מכון אריקה לנדאו

ילדים מצטיינים מחוננים

חוגים לילדי כיתה ד’

 

כיתה ד
ימי א’ ימי ב’ ימי ג’ ימי ד’ ימי ה’
16:00-17:30 משחקי חשיבה *האוצר שבתוכי אלקטרוניקה למתקדמים *תעלומות בלשים ומסתורין *רובוטיקה למתקדמים Wedo 2
סייבר ובינה מלאכותית חושבים בתלת מימד תכנות למתחילים בסקראצ’ הערים הסמויות מן העין שפת הצילום
*בארץ סין
.
17:45-19:15 חדר בריחה מרעיון להצגה בי”ס למרגלים מתחילים אוריגמי וגאומטריה מתקדמים אלקטרוניקה
*בארץ סין מקריאה ראשונה למחיאות כפיים *תעלומות בלשים ומסתורין
חכמים גדולים בכסף קטן *אוירונאוטיקה וחלל יוצרים מנהיגות
.

חזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן

* מלא/סגור לרישום

.

החוגים:

אוריגמי וגאומטריה מתקדמים הדרכה: אורלי הכהן

בחוג המתחילים רכשנו מיומנות בתחום. עשינו, יצרנו, חווינו. בחוג למתקדמים נחזור שוב על עקרונות הבסיס אבל נתקדם מהר יותר ונעבור לפרויקטים שאפתניים המחייבים הבנה גאומטרית מעמיקה ויכולת לדיוק. העבודה תיעשה יותר עצמאית, תוך יצירת דגמים מודולריים מחוליות רבות בְּדוּ- ובתלת-מימד. דגמים פיגורטיביים (פיסוליים) כמו פרחים ושימושיים (כמו קופסאות) או משחקיים.  אוריגמי דורש ריכוז, דיוק, אימון של הזיכרון, מעקב אחרי שלבים והתמדה.  בנוסף לסיפוק מעצם יצירת הדגמים, בסוף השנה לכל אחד ואחת יהיה אוסף אישי ומרשים של עבודות, חלקן משעשעות, חלקן שימושיות, לפעמים אמנותיות, יחד עם חידוד ושיפור של ההבנה הגיאומטרית, היכולת לדייק והתמדה באתגרים מורכבים.

החוג מתאים לילד/ה שהשתתפו באוריגמי מתחילים במכון אריקה לנדאו או בכל מסגרת אחרת ולחובבי התחום. ולבעלי מוטוריקה עדינה, סבלנות ויכולת להתמיד באתגרים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

אווירונאוטיקה וחלל הדרכה:  עינב ברזני

איך טס מטוס ללא טייס? איך האסטרונאוטים מתנהלים בחלל? כל כך הרבה שאלות מסקרנות ותעלומות יש לנו על אווירונאוטיקה ועל החלל! החוג לוקח את הילדים המשתתפים בו לחוויה בגובה האטמוספרה ואל מרחבי החלל.

עברו יותר מ 50 שנה מאז שבני האדם נחתו לראשונה על הירח, נלמד בחוג על תחנת החלל הבינלאומית, תכנית אפולו ותכניות עתידיות להגעה למאדים. נלמד על לוויינים וטלסקופים הסובבים את כדור הארץ והשמש.

כיצד מתנהגים בהיעדר כבידה, מהי מהירות מילוט ומהם חורים שחורים בחלל?  נדון בגודלו היחסי של הכדור שלנו כחלק ממערכת השמש, ובגודלה של השמש ביחס לכל השמשות בגלקסיית שביל החלב.

נלמד מושגי יסוד רבים מתחום המדע, כוח העילוי, דחף, גרר, אופן תעופת מטוסים, הגאי המטוס ואת תפקידם. נלמד כיצד טסים מטוסים ללא טייס, איך מתנהלים אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית המקיפה את כדור הארץ כל 90 דקות, איך ניתן לראותה?

נברר כיצד מתנהלים חיי יום-יום בסיסיים בחלל: מה עושים אסטרונאוטים בשירותים, במקלחת, איך הם אוכלים, האם אפשר לבכות בחלל? נלמד על המושג שנת אור, על מערכות מכ”מ ואף על צלחות מעופפות ועצמים בלתי מזוהים.

