את האדם האחרון על פני כדור הארץ. נחקור מדוע לא מטילים אחריות פלילית על ילדים והאם צריך להבחין בין ילדים עם יכולות שכליות יוצאות דופן (כמוכם) לילדים אחרים.  דבר אחד בטוח. לאף אחת מהשאלות האלו התשובה לא תהיה “כי ככה אמרתי”.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

דיבייט  הדרכה: אוהד אורגל

רוצים לנצח בוויכוחים עם החברים או ההורים?

הידעתם שרוב מנהיגי ומנהיגות העולם המערבי למדו דיבייט?

מעוניינים לדעת כיצד לשכנע קהל לתמוך בעמדתכם?

דיבייט הינו שם לאומנות הדיון והנאום. כל אחד מאתנו רוצה לדעת איך לנאום בפני קהל ולשכנע את הקהל. בחוג דיבייט נלמד בדיוק כיצד לעשות זאת. החוג מבוסס על לימוד והתנסות, נלמד כיצד לארגן את מחשבותינו לטענות ועמדות ברורות, נלמד חשיבה ביקורתית וכיצד לפתח טיעונים שלמים. נתנסה בנאום ובטכניקות דיבור בפני קהל.   בחוג נתנסה בתחרויות דיבייט, שיפוט , טיפים וסודות לדיבור בפני קהל, נושאי הדיבייט יהיו הנושאים החשובים לכם ומה שמעניין ומטריד אתכם. 

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

יוצרים תאטרון  הדרכה: שנית יהודיין

עולם התיאטרון מורכב מהרבה אלמנטים: משחק, בימוי, תפאורה, תלבושות, כוריאוגרפיה,  טקסט ועוד.

בחוג “יוצרים תיאטרון” נחשוף את הילדים לתהליך יצירת היצירה הבימתית ונאפשר לילדים להיות כל היוצרים עצמם.

חווית היצירה הינה תהליך משותף, עבודת צוות בה ננסה למצוא ולהוציא את החוזקות של כל ילד וילדה: מכתיבת הטקסט ועד ניהול ההפקה, דרך כל מה שביניהם.

במהלך החוג ניקח כולנו יחד אחריות משותפת ומלאה על פרויקט היצירה אשר בסיומו ימצאו הילדים את עצמם עם נסיון לא רק על הבמה אלא גם מאחוריה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

לוגיקה וחשיבה אסטרטגית  הדרכה: איגור רומננקו

מתי כדאי להיות ‘נץ’ ומתי ‘יונה’ ? באיזה אסטרטגיה כדאי לי להשתמש בכל מצב? האם כדאי לי לשתף פעולה או לשמור על כל הקלפים לעצמי?

נשחק בלוגיקה : ואיך מבחינים אם טיעון של חברנו הוא תקף או בטל?

איך משחקים ב’בורסה’? ואיזה ‘מניות’ כדאי לקנות ומתי?

בחוג נכיר את ‘תורת המשחקים’ ונדמה את ‘דילמת האסיר’ במגוון וריאציות. נרחיב את המושג ‘משחק’, נלמד מהם יסודות המשחק, ממה הוא מורכב, וניצור משחקים בעצמנו. נראה כיצד משחק יכול להתבטא בכל תחומי החיים, גם בפוליטיקה, סחר, אקטואליה ובעצם בכל מפגש, לכל מטרה, ובכל מקום.

החוג מעניק לילדים כלים פרקטיים לזיהוי ומיפוי של אתגרים בחיי היומיום. הילדים ייחשפו ויתנסו במשא ומתן, ילמדו להשתמש במגוון כלים של תורת הרטוריקה, וידעו ליישמם בחיים האמיתיים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

צילום רחוב הדרכה: פליקס חודק

החוג משלב בהרמוניה את המרכיבים הטכניים והיצירתיים, יאפשר לילדים באמצעי צילום עכשווים לבטא את ראיית העולם, את הגישה שלהם ואת הערכת המציאות, להשפיע על דעותיהם של אחרים ולהגן על נקודת המבט שלהם.

סדרת מפגשים בצילום רחוב תיעודי תתמקד בלימוד העקרונות הטכניים והמעשיים להתמודדות עם מצבים שונים וסיטואציות שונות בצילום בתנאי שטח:
שליטה בקומפוזיציה, תזמון, רגע מכריע, אור וצבע ובניית הסיפור בפריים – במסגרת יציאות לצילומי רחוב ושטח משותפים.

החוג ברובו הוא חוג מעשי אשר מלווה את הילדים בהכנת סדרות צילום רחוב במגוון רחב של טכניקות צילום שונות. בחוג נשים דגש על פיתוח הראיה הצילומית הייחודית לכל צלם ומציאת השפה הצילומית המתאימה לו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

קוד ורובוטיקה הדרכה: שוהם ויגיסר

רובוטים עוזרים כיום לבני האדם בתחומים רבים ומגוונים, החל מעבודות בית קטנות עד לפסי הייצור במפעלים גדולים, למקרי חירום והצלה, ואף כמשחק לשעשוע בשעות הפנאי.

ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, רובוטים משמשים אותנו ביותר ויותר תחומים, ולכן עכשיו זה הזמן המתאים להכיר את מי שאולי עתיד להיות בקרוב לידידו הטוב של האדם.

החוג שלנו מתאים לכל מי שרוצה לבנות רובוט אמיתי בעצמו, לתכנת אותו ולשפר אותו,

למי ששואל איך עובד רובוט,  ולמי שיש רעיונות לרובוטים שישנו את העולם ולא יודע מאיפה להתחיל…

הלימוד בחוג בעזרתם של ידידנו החדשים – הרובוטים, יעזור לנו ללמוד מושגים פיסיים ויסודות פיסיקאליים וכל זאת נעשה בעבודת צוות ופתרון בעיות במשותף, בצורה ייחודית וכנראה שונה ממה שהכרתם עד כה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

תעלומות בעולם הטבע הדרכה: דורי סדן

בחוג ‘תעלומות בעולם הטבע’ נבחן סדרת תהליכים ותופעות בטבע ונתמקד בהשפעת האדם על הסביבה.

ניגע במארגי מזון, התפתחות אבולציונית וביומימקרי.

נתנסה בכתיבה מדעית-יוצרת ונפגוש מנגנונים יוצאי-דופן בעולמות החי והצומח, ונכיר את מגוון השונות והיצירתיות בטבע.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות