מכון אריקה לנדאו

נוסד 1969

חוגים לילדי כיתה ד’

כיתה ד
ימי א’ ימי ב’ ימי ג’ ימי ד’ ימי ה’
16:00-17:30 תעלומות בלשים ומסתורין תכנות למתחילים בסקראצ’ מייקרים צעירים משחקי חשיבה רובוטיקה למתקדמים 2 wedo
מרעיון להצגה הכתה המעופפת מסתורי המוח תעלומות בעולם הטבע
משחקי מילים ותשבצי היגיון ילדים יוצרים מנהיגות
.
17:45-19:15 חדר בריחה הישרדות-חכמת  הטבע עיצוב טירות ומבצרים בתלת מימד סודי ביותר! בי”ס למרגלים מתחילים רובוטיקה למתקדמים 2 wedo
תעלומות בלשים ומסתורין המעבדה תעלומות בעולם הטבע
העולם מצחיק אז…

חזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן

* מלא/סגור לרישום

.

החוגים:

.

 

הכתה המעופפת הדרכה: שמוליק אהרוני

הכיתה המעופפת תיקח אתכם למסע אווירי מדהים ,נטוס בכל סוגי כלי התעופה ,נחקור כיצד הם מצליחים לעלות לאוויר.

נבנה דגמים שונים ונטיס אותם ,נבצע משימות חקר ובילוש בתחום התעופה ,נעקוב אחרי חלוצי התעופה השונים ,נבצע ניסויים בתחום האווירודינמיקה .

 חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

המעבדה  הדרכה: שי אריק

איך העין רואה, הלשון טועמת והאוזן שומעת? למה סירופ מתמוסס במים ואילו שמן צף? ואיך מלפפונים הופכים לחמוצים?

אלו הן מקצת השאלות שנשאל במעבדה הצעירה שלנו, בה נחקור נושאים מרתקים ומגוונים מתחומים מדעיים שונים.

מטרת המעבדה היא להעשיר את הידע של הילדים ולקרב אותם אל עולם המדעים המדויקים. כל שיעור יורכב מניסויים, משחקים, מחקרים ואמנות, שידגימו לחוקרים הצעירים כיצד כימיה, ביולוגיה ופיזיקה נוגעים לכל תחומי החיים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

העולם מצחיק אז.. הדרכה: אופירה זילברשטיין

נו ברצינות, מה מצחיק אותנו? ולמה? מה זה טיימינג קומי? איך מספרים בדיחה? ומה זה פאנץ’? במה שונה ההומור שלך מההומור שלי?

בחוג נביא מצבים רגילים מחיי היום יום שלנו ונהפוך אותם למצחיקים, נגלה מצבים קומיים, משעשעים ומפתיעים מסביבנו. נספר בדיחות, נכתוב ביחד מערכונים ונעשה סטאנד אפ, נצחיק ונצחק.

נכיר סוגים שונים של הומור, ונצפה בקומיקאים ידועים ששינו את פני הקומדיה בארץ ובעולם.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

חדר בריחה  הדרכה: איגור רומננקו

בחוג הילדים ואני נצא למסע היכרות עם החידות הכי מאתגרות בעולם, אך אנו לא רק נפתור את החידות – אלא נפרק ונרכיב אותן מחדש!

אנו נכיר מתודות להרכבת חידות מסתוריות, נלמד את דרכם של פותרי תעלומות גדולים, למשל, הבלש הדגול שרלוק הולמס, והמפקח אלן גרנט אשר פתר תעלומה בת 300 שנה, ועוד רבים כמותם.

בחלקו השני של הקורס אנו נשלב את החידות והאתגרים עד לכדי תעלומה אחת גדולה ומסתורית, ונבנה חדר בריחה בעל סיפור ייחודי לכל קבוצה, ואז, ההורים הסבים והסבתות יאלצו להפוך לפותרי תעלומות בעצמם, וכך לחוות, ולו במעט, חלק מהמסע שלנו בקורס – ‘אמנות החידה’.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

הישרדות- חכמת הטבע הדרכה: שמוליק אהרוני

איך ומדוע בונים מחסה בטבע? איך מדליקים אש ? איך ולשם מה קוראים ומנווטים עם מפה? ואיך מבשלים בתנאי שדה?

