מכון אריקה לנדאו

נוסד 1969

חוגים לילדי כיתה ד’

 

כיתה ד
ימי א’ ימי ב’ ימי ג’ ימי ד’ ימי ה’
16:00-17:30 תעלומות בלשים ומסתורין *תכנות למתחילים בסקראצ’ חושבים בתלת מימד חוקרים רפואה שפת הצילום
* החממה לוקחים הכל בחשבון * פודקאסט
תכנות למתקדמים ובסיס לפייתון * מבוא לבינה מלאכותית- איך מחשבים חושבים
.
17:45-19:15 *תעלומות בלשים ומסתורין מרעיון להצגה אוירונאוטיקה וחלל * בי”ס למרגלים מתחילים * רובוטיקה למתקדמים Wedo2
רופאים צעירים עד קצה העולם חדר בריחה
בארץ סין יוצרים מנהיגות אוריגמי וגאומטריה
.

חזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן

* מלא/סגור לרישום

.

החוגים:

אוריגמי וגאומטריה הדרכה: אורלי הכהן

בקורס נחזור שוב על עקרונות הבסיס אבל נתקדם מהר יותר ונעבור לפרויקטים שאפתניים המחייבים הבנה גאומטרית מעמיקה ויכולת לדיוק.

העבודה תיעשה יותר עצמאית, תוך יצירת דגמים מודולריים מחוליות רבות בְּדוּ- ובתלת-מימד. דגמים פיגורטיביים (פיסוליים) כמו פרחים ושימושיים (כמו קופסאות) או משחקיים.

אוריגמי (כמו עוד הרבה דברים) דורש ריכוז, דיוק, אימון של הזיכרון, מעקב אחרי שלבים והתמדה.  חוץ מהסיפוק מעצם יצירת הדגמים, בסוף השנה לכל אחד ואחת תהיה תערוכה מרשימה של עבודות, חלקן משעשעות, חלקן שימושיות, לפעמים אמנותיות, יחד עם חידוד ושיפור של ההבנה הגיאומטרית, היכולת לדייק והתמדה באתגרים מורכבים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

אווירונאוטיקה וחלל הדרכה:  עינב ברזני

איך טס מטוס ללא טייס? איך האסטרונאוטים מתנהלים בחלל? כל כך הרבה שאלות מסקרנות ותעלומות יש לנו על אווירונאוטיקה ועל החלל! החוג לוקח את הילדים המשתתפים בו לחוויה בגובה האטמוספרה ואל מרחבי החלל.

עברו יותר מ 50 שנה מאז שבני האדם נחתו לראשונה על הירח, נלמד בחוג על תחנת החלל הבינלאומית, תכנית אפולו ותכניות עתידיות להגעה למאדים. נלמד על לוויינים וטלסקופים הסובבים את כדור הארץ והשמש.

כיצד מתנהגים בהיעדר כבידה, מהי מהירות מילוט ומהם חורים שחורים בחלל?  נדון בגודלו היחסי של הכדור שלנו כחלק ממערכת השמש, ובגודלה של השמש ביחס לכל השמשות בגלקסיית שביל החלב.

נלמד מושגי יסוד רבים מתחום המדע, כוח העילוי, דחף, גרר, אופן תעופת מטוסים, הגאי המטוס ואת תפקידם. נלמד כיצד טסים מטוסים ללא טייס, איך מתנהלים אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית המקיפה את כדור הארץ כל 90 דקות, איך ניתן לראותה?

נברר כיצד מתנהלים חיי יום-יום בסיסיים בחלל: מה עושים אסטרונאוטים בשירותים, במקלחת, איך הם אוכלים, האם אפשר לבכות בחלל? נלמד על המושג שנת אור, על מערכות מכ”מ ואף על צלחות מעופפות ועצמים בלתי מזוהים.

בחוג נעודד שיח ודיונים על שאלות מרתקות בתחום חקר החלל. נכיר את שיטת ניסוי וטעיה בהנדסה ונבצע ניסויים מדעיים רבים על כל הכוחות האווירודינאמיים, נדגים דחף ונשגר טילים, נדגים מהו כוח העילוי ונבנה ואף נטיס טיסנים. נבצע ניסויים בכוח הגרר והכבידה ונטיס רחפנים בכיתה.

