מכון אריקה לנדאו

נוסד 1969

על החוגים

מטרתנו היא לטפח את האישיות כולה של הילד/ה המוכשר/ת:

dscn1373סיפוק הסקרנות האינטלקטואלית

הרחבת עולם החוויות שלו/ה

העמקת עולם הרגשות

וגירוי האינטראקציה החברתית.

האישיות של הילד מתפתחת כמו ספיראלה שמתרחבת עם צמיחתו ועם העולם סביבו ובתוכו. הסכנה הגדולה בחינוך הילד המוכשר היא שמספקים את הסקרנות האינטלקטואלית שלו ומזניחים את ההתפתחות הרגשית שגם היא מצידה, זקוקה לאתגרים כמו ההתפתחות השכלית. לכן אנו מציעים חוגים בכל תחומי המדעים המדויקים, מדעי החברה והרוח והאמנויות ומעודדים את הילדים לבחור בחוגים בכל התחומים הללו.

הגישה היצירתית מופעלת בכל אחד מהחוגים.

.

החוג הראשון – חשיבה יצירתית:

זהו החוג הראשון והיסודי שבו מתחילים ילדי גן וכיתות א' ו – ב' את לימודי העשרה במכון. החוג מבטא את הגישה היצירתית שפיתחה ד"ר אריקה לנדאו.

הגישה היצירתית כוללת בתוכה עקרונות של רב תחומיות המאפשרים התבוננות רבת זוויות בכל נושא. מושם דגש על מכלול האישיות של הילד עם טיפוח ההיבטים הריגשיים והחברתיים לצד הקוגניטיביים. החוג מעודד לשאול הרבה שאלות ולחפש יותר מתשובה אחת לכל בעיה או שאלה. למידה זו מבוססת על חוויות רבות והתנסוויות מגוונות.

מטרתו לפתח ולטפח חשיבה ויצירתיות אצל הילדים, לגרות את הילדים לשאול שאלות רבות, ואף פעם לא להסתפק בתשובה אחת, לחפש אחר פתרונות רבים לכל בעיה. לגרות אותם למצוא אפילו בדבר מוכר וידוע משהו חדש, משהו שלא ראו בו קודם. בכל שיעור נחשפים הילדים לנושא אחר, כאשר המטרה היא להכיר את הנושא היבטים שונים ומגוונים ככל הניתן (לדוגמא צבע – צבע מהיבט מדעי, צבע מהיבט אסתטי אומנותי, צבע בטבע, בטכנולוגיה ועוד). המפגש מתחיל בשאלה ולעולם לא יסתיים בנקודה, אלא בשאלה חדשה.

מדי סמסטר מספר מורים מעבירים את החוג, שהוא למעשה שם כולל לחוגים ששונים מאוד בתכנים הנמסרים בו, כאשר כל מורה בונה ומעצב את החוג על פי הנושאים הקרובים לליבו. בכל מפגש ישנה התמקדות בנושא אחר, למשל : השתקפות, שיווי משקל, ביחד ולחוד, המצאות חשובות בהיסטוריה, איך מקבלים החלטות, החיים בחלל, החיים בעתיד, תעופה ועוד ועוד כיד המצאתו ודימיונו של כל מדריך.

 בהמשך

בכל סמסטר מוצעים במכון כשבעים חוגים הפרושים על כל ימות השבוע. החוגים מתקיימים בשעות אחר הצהריים פעם בשבוע שעתיים אקדמיות רצופות.

למידע נוסף קראו על תהליכי ההרשמה