מכון אריקה לנדאו

נוסד 1969

יחידה אבחונית טיפולית

אנו שמחים לבשר שפיתחנו ופתחנו השנה יחידה אבחונית טיפולית, המיועדת לענות על מכלול הצרכים הייחודיים של הילדים ושל משפחותיהם.

ביחידה עובדות פסיכולוגיות מומחיות בעלות נסיון חינוכי וטיפולי מגוון בעבודה עם ילדים ועם הורים. למועמדים בגיל הגן עורכות הפסיכולוגיות את מבחני ההתאמה למכון.

מיכל לאו - פסיכולוגית קלינית מומחית, בעלת הכשרה בCBT וטיפול נרטיבי.

נורית אלגזי - פסיכולוגית חינוכית מומחית, בוגרת בי"ס לפסיכותרפיה CBT.

 

הטיפולים הפסיכולוגיים הקיימים במכון

טיפול במשחק – בטיפול בילדים עד גיל ההתבגרות, חלק ניכר מהטיפול ייעשה באמצעות "השפה" המוכרת והזמינה לילד- דרך משחק. במשחק הילד משחזר סיטואציות יומיומית אותן הוא חווה וזוהי  דרך מעולה להבין מה מטריד את הילד ולעבוד על הרגשות אותם הוא מעלה, ומתרגל מיומנויות הנדרשות לתפקוד ביומיום כגון ויסות רגשי, דחיית סיפוקים, שיתוף פעולה, התמודדות עם הצלחה וכישלון.

טיפול הורה-ילד –  מיועד בעיקר לעבודה עם ילדים צעירים, במקרים של קושי ביחסים או בתקשורת בין ההורה לילד, קשיי ויסות או קשיים התנהגותיים. בטיפול הורה-ילד המטפל צופה באינטראקציה בין ההורה לילדו, מזהה דפוסי תקשורת בעייתים ומספק הדרכה בזמן אמת.אחת לפרק זמן מתקיימים מפגשים של ההורים עם המטפל ללא הילד לשם עיבוד החוויה זיהוי והבנת קורות הקושי והדרכה על דרכי התמודדות אפקטיביים כשהמטרה הסופית הינה שינוי דפוסי האינטראקציה. במרבית המקרים מדובר בטיפול קצר וממוקד המביא לשיפור משמעותי בזמן קצר.

הדרכת הורים – הדרכת ההורים הינה חלק בלתי נפרד מהתהליך הטיפולי; בעוד המטפל רואה את הילד רק שעה בשבוע ההורים הם אלו שמלווים את הילד בזמן הנותר ומטרת הדרכת ההורים היא לאפשר העברת מידע, לספק להורים כלים להתמודדות, וכן אפשרות לפרוק את הקשיים שלהם בנוגע לגידול  הילדים.

טיפול בשיחות – לילדים בוגרים יותר ובני נוער, הטיפול נעשה בשיחות (בדומה לטיפול במבוגרים). המטרה לסייע לנער להיות מודע לעצמו, לרגשות, למחשבות וההתנהגויות שלו, דרך היכרות עם עולמו הפנימי ואירועי חייו בעבר ובהווה. ההנחה שמודעות והבנה מעמיקה יותר של האדם את עצמו מובילה להקלה במצוקה הרגשית ועלייה ביכולת להתמודד עם דפוסים מעכבים. הטיפול מכוון את האדם כיצד להתמודד עם הקושי מתוך ההיכרות עם אופיו ונטיות ליבו.

טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) – שיטת טיפול זו מתמקדת בקשר בין המחשבה (הקוגניציה) לרגש, תחת האמונה שמחשבות שליליות וקשיים רגשיים לא נובעים מאירועי החיים עצמם, אלא מהפרשנות שניתנת לאותם אירועים.אם הפרשנות שאנו נותנים לאירועים שונים בחיינו היא שלילית מטבעה, ישנה סבירות גבוהה שגם חוויות יומיומיות יצטיירו אוטומטית כמעיקות וקשות להתמודדות. מטרת הCBT היא לארגן את המחשבות והפרשנויות וכך להביא לידי הקלה רגשית. CBT הוא שיטת הטיפול הנחקרת ביותר בתחום הפסיכולוגיה ומהווה כלי נפוץ ביותר לטיפול בילדים הסובלים בין מהפרעות חרדה, פוביות, לחצים, דיכאון, בעיות התנהגותיות ועוד. ההורים לוקחים חלק פעיל ביישום הטכניקות הנלמדות בחדר הטיפולים.

טיפול קבוצתי – טיפול קבוצתי בילדים נובע מחשיבותם של החיים במסגרת הקבוצתית. לטיפול קבוצתי בילדים, השפעה חיובית מעצם הצטרפות הילד לילדים נוספים המתמודדים עם קשיים, בעיות ותסכולים משותפים. הטיפול הקבוצתי עשוי לעזור לילד להתמודד עם מגוון של מצוקות כמו: הסתגלות לחברת ילדים, פתרון קונפליקטים, רכישת הערכה ואהבה מהסביבה וגיבוש דימוי עצמי חיובי. התחברות עם ילדים אחרים בעלי התמודדויות דומות בסביבה תומכת, יכולה להיות צעד משמעותי לקראת רכישת אמון בסביבה וגיבוש זהות עצמית, כמו גם התגברות על תחושת בדידות, קשיים חברתיים ובטחון עצמי נמוך. בעזרת שימוש בכלים של טיפול קוגניטיבי- התנהגותי, המעניק דגש לשינוי המחשבות ולפרשנות שמעניקים הילדים לאירועים בחייהם, חברי הקבוצה רוכשים יחד כישורים ויכולות לשם התמודדות מיטיבה עם קשיים.

 

בהמשך יורחבו מגוון השירותים החינוכיים והפרארפואיים עבור התלמידים שלנו- תלמידים מחוננים ובעלי יכולות גבוהות.

 

לפניות, יש לשלוח מייל את מנהלת המכון ד"ר הילה גרין עם פרטי התקשרות, ולאחר שיחה טלפונית מקדימה תופנו אל איש המקצוע המתאים.