החוג מעודד סקרנות, יצירתיות, ועידוד להיות ממציאים צעירים באמצעות הידע האווירודינמי שנצבר החל באחים מונגולפיה ממציאי הכדור הפורח, דרך אוטו ליליינטל ממציא הדאון והאחים רייט המוכרים לכולנו.

 

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

אלקטרוניקה  הדרכה:  פליקס חודק

רוצים לדעת איך עובד המקרר בבית, המזגן, המחשב?

האם אלה ומכשירים חשמליים אחרים סביבנו מצייתים לאותם חוקים פיסיקליים ופועלים על פי אותם העקרונות?

בחוג שלנו נרכוש ידע ביסודות החשמל והאלקטרוניקה, נקדם את ההבנה והחשיבה הטכנית על מנת להבין כיצד פועלים מכשירים ונחפש פתרונות לאתגרים טכנולוגיים.

נעשה זאת באמצעות בנייה של מעגלים חשמליים בדגמים שונים, בשיתוף פעולה עם חברינו לקבוצה בחוג.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

בארץ סין   הדרכה : ד”ר סמדר וינטר

מדוע שתתה צאנג אֶה את שיקוי האלמוות וכיצד הגיעה לירח? מה עשה אז בעלה העצוב, הקשת הגיבור חוֹאוּ אִי? ואיך הגיעו לירח גם קרפדה וארנב?!
ובענייני ארנבים – מדוע השנה הנוכחית בסין נקראת שנת הארנב? ואיך מסתדרים ארנבים עם דרקונים ואריות להם מקום מרכזי בחגיגות ראש השנה בסין? ובכלל – איך זה שראש השנה הסינית
מסמן את הגעת האביב ולא נחגג בסתיו כמו אצלנו? ואיך כותבים בסינית שנת הארנב אם זו שפה שאין בה בכלל אותיות?!
המאה העשרים ואחת היא המאה של אסיה. שיעורי החוג בארץ סין מעניקים למשתתפים ולמשתתפות חשיפה ראשונה, מעמיקה, לתרבותה המפוארת של סין ולשפתה. במהלך החוגנחקור
את השאלות שהוצגו לעיל ועוד שאלות נוספות רבות.
לצד רכישת אוצר מילים ראשוני בשפה המדוברת והכתובה נתחקה בחוג אחר הערכים שעיצבו את החברה הסינית לאורך ההיסטוריה. נכיר אמונות ומנהגים הקשורים בחגים העיקריים בסין כמו פסטיבל
הירח או מרוץ סירות הדרקון, נחקור יצורים מיתולוגיים לצד חיות אמיתיות – דרקונים ודובי פנדה – נלמד לשיר בסינית, נשחק משחקים בסינית ונכין מלאכת יצירה דרכה נתוודע לאסתטיקה הייחודית של סין.
ההוראה נעשית תוך עידוד מעורבות פעילה של הילדים בתכני השיעור ותוך קיום אינטרקציה חברתית בינהם.

שיעורי החוג מאפשרים לילדים לחקור באופן חוויתי ומעמיק היבטים שונים בתרבות הסינית, כשלצד לימוד השפה ופיתוח הכשרים המילוליים של הילדים, פעילויות החוג מפתחות אצלם כישורי
מחשבה ודימיון, כמו גם כישורים אמנותיים כגון כתיבה תמה, שרטוט, ציור, משחק ושירה.
החשיפה לתרבות אחרת ולחיי היום היום של ילדים בני גילם בסין מרחיבה את מושג האדם המתגבש אצל הילדים. היא מעודדת את החקרנות והסקרנות האינטלקטואלית הטבועה בהם, את נכונותם לשקול את הבלתי רגיל ואת העניין הרב שיש אצלם בתחומי ידע רחבים ומגוונים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

בי”ס למרגלים מתחילים   הדרכה: דורון רוזנבלט

מכון במרכז הארץ מגייס מרגלים למשימות חסויות ביותר. מבחן כניסה ראשון:  האם מותר לגנוב? מותר לשקר? מה לא?! למרגלים מותר גם לגנוב וגם לשקר כדי להשיג מידע חשוב עבור המדינה שלהם, אבל כשהם חוזרים הביתה מהעבודה למשפחה שלהם הם חוזרים להיות אנשים ישרים ורגילים. נשמע מסובך?

