מכון אריקה לנדאו

נוסד 1969

חוגים לילדי כיתה א'

 

כיתה א
ימי א' ימי ב' ימי ג' ימי ד' ימי ה'
16:00-17:30 שעשועי מדע * רובוטיקה למתחילים Wedo * Jr FLL -צעדים ראשונים במדע וטכנולוגיה * המדענים הצעירים *
וטרינריה *  רובוטיקה למתחילים Wedo *      
         
17:30-19:00 אמנות לחימה של המוח החושב * עולם בעלי החיים והצמחים  שבט הילדים * משחקי חשיבה *
    משחקי חשיבה * סיפורי אלף לילה ויום..  
      Jr FLL -צעדים ראשונים במדע וטכנולוגיה  *  

לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן

* מלא/סגור לרישום

 

 

החוגים:

 

 

Jr FLL -צעדים ראשונים במדע וטכנולוגיה  הדרכה: ירדן לונברג

חוג Jr.FLL חושף את הילדים הצעירים בפני העולם המרתק של מדע וטכנולוגיה.
בתחילת התוכנית נציג בפני הילדים אתגר מדעי שעומד בפני המדענים של היום וביחד נגבש פתרון קבוצתי לאתגר.

הילדים ילמדו, יחוו וישתמשו בתהליכים ועקרונות מדעיים מהעולם האמיתי תוך כדי עבודת צוות, שיתופי פעולה עם חבריהם לקבוצה, משפחה ולפעמים אפילו מומחה חיצוני. לאחר חקר מעמיק של הנושא שיבחרו להתמודד עמו תחת האתגר הילדים יעצבו ויבנו פתרון לאתגר תוך שימוש ברכיבי הלגו. בנוסף, הילדים ילמדו לתכנת בעזרת ערכת WeDo של חברת LEGO Education ויעשו שימוש במנועים וחיישנים של הערכה.

בסוף התהליך ובאמצעות חקירה מעמיקה, חשיבה יצירתית ודמיון, הילדים יגבשו פתרון קבוצתי לאתגר אותו יציגו בעצמם בסוף הסמסטר תוך באמצעות חלקי ®LEGO, רכיבים נעים ופלקט המסביר על עבודתם.

אתר fll לעיון :  https://www.firstisrael.org.il

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

אמנות לחימה של המוח החושב   הדרכה: אלון ניקולאס

מתי מפסיקים לשאול שאלה שכבר קיבלנו עליה תשובה?

מה היד החזקה שלך?

איך החיבור של הגוף והמוח יכול להשפיע על ההתנהגות והרגשות שלנו?

מבוא לאומנויות לחימה -בחוג נלמד ג'יוג'יטסו ופורמאטים של קונגפו בסגנונות העגור הלבן, הנמר, גמל שלמה, אקרובאטיקה טקטית, משחקי דינמיקה קבוצתית ופאזלים גופניים.

נכיר את המערכות החיוניות של הגוף: הלב ,הריאות, המוח והבטן ואיך ניתן להפעיל אותן לתועלתנו. נלמד את הגיאומטריה הקדושה של הגוף, איך אפשר להתחבר דרכה לרמות גבוהות של תודעה ולאזן בין הביופילד לתחושות.

תוך תרגול של מיומנויות תנועה ועבודה אנרגטית הילדים יעבדו על חוזק פיזי, שיווי משקל, זריזות ועבודת צוות. כך נפתח ביטחון בחיי היומיום ובדינמיקות חברתיות הקשורות בפעילות גופנית, נלמד את הערך המוסף של הפעלת חשיבה בפעילות גופנית ונחזק את היכולות הפסיכומוטוריות.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

המדענים הצעירים   הדרכה: יבגניה רוזנבלום

למה דגים לא טובעים במים? למה לא כואב לשכב על מיטת מסמרים? למה גייזר מתפרץ? למה אנחנו לא נמשכים למגנט? חוג רב תחומי שמלבה את סקרנות הילדים בשאלות שונות בתחומי פיזיקה,כימיה, גאולוגיה, ביולוגיה,אסטרונומיה, פלאונטולוגיה ואחרים. המשתתפים בחוג יעברו מסע מרתק לעולם המדע תוך כדי עריכת ניסוים ובניית מודלים, חקירה ומשחקים, תצפיות, השערות, תגליות והסקת מסקנות בגישה יצירתית למחקר.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

וטרינריה   הדרכה: גלעד חלבני

האם לחתול יש שפעת ואיך מאבחנים אותו במרפאה?