בחוג נלמד להתמודד ולשרוד בעזרת החכמה והידע המצויים בטבע ובתוככם.

אם יש בכם יצר הרפתקני וסקרנות ורצון להכיר וללמוד את הסביבה, בואו להתאתגר בחוג שנוגע בהכל: בגיאוגרפיה, היסטוריה, תנ”ך וכלכלה, הבנה מרחבית, יכולת הערכות, התארגנות ויוזמה.

נצא למרחבים בסביבת המכון, נלמד, נשחק ניצור ונעבוד בשיתופי פעולה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

ילדים יוצרים מנהיגות  הדרכה: אהרל’ה מאירוביץ

איך ניתן לגייס את המוח המורכב שלנו למטרותינו ולשלוט בו? מה הקשר בין ראיה, והאופן שבו אנו רואים את העולם, ובין מנהיגות? איך צומחים מתוך כישלון ואיך אפשר למנף טעויות שכולנו עושים, לטובתנו? בחוג נלמד מה הקשר בין סוד ההקשבה, ליכולת המנהיגות שלנו. נכיר, קצת יותר, את המוח המופלא שלנו, ואיך רותמים אותו למנהיגות. נחשוף מסרים סמויים שנמצאים בתוכנו ובסביבתנו ואיך ניתן להתגבר עליהם או להשתמש בהם. נגלה עד כמה עולמנו החיצוני, נובע מעולמנו הפנימי, ובמה כדאי להשקיע יותר…

בחוג נחשף לחומר חדש למחשבה, נבנה ארגז כלים, שיגדל מסדנא לסדנא ויפתח את כוח המנהיגות שלנו. נצפה בסירטוני וידאו להמחשה, נקיים דיונים וסיעורי מוחות קבוצתיים, נתנסה ונשחק בהובלה ובהנהגה, נלך עם הרעיונות שלנו וניזום תוכניות בעקבות המוח היצירתי שלנו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

מייקרים צעירים הדרכה:  תומר אשכנזי

חוג זה הינו חוג חווייתי בו נכיר את עולם המייקרים.

בקורס אנו נלמד על העולם שסביבנו – על חוקי הטבע, מכניקה, תאוריות פיזיקליות, אפילו על רגשות כל זאת תוך כדי בנייה, יצירה ועשייה. 

אנו נעצב לעצמנו משחקים תוך שאנו למדים לעבוד עם עץ וקרטון, נעצב גשרים תוך שאנו למדים על חוזק מבני של נייר, נלמד כיצד עבד המנוע הראשון בעולם ואף נכין מנוע כזה.

 קורס זה יהווה בסיס לכניסה אל עולם המייקרים, עולם בו אתם הופכים להיות המעצבים והיצרנים של המוצרים בהם אתם משתמשים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

מסיפור לבמה  הדרכה: שנית יהודיין

בחוג “מסיפור לבמה” נפליג לעולמות שונים ומגוונים, נגלם מגוון דמויות מפרי הדמיון ומעולם הספרות.  נכיר סיפורים רבים ונתנסה בהמחזתם על הבמה ובניתוח מרכיבי הסיפור. הילדים ילמדו לבטא את עצמם בצורה הטובה ביותר, ילמדו לדבר בביטחון מול קהל וירכשו כלים כיצד לפתח ולעבוד על דמות.

החוג יפתח לילדים את הביטחון העצמי שלהם הם יזדקקו בעולם האמיתי, על ידי שימוש באלמנטים רבים מעולם התיאטרון, כמו כן נתרגל עבודת צוות. אני מאמינה שהיצירתיות טמונה בתוך כולנו וחשוב לפתח אותה ככלי לחיים.

אין צורך במכחול או בכלי נגינה בתיאטרון, הילד צריך רק את גופו שלו כדי ליצור.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

מסתורי המוח הדרכה: חגית שפושניק

מהם קשרים נוירולוגיים? האם לנגנים מבנה מוח שונה מאלו שאינם מנגנים?  באמצעות אילו מכשירים ושיטות מחקר ניתן לבחון זאת?