בסדנת הריגול נלמד לשנות נקודות מבט ולעבור בין העולם האמיתי לעולם הריגול, נשמע סיפורים על ריגול ומרגלים, נבנה זהויות ונעביר מסרים מוצפנים. על מה שנעשה בחוג לא תוכלו לספר לאף אחד, מסוגלים?

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

החממה הדרכה: קרן רונן

החממה – המקום בו מגלים את הכוחות והמשאבים הפנימיים.

גלה את הפוטנציאל שלך בחממה שלנו!

זוהי קריאה לכל ההרפתקנים המבקשים לצאת למסע מעצים

ולגלות את הכוחות והיכולות החבויים הטמונים בכם, החוזקות הפנימיות שלך, לחקור את מגוון עולם הרגשות העצום שמעצב את החוויות שלכם.
ללמוד את המיוחדות שלכם בתוך קבוצה, איך יוצרים חברויות, ומהי כוחה של הקבוצה.

בוא להפוך להיות הגיבור בסיפור שלך!!!

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

חדר בריחה  הדרכה: איגור רומננקו

בחוג הילדים ואני נצא למסע היכרות עם החידות הכי מאתגרות בעולם, אך אנו לא רק נפתור את החידות – אלא נפרק ונרכיב אותן מחדש!

אנו נכיר מתודות להרכבת חידות מסתוריות, נלמד את דרכם של פותרי תעלומות גדולים, למשל, הבלש הדגול שרלוק הולמס, והמפקח אלן גרנט אשר פתר תעלומה בת 300 שנה, ועוד רבים כמותם.

בחלקו השני של הקורס אנו נשלב את החידות והאתגרים עד לכדי תעלומה אחת גדולה ומסתורית, ונבנה חדר בריחה בעל סיפור ייחודי לכל קבוצה, ואז, ההורים הסבים והסבתות יאלצו להפוך לפותרי תעלומות בעצמם, וכך לחוות, ולו במעט, חלק מהמסע שלנו בקורס – ‘אמנות החידה’.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

חוקרים רפואה הדרכה: תומר קגן

אם נשתיל לב מאדם אחד לאדם אחר, האם יפעם יותר לאט או יותר מהר? אם הכבד אחראי להוצאת הרעלים מגופנו, מדוע קיימות הכליות? מדוע מערכת העצבים והמוח טומנים בחובם סודות שאף איש או אישה לא מצליחים לגלות? כיצד הגוף פועל בצורה תקינה, איך נוצרות מחלות ובעיות, וכיצד נוכל לפתור אותן?

חוג זה יעצים את ילדכם להתעמק בעולם המרתק של גוף האדם, ולחקור כל מערכת בדיוק כמו שעושים רופאים אמיתיים. מכף רגל ועד מוח, ממורכבות הפיזיולוגיה ועד למורכבות הפתופיזיולוגיה, ילדכם ייצא למסע גילוי מלהיב להבנת תחום הרפואה המרתק. באמצעות שיעורים אינטראקטיביים, הדגמות של ניסויים מעשיים ותיאורי מקרה יוצאי דופן,הם יקבלו הבנה מקיפה כיצד הגוף מתפקד וכיצד הוא מגיב לאתגרים בריאותיים שונים.

ילדכם יוכלו לטפח את התשוקה שלהם לטיפול באחרים ולעזרה לזולת, ויפתחו את מיומנויות האבחון, ההבנה והטיפול. הכינו את ילדכם להרפתקה יוצאת דופן ברפואה ובגוף האדם, בה יגלו את סודות הגוף האנושי בדרך שלהם לשינוי אמיתי בעולם הרפואה והמדע.

לחזרה לרשימת מדריכי המכון לחצו כאן

.

