מכון אריקה לנדאו

נוסד 1969

חוגים לילדי כיתה ד’

כיתה ד
ימי א’ ימי ב’ ימי ג’ ימי ד’ ימי ה’
16:00-17:30 תכנות למתחילים בסקראצ’  קומיקס וחשיבה יצירתית רפואה במאה ה – 21 וידאו ארט  מייקרים-פיזיקה של בניית צעצועים
וטרינריה מדעי כדור הארץ והחלל    חומרים בפעולה (כימיה)  פיסול ב”חימר” דיגיטלי
יפנית ותרבות יפן לבוא לידי ביטוי-סדנת כתיבה     חוקרים אוקיינוסים
17:30-19:00 אוריגמטריה סיפור פנטזיה עד קצה העולם   עולם שאין רואים
קוד ורובוטיקה המשימה מאדים אמנות חברתית צילום מסעות עם רב חובל
ג’אגלינג ולהטטנות       מהנדסים צעירים
        יוצרים תאטרון

לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן

* מלא/סגור לרישום

 

החוגים:

אמנות חברתית   הדרכה: מרב צור

האם אפשר ליצור פסל מקלסרים וקומקום ואולי מילדים?

האם פסל חייב להיות חפץ ששמים על המדף?

האם אפשר לקיים תערוכה מתחת לעץ?

בחוג נעבוד בצוות אל פרויקטים אמנותיים, ודרכם נלמד על נושאים חשובים כמו קיימות וטביעת רגל אקולוגית. ניצור ביחד או בקבוצות, לפעמים גם במרחב הציבורי, להבין את הפוטנציאל של הסביבה הפיזית והחברתית שלנו כאלטרנטיבה לכיתת הלימוד

הפרויקטים יהיו במדיומים שונים כמו פיסול, קולאז’, סטופמושן, ואפילו מיצגים (פרפורמנס).

 חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

אוריגאמטריה   הדרכה: יעלה בר-דוד

אוריגאמי, בתרגום מיפנית, היא אומנות קיפולי הנייר. כלומר, יצירת צורה מנייר.

אבל מה זה באמת?

מתוך עולם הקיפולים נראה כמה רחוק אפשר להגיע רק עם נייר: ניגע בתחום הגיאומטריה, נבנה צורות תלת מימדיות ומבנים שונים, נגלה את המדע שמעבר לקיפולים, נבדוק בעזרת הנייר  אווירודינמיקה ונכיר את התרבויות השונות שכל קיפול מייצג ומביא עימו. ומי יודע, אולי אפילו נגיע לחלל…

אז לכל מי שרוצה לחשוף סודות ולחקור עולמות דרך נייר – אני מזמינה אתכם להצטרף אליי.

 חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

ג’אגלינג ולהטוטנות  הדרכה: נועם טלמור

כיצד ניתן להחזיק שלושה כדורים באוויר בו זמנית?

כיצד מאזנים חפצים על האף מבלי שייפלו?

מהי השפה המתמטית הסודית של הלהטוטנים?

בחוג נלמד ללהטט בשלושה כדורים ויותר, נסובב ונאזן צלחות על מקל ונכיר את עולם הזרימה התנועתית עם חפצים כגון מקל פרח ודיאבולו. נחשוף ביחד את סודות ההצלחה של הלהטוטנים. נבין שהצלחה לא קורית ברגע, אלא מגיעה לאט לאט בעזרת האימון וההתמדה. נראה שתסכול וקושי יכולים ללכת יד ביד עם הנאה והתלהבות, ונשתמש בתובנות אלה כדי להתקדם.

בנוסף, נלמד את שפת ה-Site Swaps (“חילופי האתרים”), המתארת תרגילי ג׳אגלינג באופן מתמטי כשם שתווים מתארים מוזיקה.

מה תורם החוג לילד ?

פיתוח קואורדינציה ויכולות מוטוריות, עבודה על תנועה מקושרת בין שני צידי הגוף וכתוצאה מכך חיזוק הקשרים הנוירולוגיים בין שני צידי המוח.

הילדים יקבלו כלים אפקטיביים להתמודדות עם תסכולים, שניתן ליישמם בכל תחומי החיים. בראשם, התובנה שאימון והתמדה הם המפתח העיקרי להצלחה, לצד התובנה שקל להתמיד כשהדבר נעשה מתוך הנאה והתלהבות.