בחוג נעודד שיח ודיונים על שאלות מרתקות בתחום חקר החלל. נכיר את שיטת ניסוי וטעיה בהנדסה ונבצע ניסויים מדעיים רבים על כל הכוחות האווירודינאמיים, נדגים דחף ונשגר טילים, נדגים מהו כוח העילוי ונבנה ואף נטיס טיסנים. נבצע ניסויים בכוח הגרר והכבידה ונטיס רחפנים בכיתה.

החוג מעודד סקרנות, יצירתיות, ועידוד להיות ממציאים צעירים באמצעות הידע האווירודינמי שנצבר החל באחים מונגולפיה ממציאי הכדור הפורח, דרך אוטו ליליינטל ממציא הדאון והאחים רייט המוכרים לכולנו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

אלקטרוניקה  הדרכה:  פליקס חודק

רוצים לדעת איך עובד המקרר בבית, המזגן, המחשב?

האם אלה ומכשירים חשמליים אחרים סביבנו מצייתים לאותם חוקים פיסיקליים ופועלים על פי אותם העקרונות?

בחוג שלנו נרכוש ידע ביסודות החשמל והאלקטרוניקה, נקדם את ההבנה והחשיבה הטכנית על מנת להבין כיצד פועלים מכשירים ונחפש פתרונות לאתגרים טכנולוגיים.

נעשה זאת באמצעות בנייה של מעגלים חשמליים בדגמים שונים, בשיתוף פעולה עם חברינו לקבוצה בחוג.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

אלקטרוניקה למתקדמים  הדרכה:  פליקס חודק

החוג מיועד לילדים/ות שהיו בחוג אלקטרוניקה במכון או בעלי ידע בנושא.

בחוג נתעמק בתהליכי מדע ואלקטרוניקה, נלמד עקרונות עבודה עם רכיבים נוספים לנלמד בחוג למתחילים.
נחקור ונבנה מעגלים משוכללים שבנויים על מעגלים משולבים. נמציא מכשירים לשיפור חיי היומיום בדגש על אלמנטים שונים בבית החכם כל זאת תוך שיתוף פעולה בין חברי החוג.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

בארץ סין   הדרכה : ד”ר סמדר וינטר

מדוע שתתה צאנג אֶה את שיקוי האלמוות וכיצד הגיעה לירח? מה עשה אז בעלה העצוב, הקשת הגיבור חוֹאוּ אִי? ואיך הגיעו לירח גם קרפדה וארנב?!
ובענייני ארנבים – מדוע השנה הנוכחית בסין נקראת שנת הארנב? ואיך מסתדרים ארנבים עם דרקונים ואריות להם מקום מרכזי בחגיגות ראש השנה בסין? ובכלל – איך זה שראש השנה הסינית
מסמן את הגעת האביב ולא נחגג בסתיו כמו אצלנו? ואיך כותבים בסינית שנת הארנב אם זו שפה שאין בה בכלל אותיות?!
המאה העשרים ואחת היא המאה של אסיה. שיעורי החוג בארץ סין מעניקים למשתתפים ולמשתתפות חשיפה ראשונה, מעמיקה, לתרבותה המפוארת של סין ולשפתה. במהלך החוגנחקור
את השאלות שהוצגו לעיל ועוד שאלות נוספות רבות.
לצד רכישת אוצר מילים ראשוני בשפה המדוברת והכתובה נתחקה בחוג אחר הערכים שעיצבו את החברה הסינית לאורך ההיסטוריה. נכיר אמונות ומנהגים הקשורים בחגים העיקריים בסין כמו פסטיבל
הירח או מרוץ סירות הדרקון, נחקור יצורים מיתולוגיים לצד חיות אמיתיות – דרקונים ודובי פנדה – נלמד לשיר בסינית, נשחק משחקים בסינית ונכין מלאכת יצירה דרכה נתוודע לאסתטיקה הייחודית של סין.
ההוראה נעשית תוך עידוד מעורבות פעילה של הילדים בתכני השיעור ותוך קיום אינטרקציה חברתית בינהם.