חושבים בתלת מימד הדרכה: שלומי מרקוביץ ולביא זוהר

איך נוזל יכול להפוך לפלסטיק מוצק? מה זה אומר “להדפיס שוקולד”? האם אפשר להדפיס כל דבר בתלת מימד?

בחוג נלמד את כל מה שצריך לדעת על הדפסות תלת מימד, משלב הרעיון ועד ליצירת אובייקט מוחשי. נבין ביחד איך חושבים על רעיון טוב למוצר, איך מעבירים את הרעיון מהראש אל הדף ואיך יוצרים מודל תלת ממדי במחשב, באמצעות תוכנות תלת מימד מקצועיות. , .

נלמד על סוגים שונים של טכנולוגיות לייצור מונחה מחשב –  חיתוך לייזר, CNC והדפסות תלת מימד, ועל סוגי החומרים שמהם ניתן ליצור אובייקטים. נבין איך מדפסות תלת מימד עובדות, ואיזה סוגים שונים של מדפסות קיימות בעולם. נלמד מה זה אומר “להכין אובייקט להדפסה”, ולמה תמיד כדאי לקחת את הפיזיקה בחשבון…

במהלך החוג נתנסה בהדפסות של אובייקטים מפלסטיק שכל תלמיד יכין בעצמו, מתרגילים פשוטים ועד לפרוייקט מסכם שיביא לידי ביטוי את היצירתיות והידע שכל תלמיד רכש במהלך החוג. בסיום החוג נקיים תערוכה להורים ולחברים בה יוצגו התוצרים של כל תלמיד.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

יוצרים מנהיגות הדרכה: אהרל’ה מאירוביץ

איך ניתן לגייס את המוח המורכב שלנו למטרותינו ולשלוט בו? מה הקשר בין ראיה, והאופן שבו אנו רואים את העולם, ובין מנהיגות? איך צומחים מתוך כישלון ואיך אפשר למנף טעויות שכולנו עושים, לטובתנו? בחוג נלמד מה הקשר בין סוד ההקשבה, ליכולת המנהיגות שלנו. נכיר, קצת יותר, את המוח המופלא שלנו, ואיך רותמים אותו למנהיגות. נחשוף מסרים סמויים שנמצאים בתוכנו ובסביבתנו ואיך ניתן להתגבר עליהם או להשתמש בהם. נגלה עד כמה עולמנו החיצוני, נובע מעולמנו הפנימי, ובמה כדאי להשקיע יותר…

בחוג נחשף לחומר חדש למחשבה, נבנה ארגז כלים, שיגדל מסדנא לסדנא ויפתח את כוח המנהיגות שלנו. נצפה בסירטוני וידאו להמחשה, נקיים דיונים וסיעורי מוחות קבוצתיים, נתנסה ונשחק בהובלה ובהנהגה, נלך עם הרעיונות שלנו וניזום תוכניות בעקבות המוח היצירתי שלנו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

לוקחים הכל בחשבון הדרכה: הגר אשתר

רציתם חוג חשבון? קבלתם!

אתם חושבים שאתם יודעים כבר הכל על חשבון? אז בואו להיות מופתעים J

שמעתם על סידרת פיבוניצ’י: ועל הסידרה : אששאחשששתע ? כן, זאת לא טעות, זו סידרה! ומה עם לגלות את הסודות של הגיאומטריה הדיסקרטית? מסקרן אתכם?

ומה עוד? בחוג נלמד על שברים דצימלים, קופסאות שחורות בתוך פונקציות, קצת קומבינטוריקה, וכל מיני שיטות של הצפנה. נכיר את הפילנדרומים וניגע באפס ובאינסוף במתמטיקה ובחיי היום-יום.

