רשמים מפעילות הקיץ – “האומץ לגלות”
פעילות הקיץ בנושא ” האומץ לגלות” החלה.
הימים עוברים על כולנו בפעילות מרגשת מעשירה ואינטנסיבית מאוד. במהלך ימים אלה נבנים קשרים חברתיים משמעותיים בין הילדים, וההכרות שלהם עם צוות ההדרכה, היועצות והמתנדבים הולכת ומעמיקה.
מידי יום מתווסף רובד חדש וזווית הסתכלות חדשה על נושא הפעילות האומץ לגלות. פתחנו את הפעילות עם נסיון להבין את המשמעות של המונח אומץ, ובשאלה האם יש דרגות של אומץ, המשכנו דרך ההתמודדות באומץ ובתבונה במבוך האקולוגי והיום גייסנו את המדריכים הצעירים שלנו שהתמודדו באומץ ובהצלחה רבה עם הנושא מנקודות ההסתכלות האישיות שלהם. אחד מהם סיפר על האומץ של פרדיננד מגלן, רב החובל המפורסם שיצא למסע מספרד, אחד בחר בקופרניקוס ובחלל, האיש שהעז לטעון שהשמש היא שניצבת במרכז העולם, שמענו גם על קולומבוס שיצא למסע גילוי, מדריכה צעירה אחרת קישרה בין האומץ לבין המח האנושי, מדריכים אחרים עסקו באומץ שבהתמדה ובחרו בתומס אלווה אדיסון כדוגמא לנושא ועוד ועוד ועוד.
השנה נבחרו לפעילות עוזרי מדריך מיוחדים מאוד, כולם נערים ונערות מוכשרים/ות, בעלי גישה לילדים ורבים מהם בוגרי המכון שלנו. לפני שנים רבות הם הצטרפו למכון אריקה לנדאו כילדים שלמדו בחוגי המכון, עברו פעילויות קיץ במכון והיום הם עוזרי המדריך הצעירים. שמהווים מקור השראה לילדים שלכם. האם ילדיכם יהיו מדריכי המחר במכון שלנו?
תמונה מהיום הראשון לפעילות “האומץ לגלות”, בה למדנו להכיר אנשים חדשים ואפילו לשתף פעולה ולהמציא המצאות ביחד
תמונות מהיום בו בילינו במבוך האקולוגי שם לימדו אותנו הילדים שתי עובדות חדשות אודות המשמעות של אומץ:
- על הילדים הוטל לאזן נדנדה תוך כדי הליכה , על הנדנדה כמובן, אחד מהילדים הצעירים שפחד מאוד מהמטלה אך היה חשוב לו לבצע אותה אמר לי בסיומה: “אבא שלי אומר: מה שלא הורג, מחשל, עכשיו אני מחושל”
- ילד אחר פחד תחילה להיכנס למבוך אך גילה את כוחותיו להתמודד ולהיכנס בתפקיד של צלם. חלק מהתמונות צולמו על ידו.