איך מטפלים בכלבים: בשיאצו, טווינה או דיקור?

ומה דעתכם האם עלינו לחמול ולטפל בבעלי חיים שנוצרו בהנדסה גנטית?

 

בחוג נחשף לעולם המרתק של רפואת בעלי החיים. נתוודא על רפואת חיות המחמד כמו כלבים, חתולים , נכיר את רפואת חיות המשק כמו הסוסים, הכבשים, העיזים והעופות. נלמד לעשות אבחון ראשוני לבעל חיים שמגיע אלינו למרפאה, נחשף לטכנולוגיות טיפול וריפוי חדישות ואיך מתנהלים בחדר ניתוח. נפגוש יצירתיות ברפואה כמו רפואה אלטרנטיבית לבע"ח, ואפילו נרקח משחות בעצמנו. נלמד על בתי חולים לבע"ח, עזרה ראשונה וטיפול חירום ולבסוף גם נבקר במרכז שיקומי שהוקם עבורם.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

משחקי חשיבה  הדרכה: איגור רומננקו

מתי כדאי להיות 'נץ' ומתי 'יונה' ? באיזה אסטרטגיה כדאי לי להשתמש בכל מצב? האם כדאי לי לשתף פעולה או לשמור על כל הקלפים לעצמי?

נשחק בלוגיקה : ואיך מבחינים אם טיעון של חברנו הוא תקף או בטל?

איך משחקים ב'בורסה'? ואיזה 'מניות' כדאי לקנות ומתי?

בחוג נכיר את 'תורת המשחקים' ונדמה את 'דילמת האסיר' במגוון וריאציות. נרחיב את המושג 'משחק', נלמד מהם יסודות המשחק, ממה הוא מורכב, וניצור משחקים בעצמנו. נראה כיצד משחק יכול להתבטא בכל תחומי החיים, גם בפוליטיקה, סחר, אקטואליה ובעצם בכל מפגש, לכל מטרה, ובכל מקום.

החוג מעניק לילדים כלים פרקטיים לזיהוי ומיפוי של אתגרים בחיי היומיום. הילדים ייחשפו ויתנסו במשא ומתן, ילמדו להשתמש במגוון כלים של תורת הרטוריקה, וידעו ליישמם בחיים האמיתיים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

עולם בעלי החיים והצמחים הדרכה: יבגניה רוזנבלום

מי רואה בחושך? איזה מצפן יש לציפור? מי רואה קרניים בלתי נראות ומי שומע צלילים בלתי נשמעים? למה דגים צריכים חשמל? בשביל מה מדוזות צריכות חוש שיווי המשקל? אילו חושים יש ליצורים במעמקי הים? האם הצמחים נושמים, אוכלים, חשים, נעים?

.

בפינות נסתרות בכדור הארץ, במעמקי הים, בהרים גבוהים ואפילו בסביבה היום-יומית שלנו, נמצאים בעלי חיים וצמחים מופלאים ומרתקים מעבר לכל דמיון. בחוג נכיר יצורים שזוהרים בחושך,נגלה מי יכול לעוף ללא כנפיים, מי יכול לטעום עם הרגליים, מי יכול לחיות (כמעט) לנצח, מי יכול להתארך במטר במשך יממה אחת ומי יכול לאכול רק פעם בחצי שנה. בחוג נגלה שגם הצמחים הם יצורים חיים בעלי יכולות מפתיעות: הם נעים ללא שרירים, מחליטים ללא מוח, חשים ללא מערכת העצבים, טועמים את האדמה ללא לשון ומריחים את האוויר מסביבם ללא אף.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

סיפורי אלף לילה ויום  הדרכה: איגור רומננקו

האם האנשים עליהם מסופר באגדות היו שונים מאתנו?