שיעורי החוג מאפשרים לילדים לחקור באופן חוויתי ומעמיק היבטים שונים בתרבות הסינית, כשלצד לימוד השפה ופיתוח הכשרים המילוליים של הילדים, פעילויות החוג מפתחות אצלם כישורי
מחשבה ודימיון, כמו גם כישורים אמנותיים כגון כתיבה תמה, שרטוט, ציור, משחק ושירה.
החשיפה לתרבות אחרת ולחיי היום היום של ילדים בני גילם בסין מרחיבה את מושג האדם המתגבש אצל הילדים. היא מעודדת את החקרנות והסקרנות האינטלקטואלית הטבועה בהם, את נכונותם לשקול את הבלתי רגיל ואת העניין הרב שיש אצלם בתחומי ידע רחבים ומגוונים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

בי”ס למרגלים מתחילים   הדרכה: דורון רוזנבלט

מכון במרכז הארץ מגייס מרגלים למשימות חסויות ביותר. מבחן כניסה ראשון:  האם מותר לגנוב? מותר לשקר? מה לא?! למרגלים מותר גם לגנוב וגם לשקר כדי להשיג מידע חשוב עבור המדינה שלהם, אבל כשהם חוזרים הביתה מהעבודה למשפחה שלהם הם חוזרים להיות אנשים ישרים ורגילים. נשמע מסובך?

בסדנת הריגול נלמד לשנות נקודות מבט ולעבור בין העולם האמיתי לעולם הריגול, נשמע סיפורים על ריגול ומרגלים, נבנה זהויות ונעביר מסרים מוצפנים. על מה שנעשה בחוג לא תוכלו לספר לאף אחד, מסוגלים?

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

..

האוצר שבתוכי הדרכה: קרן רונן

מוזמנים להצטרף להרפתקה מרגשת, לגלות את האוצר שבכם, את הכוחות והיכולות שלכם.

זוהי קריאה לכל ההרפתקנים/ות המבקשים/ות לצאת למסע מעצים.

במסע נכיר פיל ענק וחזק שלא בורח מהקרקס ונחקור איך זה קורה בעצם? נראה מה אפשר ללמוד מאדיסון, נועה קירל, ומסי. נופתע לגלות מדוע שלהגיע למקום האחרון בגמר האולימפי יכול להיות ניצחון בפני עצמו. ונחשוף את הסודות שמסתתרים בפאזלים.  נלמד חוכמה מילד בן 14 בכפר קטן באפריקה, ונגלה מהו הקוד הסודי של כל אחד מאתנו להצטרף לקבוצה. נכיר את המיוחדות שלנו, ונרגיש את כוחה של הקבוצה. ובסוף נצא מהחוג בתחושה של ביטחון וחוסן. אז בואו להיות הגיבור/ה בסיפור ההרפתקאות שלך!

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

הערים הסמויות מן העין  הדרכה: דיצה וילר דוידי

שאלתם את עצמכם איך בונים מגדל? חלמתם שהעולם שיצרתם במיינקראפט הוא העולם האמיתי עשוי כולו קוביות קוביות? חשבתם מאיזה חומרים נוכל לבנות את העיר הזאת ואיך היא תשפיע על התחושות שלנו?

במפגשים שלנו נתבונן ונלמד על הסביבה הבנויה- העיר, הרחוב הבניינים. נבחן את הגיאומטריה, החומר, החוויה. נחשוב איך סביבה זו משפיעה עלינו הילדים שמשחקים, לומדים ויוצרים בה.