כמו כן הילדים ילמדו כיצד להביא את היצירתיות שלהם לידי ביטוי וכיצד להתגבר על מכשולים בדרך לכך.

 חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

המשימה מאדים  הדרכה: ירדן לונברג

למה כולם רוצים להגיע למאדים?

האם ישנם מים על מאדים?

איך אפשר לחקור את מאדים מכדור הארץ?

כדי לדעת עוד ולשאול מחדש עוד, בחוג “המשימה מאדים”נתכנן, נתכנת ונבנה אב טיפוס לרובוט מחקר מדעי (rover) המסוגל להמשיך ולחקור את מאדים ולהכין את השטח לפני שננחית שם אסטרונאוטים.

במהלך החוג נלמד על התנאים המיוחדים במאדים, נלמד לחשוב כמו רובוט- זה שנכין למשימות המדעיות שנבחר יחד במפגשים.

תוך כדי המשימה נפתח את החשיבה המדעית והיצירתית ונחשוב על דרכים לפתור בעיות אמיתיות שמהנדסי החלל מתמודדים איתם, נלמד לתכנת בMindstorms- ולבנות בלגו וEV3-.

במהלך החוג נעבוד בקבוצות ונעודד עבודת צוות לחשיבה משותפת על אתגרים הנדסאים מורכבים. כל חבר צוות ייצא מהמשימה כשהוא למד על מאדים, על הנדסה, תכנות ושותפות חברים בעבודת צוות למימוש המשימה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

וטרינריה   הדרכה: ד”ר גלעד חלבני

האם לחתול יש שפעת ואיך מאבחנים אותו במרפאה?

איך מטפלים בכלבים: בשיאצו, טווינה או דיקור?

ומה דעתכם האם עלינו לחמול ולטפל בבעלי חיים שנוצרו בהנדסה גנטית?

 בחוג נחשף לעולם המרתק של רפואת בעלי החיים. נתוודא על רפואת חיות המחמד כמו כלבים, חתולים , נכיר את רפואת חיות המשק כמו הסוסים, הכבשים, העיזים והעופות. נלמד לעשות אבחון ראשוני לבעל חיים שמגיע אלינו למרפאה, נחשף לטכנולוגיות טיפול וריפוי חדישות ואיך מתנהלים בחדר ניתוח. נפגוש יצירתיות ברפואה כמו רפואה אלטרנטיבית לבע”ח, ואפילו נרקח משחות בעצמנו. נלמד על בתי חולים לבע”ח, עזרה ראשונה וטיפול חירום .

 חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

וידאו ארט  הדרכה: זוהר אלעזר

מה משמעות המילה וידאו בלטינית?

מתי בפעם הראשונה בהיסטוריה הוצג וידאו בפני קהל ומה הייתה התגובה אז?

כיצד התחיל הוידאו-ארט את דרכו כמדיום בתחום האמנות? כמה מרכזי הוידאו בחיי היום יום שלנו? כמה סוגים שונים של וידאו אתם מכירים?

משמעות המילה וידאו בלטינית היא- אני רואה. בקורס פרקים בוידאו אנחנו רואים ורחוק.

בחוג פרקים בוידאו נקיים סדרה של מפגשים. כל פרק הוא אחר, מכיל בתוכו עשייה והתבוננות, חידוד יכולת ההבעה דרך הפריים הצילומי, הרחבת הדמיון באמצעות אמצעים אמנותיים שונים ושליטה בטכניקות שונות של צילום. העבודה המעשית תכלול יצירת סוגים שונים של עבודות וידאו בהן נצפה בקבוצת העבודה שלנו. אנחנו ניצור סביבת עבודה בה הקבוצה היא המקום. נפיק הנאה ושמחה מהחופש להשמע בתוך הקבוצה וגם להאזין אחד לשני ולהצמיח רעיונות משותפים בעבודה קבוצתית.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

חומרים בפעולה (כימיה)   הדרכה: שלומי מרקוביץ

מדוע יהלום חזק כל כך שפטיש לא ישבור אותו?

כיצד הופכת אדמה לחרס, או חול לזכוכית?