האם ניתן בכלל ללמוד משהו במאה ה-21 מסיפורים שנכתבו לפני אלפי שנים?

האם יש הבדל בין מיתוס לבין סיפור היסטורי?

בחוג נעוף עם מעשיות, משלים ומיתולוגיות ברחבי העולם, בין תקופות , מקומות וזמנים, נאתגר את עצמנו בחידות ונלמד מגיבורי הסיפורים ומתבונתם.

נתוודע לפולקלור של תרבויות מאסיה, דרך מסופוטמיה העתיקה ועד האזטקים ביבשת אמריקה. נחשף לחכמה והתבונה העתיקה אשר מתחבאת בין הטקסטים הסוקראטיים ועד למעשיות של חכמי חלם. נשלב היכרות עם העולם המיתולוגי וסוגיות של מוסר וצדק שרלבנטיות גם בימינו, ונקנח עם מעט לוגיקה אפלטונית.

החוג מעודד ומפתח חשיבה ביקורתית. הילדים יקבלו זוויות ראיה חדשות על מושגים כמו 'מוסר', 'ספק', 'טוב' ו'רע' . הם יחשפו ויתנסו ביסודות הלוגיקה בדרך של כיף, יצירה, ודיון מעמיק.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

רובוטיקה למתחילים Wedo   הדרכה:  פליקס חודק

איך בונים רובוט מלגו?

איך הרובוט יודע מה לעשות?

.

החוג מפגיש את הילדים עם עולם הרובוטים. נלמד מהו רובוט? נלמד על גלגלי שיניים, גלגלות, רצועות וצירים נלמד לקרוא שרטוטים ונבנה מודלים פשוטים מלגו הנעים לפקודות תכנות בתוכנת ה-Wedo.בחוג מושם דגש על פיתוח החשיבה הלוגית, הדמיון והיצירתיות. כל זאת תוך פיתוח יכולות עבודה בצוות.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

שבט הילדים  הדרכה: יעל קרסיק

איך יראה שבט במאה ה-21 ? איך נרצה שהוא יהיה? איזה חוקים נבחר? איך נעצב את המרחב שלנו? מה יהיה בפנים ומה נשאיר בחוץ? מה נרצה להשאיר טבעי ופראי ומה נרצה לעבד ולעדן?

בחוג שלנו נכיר את היסודות מהם בנוי הטבע, נתבונן במחזוריות סביבנו, נלמד להקשיב אחד לשני ולסביבה ונכיר את תרבויות האדמה של העבר, נבנה את המחנה, נחווה מעגלי שיתוף סביב המדורה, נלמד לקשור קשרים 'צופיים' ונהנה מהקשרים ביננו, וניצור מהחומרים של הטבע.

הילדים בחוג ילמדו הקשבה לטבע ולזולת ככלי לתקשורת בין אישית. דרך ההתבוננות בטבע הם יפתחו סבלנות לתהליכים של צמיחה והתפתחות שאורכים זמן ומתוך כך הבנה של ההכרח לדחות סיפוקים.

מהעיסוק בגבולות המחנה והחוקים ומה שמותר ואסור בו, הילדים יפתחו רגישות ומודעות לגבולות האישיים של כל אחד מאתנו, לגבולות של החברים שלנו וגם של המדריכה…..

יהיו שותפים ופעילים בקבלת החלטות קבוצתית, ויפתחו תחושת מסוגלות אישית ומיומנויות מוטוריות דרך ההתמודדות עם משימות המחנה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

שעשועי מדע  הדרכה: חוה לביא

האם אש יכולה לחשוב? האם ביכולתה לבחור את מה שהיא שורפת?

מה קורה כאשר מערבבים ורוקחים נוזלים וחומרים שונים?

האם ניתן לשוחח עם מים ו/או לצפות מקרוב באוויר? מה כוחם של מגנטים?

בחוג שעשועי מדע נתנסה בשלל ניסויים אותם נערוך במטרה לחקור ולגלות את נפלאות המדע בתחומי הכימיה, הפיזיקה והביולוגיה ונבנה דגמים שימחישו את הנלמד.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות