החינוך הביתי
שמחים ונרגשים לבשר על פתיחת תוכנית מיוחדת המיועדת לילדי החינוך הביתי בשעות הבוקר.
התוכנית מתקיימת עפ”י הגישה היצירתית של ד”ר לנדאו ז”ל, המטפחת את כישוריו של הילד/ה המוכשר/ת. הגישה מדגישה התבוננות רבת זוויות, מתמקדת באישיות של הילד כמכלול ומכוונת לטיפוח ההיבטים הרגשיים והחברתיים של כל ילד/ה לצד היכולות הקוגנטיביות.
אנו מעודדים את הילדים לשאול שאלות ולחפש יותר מתשובה אחת לכל בעיה/ שאלה.
מהיכרות הולכת וגדלה עם אוכלוסיות החינוך הביתי נראה כי הגישה משתלבת עם העקרונות החינוכיים של המשפחות.
התוכנית מיועדת לילדים וילדות סקרנים וסקרניות מלאי דמיון, בעלי עניין בתחומי דעת מגוונים.
ניתן להירשם לחוג בודד או ליום מפגש מלא. הקבוצות מתוכננות להיות תלת גילאיות, התוכנית מיועדת לגילאי 6-12.
עלות התוכנית: 1200 ₪ לכל חוג ל 12 מפגשים.
* 5% הנחה לילד שני/ חוג שני.
* יועצת המכון תלווה את ימי הפעילות.
* פתיחת התוכנית מותנית כמובן במינימום נרשמים.
אופן הרישום לפעילות:
נא למלא פרטים אישיים של הילד/ה בלינק הנ”ל:
https://studentreg.or-bit.net/ErikaLandau2/Register.aspx?formid=50
.
מצורפים שני שאלונים לקבלת מידע ראשוני עבורינו- נא מלאו ושלחו במייל חוזר ויועצת המכון תחזור אליכם להמשך התהליך.
.
חוגי החינוך הביתי | |||
. | |||
שעות: | חוגים: | גילאים: | |
ימי רביעי: | 10:00-11:30 | רובוטיקה למתחילים Wedo | כיתות א’-ג’ |
אוריגמי וגאומטריה | כיתות ג’ ומעלה | ||
. | |||
12:00-13:30 | אוריגמי וגאומטריה | כיתות ב’-ד’ | |
אלקטרוניקה | כיתות ג’ ומעלה | ||
. | |||
ימי חמישי: | 10:00-11:30 | קומיקס ואנימציה | כיתות ג’ ומעלה |
. | |||
12:00-13:30 | לעוף על המוסיקה | כיתות א’-ג’ | |
קולנוע והומור | כיתות ד’ ומעלה | ||
. |
פירוט החוגים:
אוריגאמי וגאומטריה הדרכה: אורלי הכהן
האם כוכב נינג’ה בנוי מטרפזים או מדלתונים? כמה פאות לקובייה? מה זה תמניון? האם ניתן להכין קובייה מדף אחד? משלושה? מארבעה?
באוריגמי המסורתי מקפלים בדרך כלל דמויות, ציפורים, בעלי-חיים, פרחים, סירות וקופסאות. בשנים האחרונות הולך ומתחזק הקשר בין אוריגמי לגיאומטריה, בדו-ממד ובתלת ממד. השאלות הנ”ל ועוד רבות אחרות נלקחות מעולם הגיאומטריה ומקבלות תשובה – בקיפולי נייר שהיא גם מאלפת וגם “מעלפת” מרוב יופי!
במהלך החוג נעסוק בשאלות אלה ובתשובות האפשריות להן, ונעשה זאת על-ידי היכרות “בידיים” עם עובדות גיאומטריות וכן עם חקירה ופתרונות מוחשיים לחידות בתחומים אחרים של המתמטיקה.
הלימוד יהיה בעיקר דרך התנסות ועשייה אישית ויכוון לטיפוח יכולות מגוונות כגון סבלנות, ריכוז, דיוק, קואורדינציה ומוטוריקה, יכולת להתגבר על קשיים, מעקב אחרי הוראות ועבודה בשלבים. וכל זאת באווירה נעימה תוך עזרה הדדית.
.
אלקטרוניקה הדרכה: פליקס חודק
רוצים לדעת איך עובד המקרר בבית, המזגן, המחשב?
האם אלה ומכשירים חשמליים אחרים סביבנו מצייתים לאותם חוקים פיסיקליים ופועלים על פי אותם העקרונות?
