חוגים לילדי כיתה ו’
כיתה ו’ | |||||
ימי א’ | ימי ב’ | ימי ג’ | ימי ד’ | ימי ה’ | |
16:00-17:30 | .
|
||||
17:45-19:15 | יוצרים תאטרון | עיצוב מוצר | חושבים בתלת מימד | דרוש מנהיג | לוגיקה וחשיבה אסטרטגית* |
האוצר שבתוכי-תקשורת NLP | |||||
קוד ורובוטיקה |
לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן
* מלא/סגור לרישום
החוגים:
דרוש מנהיג הדרכה: אוהד אורגל
ברוכים הבאים לדרוש מנהיג, חוג ייחודי ומתקדם בו נלמד ונחקור מה הופך מנהיג למנהיג .
נלמד כולנו מה זה אומר להיות מנהיג? בחוג נתנסה במשימות מנהיגות מרתקות ומלהיבות, נלמד כיצד מנהיגים קיבלו החלטות ברגעים קשים ונתנסה גם אנו במציאת פתרון לבעיה מורכבת וכיצד להנהיג ולהוביל לפתרון מוצלח.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
האוצר שבתוכי – תקשורת NLP הדרכה: קרן רונן
איך אנחנו קולטים מידע מהסביבה? והאם יש לנו שליטה על המציאות שלנו? מהו המוח זוחלי שלנו? ומהו המוח היונקי?
בחוג נכיר כלי לתקשורת עם סביבתנו- מודל ה NLP. בעזרתו נלמד לנהל את הזמן, להציב לעצמנו מטרות, להבין את שפת הגוף שלנו ושל הזולת. נלמד את מנגנוני המוח שמפעילים את הרגשות והמחשבות שלנו, ואיך ליצור כימיה עם חברים, נכיר מהם החושים המובילים של כל אחד מאתנו, נכיר את החוזקות שלנו ונלמד לקבל החלטות בדרך של סימולציות, משחק ויצירה.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
חושבים בתלת מימד הדרכה: שלומי מרקוביץ ולביא זוהר
איך נוזל יכול להפוך לפלסטיק מוצק? מה זה אומר “להדפיס שוקולד”? האם אפשר להדפיס כל דבר בתלת מימד?
בחוג נלמד את כל מה שצריך לדעת על הדפסות תלת מימד, משלב הרעיון ועד ליצירת אובייקט מוחשי. נבין ביחד איך חושבים על רעיון טוב למוצר, איך מעבירים את הרעיון מהראש אל הדף ואיך יוצרים מודל תלת ממדי במחשב, באמצעות תוכנות תלת מימד מקצועיות. , .
נלמד על סוגים שונים של טכנולוגיות לייצור מונחה מחשב – חיתוך לייזר, CNC והדפסות תלת מימד, ועל סוגי החומרים שמהם ניתן ליצור אובייקטים. נבין איך מדפסות תלת מימד עובדות, ואיזה סוגים שונים של מדפסות קיימות בעולם. נלמד מה זה אומר “להכין אובייקט להדפסה”, ולמה תמיד כדאי לקחת את הפיזיקה בחשבון…
במהלך החוג נתנסה בהדפסות של אובייקטים מפלסטיק שכל תלמיד יכין בעצמו, מתרגילים פשוטים ועד לפרוייקט מסכם שיביא לידי ביטוי את היצירתיות והידע שכל תלמיד רכש במהלך החוג. בסיום החוג נקיים תערוכה להורים ולחברים בה יוצגו התוצרים של כל תלמיד.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
..
יוצרים תאטרון הדרכה: שנית יהודיין
עולם התיאטרון מורכב מהרבה אלמנטים: משחק, בימוי, תפאורה, תלבושות, כוריאוגרפיה, טקסט ועוד.
בחוג “יוצרים תיאטרון” נחשוף את הילדים לתהליך יצירת היצירה הבימתית ונאפשר לילדים להיות כל היוצרים עצמם.
חווית היצירה הינה תהליך משותף, עבודת צוות בה ננסה למצוא ולהוציא את החוזקות של כל ילד וילדה: מכתיבת הטקסט ועד ניהול ההפקה, דרך כל מה שביניהם.