ממה מורכב החומר וכיצד שני חומרים יוצרים חומר חדש?

בחוג “חומרים בפעולה” יכירו הילדים את סודות החומרים שבטבע, חומרים אותם הם פוגשים בחיי היום יום. הילדים יחוו את התהליך המדעי המתרחש אצל הכימאי הצופה בתופעה, שואל שאלה ומתכנן ניסוי. הילדים יבצעו ניסויים וכך יבינו ויכירו מושגים ותהליכים בעולם הכימיה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

חוקרים אוקיינוסים  הדרכה: גלעד שזיפי

האוקיינוסים מהווים כ-70% מפני השטח של כדור הארץ, ומשום כך משחר האנושות פותחו אמצעי תחבורה שונים ומגוונים המאפשרים לאדם, למשאו ואף לרעיונותיו לנדוד על פני או מתחת לפני המים.

עולם השייט עשיר נוגע במגוון רחב של תחומים: פיזיקה, אלקטרוניקה, מכונאות והנדסה, תקשורת ניווט, אסטרונומיה והמים רבים.

נצא למסע מרתק בעקבותיהם של מגלי הארצות וסקו דה גמה, קולומבוס, מגלן ורבים אחרים, נלמד אודות עולם השייט והימאות מנקודת מבט היסטורית ומודרנית.

נדון בכוחות הטבע והתמודדות האדם מולם, כיצד רתם האדם את הרוח והזרמים השונים, כיצד סחורה, מזון, ואנשים כמו דברים רבים אחרים מגיעים אלינו בכמויות חסרות תקדים באמצעות כלי שייט שונים ומצידו האחר של כדור הארץ.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

יוצרים תאטרון  הדרכה: אופרי פוקס

עולם התיאטרון מורכב מהרבה אלמנטים: משחק, בימוי, תפאורה, תלבושות, כוריאוגרפיה,  טקסט ועוד.

בחוג “יוצרים תיאטרון” נחשוף את הילדים לתהליך יצירת היצירה הבימתית ונאפשר לילדים להיות כל היוצרים עצמם.

חווית היצירה של פרויקט הסיום תהיה תהליך משותף, עבודת צוות בה ננסה למצוא ולהוציא את החוזקות של כל ילד וילדה: מכתיבת הטקסט ועד ניהול ההפקה, דרך כל מה שביניהם.

במהלך החוג ניקח כולנו יחד אחריות משותפת ומלאה על פרויקט היצירה אשר בסיומו ימצאו הילדים את עצמם עם נסיון לא רק על הבמה אלא גם מאחוריה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

יפנית ותרבות יפן  הדרכה: אדר זקס

יפן המדינה העשירית בגודלה בעולם ובין המשפיעות ביותר. אילו השפעות יצאו מהאי היפני וכיצד אנו- אנשי המערב מושפעים מהן עד היום?

מה לצבע, אור וקסם? קליגראפיה, בנטו, מאנגה ? מי תהיה המעצמה הגדולה הבאה?

בחוג שלנו נתוודע אל אלה, ונלמד מעט יפנית. על מנת ללמוד את השפה היפנית ננסה להבין את מקורות התרבות היפנית העתיקה והמודרנית כאחד, נעשה זאת תוך שילובם של סיפורים ואירועים שהם מניסיונה האישי של המדריכה שחיה בין יפנים ביפן מספר שנים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