בחוג שלנו נרכוש ידע ביסודות החשמל והאלקטרוניקה, נקדם את ההבנה והחשיבה הטכנית על מנת להבין כיצד פועלים מכשירים ונחפש פתרונות לאתגרים טכנולוגיים.
נעשה זאת באמצעות בנייה של מעגלים חשמליים בדגמים שונים, בשיתוף פעולה עם חברינו לקבוצה בחוג.
.
לעוף על המוסיקה הדרכה: מאיה פליקסברוט
מוסיקה מלווה את חיינו – שומעים אותה סתם בשביל הכיף, והיא גם מסמלת ועוטפת אירועים משמעותיים בחיים, כמו ימי הולדת, חתונות וטקסים דתיים. וכמובן, שמוסיקה יכולה להשפיע על מצב הרוח שלנו, כשאנחנו ביחד או לבד.
מוסיקה שזורה בגוף שלנו: אנחנו עושים מוסיקה כבר בנשימה ובשאיפה, הלב שלנו דופק ונותן ביט, ואת התנועה של הגוף שלנו, כולה, אפשר לחוות כמו סימפונייה ארוכה וכמעט בלתי נגמרת עליה אנחנו מנצחים ומנגנים עם תזמורת “הגוף”. התנועה והמוסיקה של כל אחד ואחת מאיתנו, שזורות במוסיקה של העולם. כל כך הרבה מוסיקה בעולם, באמת! אפילו רק במדינה הקטנה שלנו שומעים פופ מערבי ומזרחי, רוק, מוסיקה עממית ישראלית וערבית, ומוסיקה קלאסית, ויש גם אופרה כמובן ומחזות זמר, מוסיקה אלקטרונית, דתית… ומה עם כל המוסיקה מעבר לים? מוסיקה הודית, טורקית, מוסיקה לסרטים, לחתונות, שירים קאונטרי אמריקאים, שנסונים צרפתיים… מוסיקה חוצה גבולות ולוקחת אותנו לטייל איתה רחוק. איך זה שאוסף צלילים כל כך שונה כמו מקהלה כנסייתית וטראנס נחשבים שניהם למוסיקה? מה משותף להם ומה שונה ביניהם? מה מחבר בין נגן הבנג’ו מאפריקה וזמרת האוברטונים מערבות סיביר? איך מוסיקה יכולה לחבר בין אנשים ומקומות כל כך שונים?
כמו אוכל, גם מוסיקה יכולה לספר הרבה על המקום שהיא באה ממנו ועל האנשים שגרים שם. האם יש קשר בין שירי העם הולנדים למרחבי השטוחים של הולנד? ובין הסולמות המפותלים של המוסיקה הטורקית לגבעות וההרים שממלאים את המדינה?
כל מפגש של “לעוף על המוסיקה” יסוב סביב יצירה מוזיקלית אייקונית אחרת מז’אנרים שונים, כמו קלאסי, ג’אז, קאנטרי רוק, פופ ומוזיקת עממית, מרחבי העולם. נחקור, ונלמד דרך נגינה, הלחנה, תנועה וריקוד, שירה ויצירה.
דרך מחקר והבנת הדפוסים של מוסיקות מרחבי העולם נלמד גם על הדפוסים שלנו – למה יש סגנונות מוסיקליים שאנחנו מתחברים אליהם יותר? למה בימים מסוימים אנחנו רוצים להקשיב לשירים מקפיצים ובימים אחרים לבלדות נוגות? למה אנחנו אוהבים דווקא את הצליל של הסקסופון ולא של הפסנתר? נלמד להכיר סגנונות מוסיקליים חדשים, ואולי גם את עצמנו בדרכים לא צפויות.
.
קלנוע והומור הדרכה: ניר מולד
סרט קולנוע הוא פאזל מיוחד, המורכב מפירות עבודתם של יוצרים שונים: במאי, תסריטאי, מפיק, צלם, עורך, שחקנים, מוסיקאי, אנשי סאונד, תאורנים, מלבישים ועוד. בקורס ננסה להבין כיצד מאחדים את כל הגורמים הללו לסרט מוגמר ה”מדבר” בשפה אחת: קולנועית. בכל מפגש נבחן תחום אחר בפאזל הקולנועי, נבדוק את יחסי הגומלין בינו ובין שאר התחומים, נכיר טכניקות עריכה שונות, שיטות בימוי, מבנים עלילתיים המאפיינים ז’אנרים קולנועיים שונים, נלמד על יחסי הגומלין בין התמונה והקול בקולנוע, ונלמד גם על ההיסטוריה המרתקת של האמנות ששינתה את המאה העשרים, מחלוצי הקולנוע, האחים לומייר, עד צ’פלין הגאון ועד הקולנוע של ימינו. חלק גדול מהקורס יוקדש להומור, ובמהלכו ננסה להבין מהן ה”נוסחאות הקומיות” בהן נעזרים קומיקאים, במאים וקריקטוריסטים בעבודתם. בחלק זה נתנסה בעבודה מעשית: תרגילי אימפרוביזציה, קומיקס ואנימציה.