אתם בעצמכם תיצרו אולימפידה של מתמטיקה: תבחרו את החידות, תקבעו את התחומים ואיזה קריטריונים יבחרו לזכיה. נציץ לחייהם המרתקים של כמה מתמטיקאים גדולים, נתכנן ביחד פארק שעשועים גיאומטרי, ועיר עתידנית שכדי לבנות אותה נצטרך לחשב את אורך הכבישים וגודל הבניינים. נפתור חידות, נלמד ליצור חידות ונשחק בחדר בריחה משלנו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

מבוא לבינה מלאכותית-איך מחשבים חושבים? הדרכה: עדן פיינגולד

מהפכת הבינה המלאכותית מתרחשת כאן ועכשיו ואין אחד שלא שמע על הנושא בעת האחרונה. היא מתחילה להיכנס לכל תחום בחיינו, ולכן היכרות והתמקצעות בתחום כבר מגיל קטן היא מרכיב חשוב בסל היכולות המודרני של הילדים, מעבר לכך שמדובר נושא מרתק בפני עצמו.

בחוג נלמד את הנושאים המרכזיים בתחום הבינה המלאכותית, כמו למידת מכונה, ראייה ממוחשבת, ועיבוד שפה טבעית.

החוג בנוי בצורה שתאפשר לילדים ללמוד ולהתנסות בעצמם באלמנטים שונים בתחום הבינה המלאכותית. נלמד דברים כמו מהו מודל ואיך מאמנים אותו? מהו עץ החלטות, ועוד נושאים רבים ומגוונים. זאת לצד היכרות והתנסות עם כלים המבוססים בינה מלאכותית אשר נעשה בהם שימוש בתחומים שונים בחיינו.

כל זאת, תוך כדי מתן דגש על פיתוח יכולות פתרון בעיות, חשיבה אנליטית, וחשיבה יצירתית, במהלך למידה מהנה, חווייתית ומעשירה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

מרעיון להצגה הדרכה: אופירה זילברשטיין

איך הצגה קורמת עור וגידים? מאיפה בעצם מתחילים ומתי יודעים שמסיימים ושההצגה מוכנה?

בחוג נתנסה  בתפקידים השונים בתיאטרון : כתיבה, ליהוק, בימוי, הפקה, ושיווק. נתחבר לעצמנו ונבין איזה רעיון אנחנו רוצים להביע בעצם?

נחשוב איך אנחנו רוצים לבטא את הרעיונות שלנו, נפתח עלילה שמעניינת אותנו, נבחר דמויות שיניעו את העלילה ניצור ונבנה תפאורה מותאמת ונצבע ברגש הנכון בעיננו.

נזמין קהל, נתרגש ונופיע! והכל בסדנת בזק של 12 מפגשים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

..

עד קצה העולם  הדרכה: עינב ברזני

רוצים לצפות בתופעות הטבע המרהיבות בכדור הארץ? זוהר הצפון, גייזרים רותחים, הרי געש מתפרצים,

נתפעל יחד מגודלן העצום של מושבות הפינגווינים באנטרקטיקה.

בחוג שלנו נבין איך דובי הגריזלי צדים את דגי האלתית במעלה הזרם.

נענה על שאלות קיומיות: למה דוב קוטב לעולם לא יטרוף פינגווין איפה אפשר לפגוש את גורילות ההרים ? איך נבנו הפירמידות הגדולות במצרים?

נצלול יחד עם כרישים ודולפינים במרוץ הסרדינים ונלווה את נדידת הגנו הגדולה באפריקה.

נצא למסע עד קצה עולם בשבע היבשות, נדבר על קיימות, על בעלי חיים בסכנת הכחדה, ואיך הילדים של היום, המנהיגים של המחר, יכולים לעזור ולהציל את כדור הארץ. נדבר על מנת מימדים, מרכז כובד, יחס גלישה, כוח החיכוך, כדור פורח ועקרונות התעופה.

נבצע ניסויי מדע רבים כגון הדמיית גייזר מתפרץ, הר געש, התעבות עננים, מגנטיות הקטבים, חוקי ארכימדס וניוטון

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

פודקאסט הדרכה: סתיו פלטי נגב

איך בוראים עולם ממילים? מה כוחו של הדמיון? האם אפשר לצאת למסע בלי לזוז צעד אחד? ואיך נשמע חיוך?

