מכון אריקה לנדאו

נוסד 1969

פעילות חנוכה תשפ”ד

האם ניתן להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי?

נס פח השמן כבר אמרנו? אותו פח שמן קטנטן בבית המקדש שהספיק להדלקת המנורה לשמונה ימים. אך האם רק בזכות ניסים קוראים דברים בלתי אפשריים לכאורה?

 

נסו למשל להכניס בלון מנופח לתוך בקבוק צר. האם יתכן שהוא יכנס לתוך הבקבוק? או האם אפשרי שאש תבער בתוך מים? שלחתיכת מתכת תהיה יכולת של זיכרון? שמטבע יצליח לצוף, ומים יסרבו להישפך? בואו לעשות איתנו קסמי מדע ולראות איך דברים שנראו לכם בלתי אפשריים אכן מתרחשים במציאות.

 

ומה בטבע? בעלי חיים קטנים כגדולים מצליחים לשרוד ולהתקיים, איך הם עושים זאת? ישנם בעלי-חיים שחושיהם פשוט לא נתפסים כאפשריים – חיפושיות האש מצליחות לזהות אש ממרחק של 80 ק”מ, שועל מזהה את הטרף שלו מתחת לשלג באמצעות חישה קולית! איך הם עושים את זה? היכולת שמדגים הטבע מציתות את הדמיון ומשמשות השראה בתחומי הטכנולוגיה וההנדסה.

 

ומי מכיר את שבעת פלאי תבל של העולם העתיק? למשל הפירמידה הגדולה של גיזה במצרים שעד היום הבניה שלה נראית בלתי אפשרית. (אולי אם תחשבו ביחד ותשתפו פעולה תצליחו לגלות איך בנו אותה?) ואיך נוצרו פלאי תבל של הטבע? כמו הגרנד קניון בארה”ב, והפפהאנאומוקואקאה, שמורת הטבע הימית המופלאה באיי הוואי ? (תנסו לזכור את השם הזה ותהפכו את הבלתי אפשרי לאפשרי J).

 

ושאלה: האם צלם יכול להיות אדם עיוור? מסתבר שאפילו זה אפשרי! הצלם האוסטרלי  ברנדן בורליני, עושה זאת בעזרת חוש המישוש, עם עזרה מחבריו, הרבה יצירתיות, בעזרת הטכנולוגיה, שימוש במדפסת תלת מימד שמעבירה את הטקסטורה של התמונה, ואפלקציות שסורקות את העצמים במרחב ומעבירות אותן לתיאורים מילוליים.

 

אכן, הרבה אנשים לאורך ההיסטוריה עשו את הבלתי אפשרי.  ומי אמר שרק מבוגרים יכולים לעשות את הבלתי אפשרי?! נא להכיר: ויליאם קמקוומבה, היה הנער שרתם את הרוח. הוא בנה  מגרוטאות שהיו בחצר טורבינת רוח שיצרה חשמל עבור הכפר העני שלו באפריקה.

 

אז אולי גם אנחנו יכולים להפתיע את עצמנו בכוחות שלא חשבנו שיש לנו? רוצים להכיר את הכוחות שלכם וללמוד להשתמש בהם? כמו לרתום את כוח הדמיון שלנו, להכיר פרדוקסים ולפתור אותם או פשוט ללמוד איך לעשות את הבלתי אפשרי ולשכנע את ההורים שלכם להביא הביתה חיית מחמד J?

 

___________________________________________________________

 

הפעילות תתקיים בין התאריכים: 10-13/12/23 (ימים ראשון- רביעי)

בין השעות 09:00-13:30.

 

הפעילות מיועדת לילדי כיתות א’ – ו’, לתלמידי המכון ולא רק (ניתן להגיע עם חברים/בני משפחה שאינם תלמידי המכון בגילאים הללו) ותתקיים בקבוצות קטנות .