נסתכל על מבנים מעניינים מההיסטוריה הרחוקה והקרובה, ונשאל איך יראו ערים / מבנים בעתיד או בכוכב אחר, ובמה הם יהיו שונים מהערים הקיימות שלנו. נחשוב יחד על רעיונות ליצירת ערים ומבנים נעימים יותר ונגבש כלים לתיאור רעיונות אלה בעזרתם ניצור כל אחד את המרחב הייחודי שלו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

חכמים גדולים בכסף קטן  הדרכה: צביקה בקשי

מהי צרכנות נבונה? האם כדאי להכין רשימת קניות? מה ההבדל בין “סחורה” ו”שרות”? מהי עסקת מכר מרחוק? אלו מוצרים אפשר לקנות בעסקת מכר מרחוק? מהו החוק להגנת הצרכן? מהם הזכויות שלנו כצרכנים? מדוע חשוב להשוות מחירים זה לזה? כיצד משווים מחירים זה לזה? כיצד להכין שלט פרסומי? מדוע חשוב לשים לב לאותיות הקטנות בפרסומות? ועוד… כיצד לתכנן את חנות האינטרנט הראשונה שלי? מהי פרסומת? אלו תכסיסים שונים ומשונים יש בפרסומות? מה הקשר בין חיסכון לזמן? כיצד לתכנן מהלכים שיובילו לחיסכון ולרווחיות?

תכנית לימודים זאת מאפשרת כניסה נחוצה, אך “רכה” אל עולם הכלכלה, ומשלבת פעילויות תוכן, יצירה, התנסות ומשחקים להעשרת ידע הלומדים. התוכנית מלווה במצגות חווייתיות, אשר כוללות אנימציה מתקדמת, קריינות משעשעת, אתגרי חשיבה, חידות ומשחקים. התוכנית משלבת משחקי אסטרטגיה וטקטיקה להעשרת ידע הלומדים: משחקי לוח, משחקי כרטיסים, ואפליקציות אשר פותחו במיוחד לתוכנית זאת.

זו חווית לימודים גם מעבר לתחום הפיננסי, אשר משלבת ערכים לחיים, מתמטיקה, מדעים, יהדות ונושאים נוספים, והכל מוטמע בה בצורה מסקרנת ויצירתית בתחום הפיננסי לענפיו השונים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

חדר בריחה  הדרכה: איגור רומננקו

בחוג הילדים ואני נצא למסע היכרות עם החידות הכי מאתגרות בעולם, אך אנו לא רק נפתור את החידות – אלא נפרק ונרכיב אותן מחדש!

אנו נכיר מתודות להרכבת חידות מסתוריות, נלמד את דרכם של פותרי תעלומות גדולים, למשל, הבלש הדגול שרלוק הולמס, והמפקח אלן גרנט אשר פתר תעלומה בת 300 שנה, ועוד רבים כמותם.

בחלקו השני של החוג אנו נשלב את החידות והאתגרים עד לכדי תעלומה אחת גדולה ומסתורית, ונבנה חדר בריחה בעל סיפור ייחודי לכל קבוצה, ואז, ההורים הסבים והסבתות יאלצו להפוך לפותרי תעלומות בעצמם, וכך לחוות, ולו במעט, חלק מהמסע שלנו בחוג – ‘אמנות החידה’.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

..

חושבים בתלת מימד הדרכה: שלומי מרקוביץ

איך נוזל יכול להפוך לפלסטיק מוצק? מה זה אומר “להדפיס שוקולד”? האם אפשר להדפיס כל דבר בתלת מימד?

בחוג נלמד את כל מה שצריך לדעת על הדפסות תלת מימד, משלב הרעיון ועד ליצירת אובייקט מוחשי. נבין ביחד איך חושבים על רעיון טוב למוצר, איך מעבירים את הרעיון מהראש אל הדף ואיך יוצרים מודל תלת ממדי במחשב, באמצעות תוכנות תלת מימד מקצועיות. , .

נלמד על סוגים שונים של טכנולוגיות לייצור מונחה מחשב –  חיתוך לייזר, CNC והדפסות תלת מימד, ועל סוגי החומרים שמהם ניתן ליצור אובייקטים. נבין איך מדפסות תלת מימד עובדות, ואיזה סוגים שונים של מדפסות קיימות בעולם. נלמד מה זה אומר “להכין אובייקט להדפסה”, ולמה תמיד כדאי לקחת את הפיזיקה בחשבון…

במהלך החוג נתנסה בהדפסות של אובייקטים מפלסטיק שכל תלמיד יכין בעצמו, מתרגילים פשוטים ועד לפרוייקט מסכם שיביא לידי ביטוי את היצירתיות והידע שכל תלמיד רכש במהלך החוג. בסיום החוג נקיים תערוכה להורים ולחברים בה יוצגו התוצרים של כל תלמיד.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