נושאי החוג:
- כל ההתחלות קשות. אמני הראינוע של סוף המאה התשע עשרה:האחים לומייר, תומס אדיסון ועוד. מכונות ההקרנה הראשונות: הקינטוסקופ והסינמטוגרף. כיצד הפך גימיק בידורי זול, לאמנות המשפיעה ביותר במאה העשרים? איך כותבים תסריט? לרוב סרטי הקולנוע ישנו מבנה עלילה “קלאסי”.כיצד בונים שלד עלילתי לסרט עלילתי, ומהם המרכיבים החיוניים להצלחת התסריט?
- הדקדוק של הקולנוע. סצינה, שוט, פריים. בימוי וצילום, תנועות מצלמה, זויות צילום ומרחקי צילום. כיצד כל אותם מושגים טכניים יוצרים אמנות?
- עיין ערך: עריכה. כיצד מצליח הבמאי להעביר תחושות, רגשות ורעיונות באמצעות חיבור קטעי פילם נפרדים? שיטות עריכה שונות ומנוגדות: העריכה האנליטית מול המונטאז’.
- פסקול. המוסיקאי והבמאי: מי משרת את מי? צפיה והאזנה למספר פסקולים נבחרים, שהצליחו להעביר בצלילים מחשבות ורעיונות מילוליים.
- דימויים קולנועיים: כיצד מעבירים רעיון קולנועי באמצעות דימוי חזותי מקורי? צפיה בקטעי סרטים של גדולי הבמאים..
.
קומיקס ואנימציה הדרכה: ניר מולד
הקומיקס והאנימציה הינם שני תחומי אמנות העוסקים ביצירת סיפור מצויר, אולם למרות זאת קיימים הבדלים רבים ביניהם. במהלך הקורס ילמדו התלמידים כיצד מציירים סיפור קומיקס וכיצד יוצרים סרטוני אנימציה, תוך התנסות מעשית בציור קומיקס וקריקטורות, פיתוח היכולת הקומית של כל תלמיד, וצילום סרטוני אנימציה בטכניקות שונות ומשונות.
בחלק הראשון של החוג, ילמדו התלמידים את יסודות שפת הקומיקס: בלוני דיבור, עיצוב ואיפיון דמות מצויירת, פעלולי קול והבעות פנים שונות, תוך שילוב טקסט ותמונה, ציור קריקטורות, איפיון דמות מצויירת ועיבוד סיפור לקומיקס.
בשלב הבא נעסוק בהומור: התלמידים ילמדו כיצד להמציא בדיחות ויזואליות מצחיקות וישפרו את כישוריהם הקומיים בעזרת תרגילי הומור מיוחדים.
בחלקו השני של החוג, נעסוק באנימציה, נצלם סרטוני אנימציה קצרים באנימציית סטופ- מושן ובאנימציה קלאסית, תוך שימוש בטכניקות שונות: פלסטלינה, קאט-אאוט, ציורים, דמויות חיות ועוד. הילדים יעבדו על אייפדים, יכירו מגוון אפליקציות אנימציה ויפיקו קליפ מסרטוניהם.
.
רובוטיקה למתחילים Wedo הדרכה: פליקס חודק
איך בונים רובוט מלגו? איך הרובוט יודע מה לעשות?
החוג מפגיש את הילדים עם עולם הרובוטים.
נלמד מהו רובוט? נלמד על גלגלי שיניים, גלגלות, רצועות וצירים נלמד לקרוא שרטוטים ונבנה מודלים פשוטים מלגו הנעים לפקודות תכנות בתוכנת ה-Wedo.
בחוג מושם דגש על פיתוח החשיבה הלוגית, הדמיון והיצירתיות. כל זאת תוך פיתוח יכולות עבודה בצוות.
.