מהו הזיכרון? האם קיימים מבני זכרון שונים ומה ההבדל בינהם? ומהי למידה? האם אילוף כלבים דומה ללמידה אנושית?

אני מזמינה את הילדים להרפתקה המדעית לפענוח נפלאות מסתורי המוח.

בחוג זה נלמד על אחד האיברים החשובים, והמרתקים ביותר: המוח! יחד עם הילדים נעבור מסע חוויתי, נבין את מבני המוח, הקשרים הנוירונלים הקיימים בו וכיצד הם משפיעים על תהליכי למידה וזיכרון.

לאחר שנלמד את הבסיס להבנת המוח, נמשיך ונכיר את הקשר בין מבני המוח והפעולות הבסיסיות שאנו מבצעים ביומיום. 

נבנה פרוטוטיפ של מבני מוח ותפקידם וכן נציג ונבנה פרוטוטייפ של מיכשורים מחקרים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

.

מרעיון להצגה הדרכה: אופירה זילברשטיין

איך הצגה קורמת עור וגידים? מאיפה בעצם מתחילים ומתי יודעים שמסיימים ושההצגה מוכנה?

בחוג נתנסה  בתפקידים השונים בתיאטרון : כתיבה, ליהוק, בימוי, הפקה, ושיווק. נתחבר לעצמנו ונבין איזה רעיון אנחנו רוצים להביע בעצם?

נחשוב איך אנחנו רוצים לבטא את הרעיונות שלנו, נפתח עלילה שמעניינת אותנו, נבחר דמויות שיניעו את העלילה ניצור ונבנה תפאורה מותאמת ונצבע ברגש הנכון בעיננו.

נזמין קהל, נתרגש ונופיע! והכל בסדנת בזק של 12 מפגשים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

משחקי חשיבה  הדרכה: איגור רומננקו

מתי כדאי להיות ‘נץ’ ומתי ‘יונה’ ? באיזה אסטרטגיה כדאי לי להשתמש בכל מצב? האם כדאי לי לשתף פעולה או לשמור על כל הקלפים לעצמי?

נשחק בלוגיקה : ואיך מבחינים אם טיעון של חברנו הוא תקף או בטל?

איך משחקים ב’בורסה’? ואיזה ‘מניות’ כדאי לקנות ומתי?

בחוג נכיר את ‘תורת המשחקים’ ונדמה את ‘דילמת האסיר’ במגוון וריאציות. נרחיב את המושג ‘משחק’, נלמד מהם יסודות המשחק, ממה הוא מורכב, וניצור משחקים בעצמנו. נראה כיצד משחק יכול להתבטא בכל תחומי החיים, גם בפוליטיקה, סחר, אקטואליה ובעצם בכל מפגש, לכל מטרה, ובכל מקום.

החוג מעניק לילדים כלים פרקטיים לזיהוי ומיפוי של אתגרים בחיי היומיום. הילדים ייחשפו ויתנסו במשא ומתן, ילמדו להשתמש במגוון כלים של תורת הרטוריקה, וידעו ליישמם בחיים האמיתיים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

משחקי מילים ותשבצי היגיון הדרכה: גיא סלע

למתבונן בתשבץ הגיון בפעם הראשונה נראות ההגדרות מוזרות ומשונות. לא לחינם נקראים תשבצים כאלו באנגלית “תשבצים קריפטיים”(מסתוריים ובלתי מובנים).

בחוג הזה נלמד לפענח את הצופן של תשבצי הגיון בעזרת שורה של כללים. תשבצי הגיון מבוססים על הרעיון שאפשר לשחק עם מילים. אפשר לקרוא אותן ישר והפוך, מלמעלה למטה, מבפנים החוצה, לבלבל אותן ולהמציא אותן מחדש.