יוצרים מנהיגות הדרכה: אהרל’ה מאירוביץ

איך ניתן לגייס את המוח המורכב שלנו למטרותינו ולשלוט בו? מה הקשר בין ראיה, והאופן שבו אנו רואים את העולם, ובין מנהיגות? איך צומחים מתוך כישלון ואיך אפשר למנף טעויות שכולנו עושים, לטובתנו? בחוג נלמד מה הקשר בין סוד ההקשבה, ליכולת המנהיגות שלנו. נכיר, קצת יותר, את המוח המופלא שלנו, ואיך רותמים אותו למנהיגות. נחשוף מסרים סמויים שנמצאים בתוכנו ובסביבתנו ואיך ניתן להתגבר עליהם או להשתמש בהם. נגלה עד כמה עולמנו החיצוני, נובע מעולמנו הפנימי, ובמה כדאי להשקיע יותר…

בחוג נחשף לחומר חדש למחשבה, נבנה ארגז כלים, שיגדל מסדנא לסדנא ויפתח את כוח המנהיגות שלנו. נצפה בסירטוני וידאו להמחשה, נקיים דיונים וסיעורי מוחות קבוצתיים, נתנסה ונשחק בהובלה ובהנהגה, נלך עם הרעיונות שלנו וניזום תוכניות בעקבות המוח היצירתי שלנו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

 

מקריאה ראשונה למחיאות הכפיים הדרכה: אופירה זילברשטיין

סדנת המשך להעלאת הצגה עפ”י מחזה.
איך קוראים טקסט שלא אנחנו כתבנו? איך מבינים את הדמות הכתובה, מדמיינים אותה וממלאים אותה חיים? איך מוסיפים לה מהאישיות המיוחדת שלנו? איך עובדים כלהקה לקראת ההצגה הכי טובה שנוכל להעלות? למה התכוון המחזאי? ומה נוסיף לו משלנו?
הסדנא מיועדת למי שכבר השתתף בחוג “מרעיון להצגה” עם אופירה.
.

מרעיון להצגה הדרכה: אופירה זילברשטיין

איך הצגה קורמת עור וגידים? מאיפה בעצם מתחילים ומתי יודעים שמסיימים ושההצגה מוכנה?

בחוג נתנסה  בתפקידים השונים בתיאטרון : כתיבה, ליהוק, בימוי, הפקה, ושיווק. נתחבר לעצמנו ונבין איזה רעיון אנחנו רוצים להביע בעצם?

נחשוב איך אנחנו רוצים לבטא את הרעיונות שלנו, נפתח עלילה שמעניינת אותנו, נבחר דמויות שיניעו את העלילה ניצור ונבנה תפאורה מותאמת ונצבע ברגש הנכון בעיננו.

נזמין קהל, נתרגש ונופיע! והכל בסדנת בזק של 12 מפגשים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

משחקי חשיבה  הדרכה: איגור רומננקו

מתי כדאי להיות ‘נץ’ ומתי ‘יונה’ ? באיזה אסטרטגיה כדאי לי להשתמש בכל מצב? האם כדאי לי לשתף פעולה או לשמור על כל הקלפים לעצמי?

נשחק בלוגיקה : ואיך מבחינים אם טיעון של חברנו הוא תקף או בטל?

איך משחקים ב’בורסה’? ואיזה ‘מניות’ כדאי לקנות ומתי?

בחוג נכיר את ‘תורת המשחקים’ ונדמה את ‘דילמת האסיר’ במגוון וריאציות. נרחיב את המושג ‘משחק’, נלמד מהם יסודות המשחק, ממה הוא מורכב, וניצור משחקים בעצמנו. נראה כיצד משחק יכול להתבטא בכל תחומי החיים, גם בפוליטיקה, סחר, אקטואליה ובעצם בכל מפגש, לכל מטרה, ובכל מקום.