מהנדסים צעירים הדרכה: בני ברקו

כמה פעמים יצא לכם לעבור ליד מכשיר או מכונה מופלאה הארוזה במארז יפה ותהייתם, איך בלעדיהם חיינו היו נראים ?
כמה פעמים הסתקרנתם לדעת מה יש בקופסה העלומה והמרתקת הזו –  היא קופסת הקסמים ?
מהו סודה ? כיצד הדברים מבפנים עובדים ?
בחוג זה נוכל להיחשף לחלק מהמכשירים  או המכונות כמו למשל מבנה המחשב השולחני מהיבט החומרה,  נפרק ונרכיב מחשב. נלמד להכיר מקרוב את חלקיו ורכיביו השונים ואת תפקידים בתוך המערכת הכוללת.
נלמד גם על ‘מנוע המכונית’, על עקרונות העבודה של מנועי הקיטור, הבנזין, הדיזל והחשמל.  נבחן את אופן עבודתם ואת החוקים הפיזיקאליים להם, הם מצייתים. נראה זאת בדגמים, מודלים אנימטיביים  וגם נערוך ניסויים.
בהתאם לעניין המתפתח נגע גם בחומרי לימוד נוספים מתורת החשמל, האור, עד כמה שהזמן העומד לרשותנו יאפשר ואת שלא נספיק בחוג הזה,  נשלים בחוגים הבאים.
בסיום החוג הילדים  יצאו עם ידע  על רכיבי ומרכיבי חומרת המחשב השולחני כולל ידע טכני בפירוקו והרכבתו. בנוסף ירכשו  ידע והבנה בעקרונות ההפעלה  של מנועים לסוגיהם, כולל חשיפה לחוקיות הפיזיקאלית שלעקרונותיה הם מתנהלים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

לבוא לידי ביטוי- סדנת כתיבה  הדרכה: עידית שלום-רחום

הסדנא מאפשרת להניח על הדף מחשבות ומילים. תחילה בשטף, כל מה שעולה בדמיון ורוצה לצאת החוצה, ואחר כך בצורה מודעת ומדויקת.

בסדנה תינתן הזדמנות לכל אחד להכיר את מחשבותיו ולהביא לידי ביטוי את קולו הפנימי. נגלה איך לספר סיפור? איך לעניין את הקוראים בסיפור שלך? ממה מורכב סיפור? מהו מבנה? מהי עלילה? מי המספר ומאיזו נקודת מבט הוא מדבר?

נתנסה בטכניקות ובכלים לכתיבה טובה יותר.

נתרגל כתיבה, נדבר ונקרא קטעי פרוזה ושירה.

נכיר את כתביהם המופלאים של סופרים בארץ ובעולם.

כל תלמיד יסיים את הסדנה עם סיפור קצר פרי עטו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

מדעי כדור הארץ והחלל  הדרכה: ירדן לונברג

אם אי פעם שאלתם את עצמכם את השאלות הגדולות באמת:

מאיפה מגיעים העננים? מה הקשר בין רעידות אדמה והרי געש? למה הירח משנה צורה כל לילה?

בחוג מדעי כדור הארץ והחלל נצא למסע קוסמי בעקבות כדור הארץ, הירח, השמש והחלל.

בחוג נשאל את השאלות החשובות באמת על הדברים שנראים לנו כמובנים מאליהם אבל מלאים במדע, נתכנן ניסויים ונבדוק השערות, נבין איך העולם עובד, למה הירח מלא מכתשים ולמה בלי השמש כדור הארץ שלנו היה נראה כל כך שונה?

בכל שבוע נעשה ניסוי במעבדה או פרויקט בנייה שאת חלקם ניקח הביתה, מהרי געש ועד כוכבי ענק שמתפוצצים לערפיליות מופלאות, הצטרפו אליי למסע בעקבות הכדור הקטן והמופלא שאנחנו קוראים לו בית.

במהלכו נגע בנושאים מתחום הפיזיקה, גיאופיזיקה, מדעי האטמוספירה, מבנה כדור הארץ, מדעים פלנטריים, היווצרות ירחים, ערפיליות ושמשות, טקטוניקה ועל הקשר העמוק והחבוי שמחבר בין כל הנושאים האלה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