במהלך החוג נלמד איך לשחק עם מילים. נלמד להקשיב למילים ולראות אותן, לגלגל אותן בראש קדימה ואחורה, לפרק אותן ולהרכיב אותן מחדש עם משמעות שונה. נלמד איך משחק מילים לא חייב להיות כתוב – הוא יכול להיות מצויר (בצורה של רבוס או של חידת כפל לשון). נלמד לא רק את כללי המשחק הנהוגים בתשבצי הגיון אלא גם איך נוכל ליצור משחקי מילים חדשים לפי כללים שנמציא בעצמנו.

בסוף כל שיעור יקבלו התלמידים תשבץ מקורי לפתרון בבית )שייפתר במשותף בכיתה בתחילת השיעור הבא( ומשימה – ליצור משחק מילים בהתאם לכללים שלמדנו בשיעור. בסוף החוג יביאו התלמידים הביתה תשבץ הגיון פרי עטם.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

סודי ביותר! בית ספר למרגלים מתחילים הדרכה: דורון רוזנבלט

מכון במרכז הארץ מגייס מרגלים למשימות חסויות ביותר. מבחן כניסה ראשון:  האם מותר לגנוב? מותר לשקר? מה לא?! למרגלים מותר גם לגנוב וגם לשקר כדי להשיג מידע חשוב עבור המדינה שלהם, אבל כשהם חוזרים הביתה מהעבודה למשפחה שלהם הם חוזרים להיות אנשים ישרים ורגילים. נשמע מסובך? בסדנת הריגול נלמד לשנות נקודות מבט ולעבור בין העולם האמיתי לעולם הריגול, נשמע סיפורים על ריגול ומרגלים, נבנה זהויות ונעביר מסרים מוצפנים. על מה שנעשה בחוג לא תוכלו לספר לאף אחד, מסוגלים?מ”תן לאדם מסכה ויספר לך את האמת” (אוסקר ויילד)

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

..

עיצוב טירות ומבצרים בתלת מימד הדרכה:  תומר אשכנזי

חוג טירות פנטזיה מועבר ברוח משחקי פנטזיה, משחקי אסטרטגיה ומיניאטורות. החוג משלב סיפור הרפתקאות יחד עם תוכנת טינקרקאד לעיצוב בתלת ממד במטרה לעודד דמיון, יצירתיות ועשייה. 

את השיעורים מלווה לוח משחק גדול אשר פרוס במרכז הכיתה. הלוח מתאר את עולם הפנטזיה בו מתרחשת ההרפתקה. משיעור לשיעור נחשף בפני הילדים סיפור ההרפתקה בעקבותיו הם מקבלים משימות שונות לעיצוב בתוכנת טינקרקאד. כל שיעור או שניים יתווספו על גבי הלוח עוד ועוד אלמנטים אשר יודפסו בתלת ממד (דמויות, גשרים, צמחיה, מנגנונים שונים, חומות, מגדלים וטירות) אותם יעצבו הילדים  ע”פ התקדמותם במשחק.

מבנה הקורס מאפשר לגרות את חוש הדמיון והיצירתיות ולהגביר את הרצון להשתתפות תוך פיתוח הידע והיכולת. הרצון של התלמידים להגדיל את “ארגז הכלים” יאפשר להם לעצב חלקים מדויקים יותר ובכך להגיע להישגים טובים יותר במשחק. הם יפגשו באתגרים טכניים אשר יובילו אותם לכשלונות ונצחונות.

הקורס משלב הדפסה תלת ממדית יחד עם מוצרי רדי מייד, כלי מדידה ועבודה ידניים. במהלך הקורס יחשפו התלמידים בזמן אמת לדברים הקורים בעולם בתחום ההדפסה התלת ממדית ויוכלו לשאוב השראה עבור התוצרים שלהם.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

רובוטיקה למתקדמים Wedo 2  הדרכה:  פליקס חודק

אנו פותחים חוג רובוטיקה חדש שהינו חוג המשך לחוג וי.דו. 1.