מילים באוויר הוא חוג ליצירת פודקאסט. בחוג נגלה כי הפודקאסט מאפשר לנו לברוא עולם שלם -פנטסטי, דמיוני, משוגע ומרגש, אך ורק באמצעות מילים וצלילים. ביחד נצא למסעות לחיפוש הצליל הנכון, נבין איך להגיש אותו למאזין, ונלמד לראיין, לקריין ולערוך קטעי שמע.

החוג מזמין את הילדים להכיר את הכלים ליצירת פודקאסט – החל מרעיונות, כתיבה, הקלטה ועריכה ועד ליצירת תוכנית שמע בלתי נשכחת. לאורך הסדנה, המשתתפים יהפכו להיות מספרי סיפורים, מפיקים, טכנאי סאונד ופודקאסטרים צעירים וילמדו את רזי המקצוע. הילדים יצרו ויקליטו קטעי שמע קצרים ויניחו את הבסיס להכנת פודקאסטים משלהם.

ליצירת פודקאסטים בכיתה יש יתרונות חינוכיים רבים, כולל חיזוק מיומנויות מחקר, כתיבה ושיתוף פעולה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

רובוטיקה למתקדמים Wedo 2  הדרכה:  פליקס חודק

אנו פותחים חוג רובוטיקה חדש שהינו חוג המשך לחוג וי.דו. 1.

נסיט את הוילון ונסתכל על החוג שלנו:  אילו דברים חדשים מחכים לילדים? אילו עוד סודות של יצירת מכונות חכמות הם יכולים לגלות בעצמם? וכיצד זה יכול להועיל בלימודים ובחיי היומיום?
בהבדל מהחוג הקודם בחוג הזה יהיה הרבה חופש. חופש המחשבה ומעוף של דמיון יצירתי המבוססים על הניסיון והידע הבסיסי שצברתם בקורס הקודם. כל היסודות של המכניקה והתכנות שהילדים ילמדו יפותחו עוד יותר דרך נושאים חינוכיים חדשים ואינספור דגמים חדשים של רובוטים שהם יצטרכו לבנות ולהפעיל. הקשר ההדוק בין תכנית הלימודים בבית הספר לחוג הרובוטיקה החדש יאפשר לתלמידים ערך מוסף וחיזוק למקצועות בית הספר כמו מתמטיקה, מדעים, קוד וכו’.
במסגרת הקורס יהיו לילדים מספר רב של מטלות ושאלות עליהן יצטרכו לחפש ולמצוא תשובות בעצמם, וכמובן שלא נשכח להדגיש שגם בחברה של מכונות ומנגנונים תמיד המקום הראשון בחשיבותו הוא של האנושות והאנושיות.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

רופאים צעירים הדרכה:  פייגי אינגלמן

ללמוד, לחקור ולגלות אודות עולם מאתגר ומרתק הקרוב אלינו יותר ממה שאנחנו חושבים.

בחוג רופאים לעתיד אנו מלווים את דור העתיד במסע לגילוי אודות גופנו ותפקודו.  החוג כולל תכנים ברפואה . במהלך החוג נחקור ונתעמק במערכות האנטומית והפיזיולוגיות בגוף האדם, נגלה את האיברים המרכיבים כל מערכת ונבין מהו הקשר בין מבנה איברי הגוף לתפקודם, נצלול לעולם המולקולרי לצורך הבנת תהליכי נשימה, פירוק שומנים, עיצבוב, תנועה ועוד.

מהו מסלול של רופא? כיצד נראו מכשירים רפואיים בעבר וכיצד נראים כיום? כיצד מערכות הגוף פעולות בשיתוף פעולה? כיצד איברי הגוף מותאמים לתפקידם?  מהו מכשיר האולטרסאונד? מהי עזרה ראשונה וכיצד יכולה להציל חיים?

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

שפת הצילום הדרכה: רויטל דקל

הצילום הוא כלי משחק ולימוד נפלא לילדים, בשל היותו זמין, קומוניקטיבי ומחדד פלאים את יכולות הקשב, הריכוז וההתבוננות. כל צילום דורש שרשרת ארוכה של החלטות מהירות: מה לצלם?, איך לצלם? מה לכלול בתצלום? מה להשאיר בחוץ? שבסופה משקפת לנו מי אנחנו, איך אנו רואים וחולקים את הראיה הייחודית שלנו עם העולם, ומכאן כוחו.