החוג מעניק לילדים כלים פרקטיים לזיהוי ומיפוי של אתגרים בחיי היומיום. הילדים ייחשפו ויתנסו במשא ומתן, ילמדו להשתמש במגוון כלים של תורת הרטוריקה, וידעו ליישמם בחיים האמיתיים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

סייבר ובינה מלאכותית הדרכה: אבירם שבתאי

בחוג “בינה מלאכותית וסייבר” אנו פותחים חלון לעולמות המתקדמים ביותר בטכנולוגיה העכשווית, שני תחומים שהפכו לבלתי נפרדים מהחיים האישיים והמקצועיים של כולנו. החוג מציע מבט רחב על התפתחויות חדישות בעולם הבינה המלאכותית (AI) והסייבר, מהווה מפגש עם הטכנולוגיות החדשניות ביותר, ומספק ידע וכלים להתמודדות עם אתגרי העתיד.

בינה מלאכותית: יסודות ויישום – בחלקו הראשון של החוג, נצלול לעולם המרתק של הבינה המלאכותית. נלמד על השלבים השונים לבניית מודלי AI, ונכיר את הסוגים השונים של מערכות בינה מלאכותית, כגון עיבוד שפה טבעית, ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה. נחקור את מושג ה”ביג דאטה” ואת חשיבותו בעולם ה-AI, ונבין את הקשר ההדוק למחשוב בענן, שמאפשר גישה ועיבוד של נתונים בקנה מידה בלתי נתפס.

נתנסה גם בכלים החדשניים של היום, כמו Tome AI, ChatGPT, MidJourney ועוד, ונלמד איך להנדס פרומפטים איכותיים שמשפרים את יכולת התגובה והיצירתיות של כלים אלה.

סייבר ואבטחת מידע: הגנה בעידן הדיגיטלי – החלק השני של החוג מוקדש לעולם הסייבר ואבטחת המידע. נתחיל בלימוד על פרוטוקולי אבטחה מקצה לקצה, כמו זה שבו WhatsApp משתמשת, המבטיחים שהמידע שלנו נשאר מוגן מפני עיניים זרות. נעמיק בסוגים שונים של הצפנה ובמערכות אבטחת מידע, כדי להבין איך מגנים על מידע רגיש בעולם הדיגיטלי המתקדם.

החוג יציע מענה לאתגרים המתעוררים מהשילוב של בינה מלאכותית וסייבר, תוך הצגת מקרי תקלה אפשריים ודרכי התמודדות עם איומים סייבריים. נכיר את הכלים החדשניים והטכניקות המתקדמות ביותר בתחום, ונבנה ידע שיאפשר לנו להיות מוכנים טוב יותר לעתיד הדיגיטלי.

החוג נועד לכל מי שמעוניין להעמיק את הידע שלו בשניים מהתחומים המהפכניים והחשובים ביותר בעולם הטכנולוגיה המודרנית. מתאים גם למתחילים וגם למתקדמים, החוג מספק ידע מעמיק, כלים פרקטיים והזדמנות להתמודד עם אתגרים אמיתיים בעולם האמיתי, כל זאת תוך שמירה על הביטחון הדיגיטלי שלנו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

רובוטיקה למתקדמים Wedo 2  הדרכה:  פליקס חודק

אנו פותחים חוג רובוטיקה חדש שהינו חוג המשך לחוג וי.דו. 1.

נסיט את הוילון ונסתכל על החוג שלנו:  אילו דברים חדשים מחכים לילדים? אילו עוד סודות של יצירת מכונות חכמות הם יכולים לגלות בעצמם? וכיצד זה יכול להועיל בלימודים ובחיי היומיום?
בהבדל מהחוג הקודם בחוג הזה יהיה הרבה חופש. חופש המחשבה ומעוף של דמיון יצירתי המבוססים על הניסיון והידע הבסיסי שצברתם בחוג הקודם. כל היסודות של המכניקה והתכנות שהילדים ילמדו יפותחו עוד יותר דרך נושאים חינוכיים חדשים ואינספור דגמים חדשים של רובוטים שהם יצטרכו לבנות ולהפעיל. הקשר ההדוק בין תכנית הלימודים בבית הספר לחוג הרובוטיקה החדש יאפשר לתלמידים ערך מוסף וחיזוק למקצועות בית הספר כמו מתמטיקה, מדעים, קוד וכו’.