נסיט את הוילון ונסתכל על החוג שלנו:  אילו דברים חדשים מחכים לילדים? אילו עוד סודות של יצירת מכונות חכמות הם יכולים לגלות בעצמם? וכיצד זה יכול להועיל בלימודים ובחיי היומיום?
בהבדל מהחוג הקודם בחוג הזה יהיה הרבה חופש. חופש המחשבה ומעוף של דמיון יצירתי המבוססים על הניסיון והידע הבסיסי שצברתם בקורס הקודם. כל היסודות של המכניקה והתכנות שהילדים ילמדו יפותחו עוד יותר דרך נושאים חינוכיים חדשים ואינספור דגמים חדשים של רובוטים שהם יצטרכו לבנות ולהפעיל. הקשר ההדוק בין תכנית הלימודים בבית הספר לחוג הרובוטיקה החדש יאפשר לתלמידים ערך מוסף וחיזוק למקצועות בית הספר כמו מתמטיקה, מדעים, קוד וכו’.
במסגרת הקורס יהיו לילדים מספר רב של מטלות ושאלות עליהן יצטרכו לחפש ולמצוא תשובות בעצמם, וכמובן שלא נשכח להדגיש שגם בחברה של מכונות ומנגנונים תמיד המקום הראשון בחשיבותו הוא של האנושות והאנושיות.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

תכנות למתחילים בסקראצ’  הדרכהשוהם ויגיסר

בחוג  נעסוק ביסודות התכנות – מה היא בעצם תוכנת מחשב? מהו אלגוריתם? מהם תנאים? אלו סוגי לולאות שונות קיימים ומה השימוש שלהם? על נתונים ומשתנים, אירועים מסוגים שונים, מסרים בין אובייקטים ועוד.

את המושגים והמיומנויות השונות נכיר בחלקו הראשון של הקורס בעזרת בניית משחקים ותוכניות פשוטות בסביבה הגרפית של סקראץ’ המאפשרת חופש גדול ותכנות פרויקטים מורכבים ויחד עם זאת היא פשוטה מאוד לשימוש. בחלקו השני של הקורס נעסוק בפרויקטים שאתם תמציאו כאשר הדגש יהיה על היצירתיות והדמיון, חשיבות התכנון וכמובן היישום בסביבה של שיתוף פעולה עם חברינו לחוג.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

תעלומות בלשים ומסתורין  איתי לוין

מהו תפקיד הבלש? האם ניתן לחקור האמת וכיצד ניתן לדעת אם משקרים לנו? האם קיימות רוחות רפאים? ומתי אפשר להסביר תופעות על טבעיות? איך אפשר לחשוף תיאוריות שקריות בעזרות עובדות? על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות במהלך החוג בעזרת עקרונות של חשיבה ביקורתית.

העולם היום גדוש במידע, חלקו אמיתי וחלקו כוזב. כיצד אנחנו, המנסים להגיע לשורשה של האמת, יכולים להבחין בין מה שנכון וראוי לבין מה שאינו? בעזרת סיפורי מסתורין וכמה סיפורים אמיתיים מהעולם הילדים בחוג ינסו לפענח תעלומות ואפילו יצרו כמה משלהם. נלמד על אנשים כמו ג’יימס רנדי וארתור קונן דויל, נלמד כיצד מתפתחות קונספירציות וכיצד ניתן להפריח אותן בעזרת עובדות, נחקור את העל טבעי ומתי ראוי להפיק מסקנות בעצמנו, נעצור שוד במוזיאון ואפילו נציל את ראש העיר בעזרת כישורי הסקת המסקנות שרכשנו במהלך הסמסטר, ובסוף השנה נאתגר את ההורים בתעלומה מסתורית שהמצאנו בעצמנו בשבילם

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

תעלומות בעולם הטבע הדרכה: דורי סדן

בחוג ‘תעלומות בעולם הטבע’ נבחן סדרת תהליכים ותופעות בטבע ונתמקד בהשפעת האדם על הסביבה.

ניגע במארגי מזון, התפתחות אבולציונית וביומימקרי.

נתנסה בכתיבה מדעית-יוצרת ונפגוש מנגנונים יוצאי-דופן בעולמות החי והצומח, ונכיר את מגוון השונות והיצירתיות בטבע.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.