בחוג נהפוך כל שיעור למשימה מפתיעה שיש לפצחה. נצא לחצר ונחקור: איך מצלמים אור? איך ניצור צללים? מה הדרך הטובה לצלם השתקפויות בעזרת מראות? האם זווית צילום שונה תיצור משמעות שונה גם כן?

נבדוק איך אפשר לתעתע בראייה שלנו וליצור תצלומים משעשעים, נספר סיפורים בעזרת תצלומים, נצלם את עצמנו וילדים אחרים ועוד ועוד… קצת טעימות מהצילומים שנוצרו בחוג

לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

תכנות למתחילים בסקראצ’  הדרכהשוהם ויגיסר

בחוג  נעסוק ביסודות התכנות – מה היא בעצם תוכנת מחשב? מהו אלגוריתם? מהם תנאים? אלו סוגי לולאות שונות קיימים ומה השימוש שלהם? על נתונים ומשתנים, אירועים מסוגים שונים, מסרים בין אובייקטים ועוד.

את המושגים והמיומנויות השונות נכיר בחלקו הראשון של הקורס בעזרת בניית משחקים ותוכניות פשוטות בסביבה הגרפית של סקראץ’ המאפשרת חופש גדול ותכנות פרויקטים מורכבים ויחד עם זאת היא פשוטה מאוד לשימוש. בחלקו השני של הקורס נעסוק בפרויקטים שאתם תמציאו כאשר הדגש יהיה על היצירתיות והדמיון, חשיבות התכנון וכמובן היישום בסביבה של שיתוף פעולה עם חברינו לחוג.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

תכנות למתקדמים ובסיס לפייתון הדרכה: שוהם ויגיסר

מיועד לבעלי ידע ונסיון קודם בסקראץ׳ ו/או בסביבות תכנות אחרות.
במהלך החוג נפרד מהמגבלות בסביבת הפיתוח שלנו ונלמד להבין שאפשר ליצור כל מה שאנחנו מדמיינים!
נכיר יותר את המושגים והחוויה של תכנות בעולם ״האמיתי״ של מפתחים, בכתיבת קוד ופתרון באגים, בעבודה בצוותים וחלוקה למשימות.

נבנה פרויקטים מגוונים, כמו משחקים ואפליקציות, שיגעו גם בנושאים מתקדמים ומאתגרים בתכנות ומדעי המחשב בסקראץ׳. נלמד את שפת פייתון הכל-כך שימושית ונפתח בה.
למי שרוצה להעמיק את הידע בתכנות ולהנות מכך זוהי הבחירה המושלמת.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

תעלומות בלשים ומסתורין  איתי לוין

מהו תפקיד הבלש? האם ניתן לחקור האמת וכיצד ניתן לדעת אם משקרים לנו? האם קיימות רוחות רפאים? ומתי אפשר להסביר תופעות על טבעיות? איך אפשר לחשוף תיאוריות שקריות בעזרות עובדות? על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות במהלך החוג בעזרת עקרונות של חשיבה ביקורתית.

העולם היום גדוש במידע, חלקו אמיתי וחלקו כוזב. כיצד אנחנו, המנסים להגיע לשורשה של האמת, יכולים להבחין בין מה שנכון וראוי לבין מה שאינו? בעזרת סיפורי מסתורין וכמה סיפורים אמיתיים מהעולם הילדים בחוג ינסו לפענח תעלומות ואפילו יצרו כמה משלהם. נלמד על אנשים כמו ג’יימס רנדי וארתור קונן דויל, נלמד כיצד מתפתחות קונספירציות וכיצד ניתן להפריח אותן בעזרת עובדות, נחקור את העל טבעי ומתי ראוי להפיק מסקנות בעצמנו, נעצור שוד במוזיאון ואפילו נציל את ראש העיר בעזרת כישורי הסקת המסקנות שרכשנו במהלך הסמסטר, ובסוף השנה נאתגר את ההורים בתעלומה מסתורית שהמצאנו בעצמנו בשבילם

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.