במסגרת החוג יהיו לילדים מספר רב של מטלות ושאלות עליהן יצטרכו לחפש ולמצוא תשובות בעצמם, וכמובן שלא נשכח להדגיש שגם בחברה של מכונות ומנגנונים תמיד המקום הראשון בחשיבותו הוא של האנושות והאנושיות.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

..

שפת הצילום הדרכה: רויטל דקל

הצילום הוא כלי משחק ולימוד נפלא לילדים, בשל היותו זמין, קומוניקטיבי ומחדד פלאים את יכולות הקשב, הריכוז וההתבוננות. כל צילום דורש שרשרת ארוכה של החלטות מהירות: מה לצלם?, איך לצלם? מה לכלול בתצלום? מה להשאיר בחוץ? שבסופה משקפת לנו מי אנחנו, איך אנו רואים וחולקים את הראיה הייחודית שלנו עם העולם, ומכאן כוחו.

בחוג נהפוך כל שיעור למשימה מפתיעה שיש לפצחה. נצא לחצר ונחקור: איך מצלמים אור? איך ניצור צללים? מה הדרך הטובה לצלם השתקפויות בעזרת מראות? האם זווית צילום שונה תיצור משמעות שונה גם כן?

נבדוק איך אפשר לתעתע בראייה שלנו וליצור תצלומים משעשעים, נספר סיפורים בעזרת תצלומים, נצלם את עצמנו וילדים אחרים ועוד ועוד… קצת טעימות מהצילומים שנוצרו בחוג

לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

תכנות למתחילים בסקראצ’  הדרכה: אבירם שבתאי

בחוג זה, נתמקד בעקרונות הבסיס של תכנות – מהי בעצם תוכנת מחשב, איך מוגדר אלגוריתם, מה הם תנאים, אילו סוגים של לולאות קיימים ואיך ניתן להשתמש בהם, בנוסף לנושאים כמו נתונים ומשתנים, אירועים מסוגים שונים ותקשורת בין אובייקטים. בחלק הראשון של החוג,

נלמד את המושגים והמיומנויות הללו דרך בניית משחקים ותוכניות פשוטות בסביבה הגרפית והאינטואיטיבית של סקראצ’, אשר מעניקה חופש תכנותי רב תוך כדי שמירה על פשטות בשימוש.

בחלק השני, נפנה לפיתוח פרויקטים אישיים, תוך הדגשה על חשיבות היצירתיות, הדמיון, התכנון המדוקדק והיישום במסגרת עבודת צוות.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.

תעלומות בלשים ומסתורין  איתי לוין

מהו תפקיד הבלש? האם ניתן לחקור האמת וכיצד ניתן לדעת אם משקרים לנו? האם קיימות רוחות רפאים? ומתי אפשר להסביר תופעות על טבעיות? איך אפשר לחשוף תיאוריות שקריות בעזרות עובדות? על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות במהלך החוג בעזרת עקרונות של חשיבה ביקורתית.

העולם היום גדוש במידע, חלקו אמיתי וחלקו כוזב. כיצד אנחנו, המנסים להגיע לשורשה של האמת, יכולים להבחין בין מה שנכון וראוי לבין מה שאינו? בעזרת סיפורי מסתורין וכמה סיפורים אמיתיים מהעולם הילדים בחוג ינסו לפענח תעלומות ואפילו יצרו כמה משלהם. נלמד על אנשים כמו ג’יימס רנדי וארתור קונן דויל, נלמד כיצד מתפתחות קונספירציות וכיצד ניתן להפריח אותן בעזרת עובדות, נחקור את העל טבעי ומתי ראוי להפיק מסקנות בעצמנו, נעצור שוד במוזיאון ואפילו נציל את ראש העיר בעזרת כישורי הסקת המסקנות שרכשנו במהלך הסמסטר, ובסוף השנה נאתגר את ההורים בתעלומה מסתורית שהמצאנו בעצמנו בשבילם

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

.