מייקרים – פיזיקה של בניית צעצועים  הדרכה: בני ברקו

כולנו חיים פיזיקה והיא עוטפת אותנו כמעט בכל סביבת החיים. משחר האנושות  הסתקרן האדם להבין וללמוד את החוקיות של טבע הדברים. מאז הצליח הוא ללמוד ולנסח לעצמו את ההתנהלות הזו שלה בהתאם לחוקיות ולחוקים.
בחוג זה אנו נחשף לחלק מעקרונותיה וחוקיה המרתקים,  נבחן כיצד זו  מתקיימת בתופעות הטבע השונות וגם ובעיקר בצעצועים. נראה ונחווה את הקסם והיופי שיש בה, אשר יותר מאחת היא מפעימה אותנו כשהיא מצליחה לתעתע בנו את החושים.
בחוג זה נכיר את ניוטון ואת חוקי התנועה אותם הגדיר וכן עקרונות ומושגים פיזיקאליים  נוספים ומגוונים. אנו נפרק ונרכיב  צעצועים ונבחן איך וכיצד הם באים ומשתלבים בעקרונות הפיזיקאליים.
נתכנן ונבנה לנו מכוניות צעצוע מחומרים למחזור ונפעיל אותם באמצעי הנעה מגוונים.
נשחק בחשמל ובמעגלים חשמליים. נלמד על חוקים הפועלים בנוזלים.  אך יותר מכל, נשחק פיזיקה ונהנה מגאוניותה כשנבחין במסתוריה שמאחורי רוב הדברים.
בסיום החוג הילדים יצאו עם הבנה  על המשתמע מהחוקים והעקרונות הפיזיקאליים שנרכשו בחוג ועם יכולת התבוננות בעין פיזיקאלית על הסובב אותנו.  כל זאת לצד ההנאה מהחוויה שבהתנסות במגוון הנושאים בהם נגע ונלמד.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

מסעות עם רב חובל  הדרכה: גלעד שזיפי

היתכן כי כדור הארץ עגול בכל זאת? מה יש בקצהו השני של האוקיינוס?

כיצד מפליגה סירת מפרש? מאיפה הגיעה הפסטה לצלחת שלי?

האוקיינוסים מהווים כ-70% מפני השטח של כדור הארץ, ומשום כך משחר האנושות פותחו אמצעי תחבורה שונים ומגוונים המאפשרים לאדם, למשאו ואף לרעיונותיו לנדוד על פני או מתחת לפני המים.

עולם השייט עשיר נוגע במגוון רחב של תחומים: פיזיקה, אלקטרוניקה, מכונאות והנדסה, תקשורת ניווט, אסטרונומיה והמים רבים.

נצא למסע מרתק בעקבותיהם של מגלי הארצות וסקו דה גמה, קולומבוס, מגלן ורבים אחרים, נלמד אודות עולם השייט והימאות מנקודת מבט היסטורית ומודרנית.

נדון בכוחות הטבע והתמודדות האדם מולם, כיצד רתם האדם את הרוח והזרמים השונים, כיצד סחורה, מזון, ואנשים כמו דברים רבים אחרים מגיעים אלינו בכמויות חסרות תקדים באמצעות כלי שייט שונים ומצידו האחר של כדור הארץ.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

סיפור פנטזיה   הדרכה: עידית שלום-רחום

בסדנה זו נתנסה ביצירת עולם דמיוני המשותף לכל התלמידים כל משתתף יציע חוקים, יבנה דמויות ויעניק את היסודות לעולם בעל הגיון פנימי שונה מזה שאליו אנו רגילים.

מה עומד מאחורי הקלעים של סיפור טוב.

מה עושה דמות מעניינת?

ממה מורכב סיפור קצר. איך כותבים דיאלוג אמין?

נקרא ממיטב הסופרים בעולם מרואל דאל ועד הארי פוטר. נצפה בסרטים, נצא מהכיתה לחצר ולמוזיאון נתאר תמונות נצותת לשיחות כדי ללמוד איך לכתוב דיאלוג אמין נלמד לכתוב מבלי לראות ועוד ובסוף הסדנא כל אחד יהיה בעליו של פרק בעולם החדש שנבנה.

נכין מפת עולם פנטזיה: דגל, המנון, דמויות מפלסטלינה, עצים משונים ועוד..

 חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

עד קצה העולם הדרכה: עינב ברזני

רוצים לצפות בתופעות הטבע המרהיבות בכדור הארץ? זוהר הצפון, גייזרים רותחים, הרי געש מתפרצים,

נתפעל יחד מגודלן העצום של מושבות הפינגווינים באנטרקטיקה.

בחוג שלנו נבין איך דובי הגריזלי צדים את דגי האלתית במעלה הזרם.

נענה על שאלות קיומיות: למה דוב קוטב לעולם לא יטרוף פינגווין איפה אפשר לפגוש את גורילות ההרים ? איך נבנו הפירמידות הגדולות במצרים?

נצלול יחד עם כרישים ודולפינים במרוץ הסרדינים ונלווה את נדידת הגנו הגדולה באפריקה.