במהלך החוג ניקח כולנו יחד אחריות משותפת ומלאה על פרויקט היצירה אשר בסיומו ימצאו הילדים את עצמם עם נסיון לא רק על הבמה אלא גם מאחוריה.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
לוגיקה וחשיבה אסטרטגית הדרכה: איגור רומננקו
מתי כדאי להיות ‘נץ’ ומתי ‘יונה’ ? באיזה אסטרטגיה כדאי לי להשתמש בכל מצב? האם כדאי לי לשתף פעולה או לשמור על כל הקלפים לעצמי?
נשחק בלוגיקה : ואיך מבחינים אם טיעון של חברנו הוא תקף או בטל?
איך משחקים ב’בורסה’? ואיזה ‘מניות’ כדאי לקנות ומתי?
בחוג נכיר את ‘תורת המשחקים’ ונדמה את ‘דילמת האסיר’ במגוון וריאציות. נרחיב את המושג ‘משחק’, נלמד מהם יסודות המשחק, ממה הוא מורכב, וניצור משחקים בעצמנו. נראה כיצד משחק יכול להתבטא בכל תחומי החיים, גם בפוליטיקה, סחר, אקטואליה ובעצם בכל מפגש, לכל מטרה, ובכל מקום.
החוג מעניק לילדים כלים פרקטיים לזיהוי ומיפוי של אתגרים בחיי היומיום. הילדים ייחשפו ויתנסו במשא ומתן, ילמדו להשתמש במגוון כלים של תורת הרטוריקה, וידעו ליישמם בחיים האמיתיים.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
..
עיצוב מוצר הדרכה: אילת רולר
עיצוב הוא פיתרון לבעיה. פיתרון שימושי, אסתטי, חברתי.
תהליך העיצוב בונה את הפיתרון דרך הבנת הבעיה לעומקה, מחקר, חשיבה יצירתית, ציור סקיצות ובניית מודלים, ניסוי וטעייה.
תהליך זה מהווה את הבסיס לפיתרון כל בעיה, ומצייד את הילד.ה בכלים לחשיבה רחבה ופתוחה, שלוקחת בחשבון כמה שיותר משתנים ומשתמשת בדרכים שונות כדי להגיע לתוצאה – שמשתנה אף היא בהתאם לכישורים ולנטיות של כל מעצב.ת.
בחוג נלמד מהו עיצוב ומהו תהליך, נבחן מוצרים קיימים ונבין את התהליך העיצובי שהוביל ליצירתם ונכיר מעצבים ואת דרך חשיבתם.
נפתור בעיות עיצוביות שונות ונלמד להשתמש בחומרים שונים וכן בפלטפורמות דו ותלת מימד.
נעבוד ביחד ובנפרד כדי להבין את תהליך העיצוב וכיצד העבודה בצוות יוצרת אפשרויות שאינן קיימות בעבודה האישית.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.
קוד ורובוטיקה הדרכה: שוהם ויגיסר
רובוטים עוזרים כיום לבני האדם בתחומים רבים ומגוונים, החל מעבודות בית קטנות עד לפסי הייצור במפעלים גדולים, למקרי חירום והצלה, ואף כמשחק לשעשוע בשעות הפנאי.
ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, רובוטים משמשים אותנו ביותר ויותר תחומים, ולכן עכשיו זה הזמן המתאים להכיר את מי שאולי עתיד להיות בקרוב לידידו הטוב של האדם.
החוג שלנו מתאים לכל מי שרוצה לבנות רובוט אמיתי בעצמו, לתכנת אותו ולשפר אותו,
למי ששואל איך עובד רובוט, ולמי שיש רעיונות לרובוטים שישנו את העולם ולא יודע מאיפה להתחיל…
הלימוד בחוג בעזרתם של ידידנו החדשים – הרובוטים, יעזור לנו ללמוד מושגים פיסיים ויסודות פיסיקאליים וכל זאת נעשה בעבודת צוות ופתרון בעיות במשותף, בצורה ייחודית וכנראה שונה ממה שהכרתם עד כה.
חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות
.