נצא למסע עד קצה עולם בשבע היבשות, נדבר על קיימות, על בעלי חיים בסכנת הכחדה, ואיך הילדים של היום, המנהיגים של המחר, יכולים לעזור ולהציל את כדור הארץ. נדבר על מנת מימדים, מרכז כובד, יחס גלישה, כוח החיכוך, כדור פורח ועקרונות התעופה.

נבצע ניסויי מדע רבים כגון הדמיית גייזר מתפרץ, הר געש, התעבות עננים, מגנטיות הקטבים, חוקי ארכימדס וניוטון

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

עולם שאין רואים  הדרכה: יבגניה רוזנבלום

מי יותר חזק: נמלה או פטרייה? מי יותר מהיר: בן אדם או זבוב? עד כמה קטן יכול להיות יצור חי?

בחוג נצא למסע אל עולם שמעבר לתפישת החושים שלנו: נכיר יצורים חד תאים, שמרים,חיידקים ווירוסים ונבין למה צריך מיקרוסקופ על מנת לראותם. נכיר את תאי גוף האדם וכיצד מערכת החיסון נלחמת ביצורונים שמזיקים לנו. נבנה מודלים שונים, נגדל חיידקים, שמרים ועובש על צלחות פטרי, נפיק דנ”א וכלורופיל מתאים של צמחים ואפילו נכין גבינה תאימה בעזרת החיידקים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

פיסול ב”חימר דיגיטלי”  הדרכה: תומר אשכנזי

מהו חומר דיגיטלי? איך בונים קובץ שמתאים להדפסה תלת-ממדית?  בחוג נכיר אחד הכלים החזקים ביותר להדפסת תלת ממד.

נלמד לפסל בחומר גלם דיגיטלי על גבי מסך המחשב. עבור כך נשתמש באחת התוכנות המוצלחות ביותר שנעשו בעשור האחרון עבור הדפסות תלת ממדיות תוכנת sculptris. נעצב דמויות שקיימות רק באגדות ובסיפורי מדע בדיוני.

התוכנה שנלמד תאפשר לנו לבנות מודלים תלת ממדיים מאפס. נוכל גם להשתמש במודלים הקיימים ב”בנקים” הנמצאים ברחבי האינטרנט (open source).

בחוג אנו נשתמש בכלי החזק ביותר שלנו – הדמיון.  נעצב ונתכנן מודלים מטריפים, נעשה חיבורים מעניינים בין מודלים שונים וניצור עולמות חדשים. את המודלים שעיצבנו נדפיס במדפסת תלת ממד ונקבל דגמים אמיתיים. בסוף הקורס תוכלו לקחת הביתה את כל הדגמים שעיצבתם.

מה תורם החוג ?   לימוד על מושגים וטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית, לימוד כלי חדשני לעיצוב בתלת ממד, פיתוח הדמיון וכושר ההמצאה, שימוש מושכל בידע חדש \ מיזוג מידע, למידה של תכנון וביצוע, פיתוח יכולת התבוננות ולקיחת השראה ממקורות חיצונייםקומפוזיציה ופיתוח ראייה מרחבית, עבודה על סובלנות והתמדה, לימוד מאי הצלחה והתמודדות עם תסכול עד להצלחה

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

צילום  הדרכה: זוהר אלעזר

האם אתם יכולים לדמיין כיצד היה העולם שלנו היה נראה ללא אור?

מתי גילו בני האדם לראשונה שהם יכולים להדפיס תמונות באמצעות אור השמש?

האם העלתם על דעתכם שגם הראש שלנו הוא סוג של מצלמה משוכללת? מה הקשר בין העין האנושית לבין צמצם של מצלמה?

.

.במפגשים שלנו נחקור את אור, נבנה מצלמות מחומרים שונים ואיתן נצלם ללא שימוש בחשמל, נכין בעצמינו תמונות ללא מצלמה, נלמד מהו דיוקן, נחקור וניצור דיוקן של עצמינו לאורך כל השנה. נפענח מה הקשר בין סיפור לתמונה ואיך אנחנו יכולים לספר סיפור בעזרת תמונות. בקורס הצילום נשלב בין משחק למחקר לצד פעילות של גיבוש קבוצתי ועבודה בזוגות. נלמד להכיר את החברים לקבוצה בעזרת המצלמה, ולהיפך- נכיר את המצלמה בעזרת החברים לקבוצה.

 חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

קוד ורובוטיקה הדרכה: שוהם ויגיסר

רובוטים עוזרים כיום לבני האדם בתחומים רבים ומגוונים, החל מעבודות בית קטנות עד לפסי הייצור במפעלים גדולים, למקרי חירום והצלה, ואף כמשחק לשעשוע בשעות הפנאי.

ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, רובוטים משמשים אותנו ביותר ויותר תחומים, ולכן עכשיו זה הזמן המתאים להכיר את מי שאולי עתיד להיות בקרוב לידידו הטוב של האדם.

החוג שלנו מתאים לכל מי שרוצה לבנות רובוט אמיתי בעצמו, לתכנת אותו ולשפר אותו,

למי ששואל איך עובד רובוט,  ולמי שיש רעיונות לרובוטים שישנו את העולם ולא יודע מאיפה להתחיל…

הלימוד בחוג בעזרתם של ידידנו החדשים – הרובוטים, יעזור לנו ללמוד מושגים פיסיים ויסודות פיסיקאליים וכל זאת נעשה בעבודת צוות ופתרון בעיות במשותף, בצורה ייחודית וכנראה שונה ממה שהכרתם עד כה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

קומיקס וחשיבה יצירתית  הדרכה: מרסלו אפשטיין

האם יצאתם פעם למסעות בזמן עם גיבורי-על בעלי כוחות על טבעיים? כבר טסתם עם חייזרים בחלל החיצון ?

האם בניתם פעם מכשיר (זואיטופ) שמייצר לנגד עיננו אשליה של תנועה?

בחוג קומיקס וחשיבה יצירתית נגלה איך נוצר הקומיקס, נשתעשע עם אגדות ומיתוסים, ניצור קומיקס בדו ותלת ממד, בשיטות עתיקות ומודרניות, ובשיטות שנמציא בעצמנו.

בחוג נפתח את הדמיון והיצירה מתוך הנאה באמצעות הקומיקס.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

רפואה במאה ה – 21  הדרכה: יבגניה רוזנבלום

מהנדסים במקום רופאים? מכונות במקום תרופות? האם בעתיד הקרוב נוכל להחליף רופאים ברובוטים? תהליך שצובר תאוצה בשנים האחרונות, ובכלל, כיצד ייראה עולם הרפואה במאה ה- 21.

נלמד כיצד בעזרת טכנולוגיה ו”ראש גדול”, נולדו ההמצאות הגדולות בתחום הרפואי (קוצב לב, MRI, לב מלאכותי).

נראה כיצד הרפואה מצילה חיים ומשפרת איכות חיים דווקא בזכות המדעים הריאליים (פיסיקה, מתמטיקה, כימיה, הנדסה).

נלמד על מבנה ותפקוד גוף האדם, איך משבשות אותו מחלות שונות ואיך רופאים וחוקרים יכולים לתקן את הבעיות.

נכיר את תחום המכשור הרפואי המעניק לרופא יכולות שכמותן לא היו עד המאה הנוכחית.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

תכנות למתחילים בסקראצ’   הדרכהשוהם ויגיסר

בחוג  נעסוק ביסודות התכנות – מה היא בעצם תוכנת מחשב? מהו אלגוריתם? מהם תנאים? אלו סוגי לולאות שונות קיימים ומה השימוש שלהם? על נתונים ומשתנים, אירועים מסוגים שונים, מסרים בין אובייקטים ועוד.

את המושגים והמיומנויות השונות נכיר בחלקו הראשון של הקורס בעזרת בניית משחקים ותוכניות פשוטות בסביבה הגרפית של סקראץ’ המאפשרת חופש גדול ותכנות פרויקטים מורכבים ויחד עם זאת היא פשוטה מאוד לשימוש. בחלקו השני של הקורס נעסוק בפרויקטים שאתם תמציאו כאשר הדגש יהיה על היצירתיות והדמיון, חשיבות התכנון וכמובן היישום בסביבה של שיתוף פעולה עם חברינו לחוג.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות