מכון אריקה לנדאו

נוסד 1969

חוגים לילדי כיתה ה'

כיתה  ה'
ימי א' ימי ב' ימי ג' ימי ד' ימי ה'
16:00-17:30         סדנת כתיבה
         
         
17:30-19:00 קוד ורובוטיקה  המשימה מאדים    וידאו קליפ, וידאו ארט ועוד להיות יוטיובר *
  דיבייט *   כימיה של פולימרים בתלת מימד * עיצוב טירות ומבצרים בתלת מימד *
      פיזיקה

לחזרה לרשימות החוגים לפי קבוצות גיל לחצו כאן

* מלא/סגור לרישום

  

החוגים:

דיבייט  הדרכה: אוהד אורגל

רוצים לנצח בוויכוחים עם החברים או ההורים?

הידעתם שרוב מנהיגי ומנהיגות העולם המערבי למדו דיבייט?

מעוניינים לדעת כיצד לשכנע קהל לתמוך בעמדתכם?

דיבייט הינו שם לאומנות הדיון והנאום. כל אחד מאתנו רוצה לדעת איך לנאום בפני קהל ולשכנע את הקהל. בחוג דיבייט נלמד בדיוק כיצד לעשות זאת. החוג מבוסס על לימוד והתנסות, נלמד כיצד לארגן את מחשבותינו לטענות ועמדות ברורות, נלמד חשיבה ביקורתית וכיצד לפתח טיעונים שלמים. נתנסה בנאום ובטכניקות דיבור בפני קהל.   בחוג נתנסה בתחרויות דיבייט, שיפוט , טיפים וסודות לדיבור בפני קהל, נושאי הדיבייט יהיו הנושאים החשובים לכם ומה שמעניין ומטריד אתכם. בסוף החוג יתקיים מפגש דיבייט חגיגי עם ההורים.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

המשימה מאדים  הדרכה: ירדן לונברג

למה כולם רוצים להגיע למאדים?

האם ישנם מים על מאדים?

איך אפשר לחקור את מאדים מכדור הארץ?

כדי לדעת עוד ולשאול מחדש עוד, בחוג "המשימה מאדים"נתכנן, נתכנת ונבנה אב טיפוס לרובוט מחקר מדעי (rover) המסוגל להמשיך ולחקור את מאדים ולהכין את השטח לפני שננחית שם אסטרונאוטים.

במהלך החוג נלמד על התנאים המיוחדים במאדים, נלמד לחשוב כמו רובוט- זה שנכין למשימות המדעיות שנבחר יחד במפגשים.

תוך כדי המשימה נפתח את החשיבה המדעית והיצירתית ונחשוב על דרכים לפתור בעיות אמיתיות שמהנדסי החלל מתמודדים איתם, נלמד לתכנת בMindstorms- ולבנות בלגו וEV3-.

במהלך החוג נעבוד בקבוצות ונעודד עבודת צוות לחשיבה משותפת על אתגרים הנדסאים מורכבים. כל חבר צוות ייצא מהמשימה כשהוא למד על מאדים, על הנדסה, תכנות ושותפות חברים בעבודת צוות למימוש המשימה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

וידאו קליפ, וידאו ארט ועוד   הדרכה: זוהר קוואהרדה

מה משמעות המילה וידאו בלטינית?

מתי בפעם הראשונה בהיסטוריה הוצג וידאו בפני קהל ומה הייתה התגובה אז?

כיצד התחיל הוידאו-ארט את דרכו כמדיום בתחום האמנות? כמה מרכזי הוידאו בחיי היום יום שלנו? כמה סוגים שונים של וידאו אתם מכירים?

משמעות המילה וידאו בלטינית היא- אני רואה. בקורס פרקים בוידאו אנחנו רואים ורחוק.

בחוג פרקים בוידאו נקיים סדרה של מפגשים. כל פרק הוא אחר, מכיל בתוכו עשייה והתבוננות, חידוד יכולת ההבעה דרך הפריים הצילומי, הרחבת הדמיון באמצעות אמצעים אמנותיים שונים ושליטה בטכניקות שונות של צילום. העבודה המעשית תכלול יצירת סוגים שונים של עבודות וידאו בהן נצפה בקבוצת העבודה שלנו. אנחנו ניצור סביבת עבודה בה הקבוצה היא המקום. נפיק הנאה ושמחה מהחופש להשמע בתוך הקבוצה וגם להאזין אחד לשני ולהצמיח רעיונות משותפים בעבודה קבוצתית.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

כימיה של פולימרים בתלת מימד  הדרכה: שלומי מרקוביץ

אם נביט מסביבנו נוכל בקלות להבין כי אנחנו חיים בעידן הפלסטיק, אפילו ברגע זה הכיסא עליו אנו יושבים סביר שמכיל חלקים פולימריים, העכבר או הטלפון המתקדם שלנו, הצעצועים, כלי האוכל, הבגדים ואף המזון שלנו נארז ברובו בפלסטיק …

מדוע הפלסטיק הפך להיות כל כך פופולרי ? איך הוא נוצר ? האם הוא מסוכן ? איך אפשר לשפר אותו ? מדוע יש כל כך הרבה סוגים של פלסטיק וממה ההבדלים הללו נובעים ? האם מדפסת תלת ממד היא כלי שימושי או אופנה חולפת ? והאם בעוד כמה שנים תהיה מדפסת תלת ממדית בכל בית ?

בחוג נשתמש בטכניקות מדעיות מעולם הכימיה בכדי ליצור סוגי פלסטיק שונים בעצמנו, וכמובן נלמד למדל בתוכנת Tinker CAD ונדפיס בתלת ממד תשובות לחלק מהשאלות אותן שאלנו, והכי חשוב … נדפיס שאלות חדשות.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

להיות יוטיובר  הדרכה: אופרי פוקס

מה הופך אדם רגיל ליוטיובר מצליח עם אלפי צופים? מה גורם לנו להתחבר לאדם שאנחנו לא מכירים בצד השני של המסך?

מה יש בי שרוצה ויכול לצאת החוצה ועוד לא נתתי לו מקום לפרוח?

בכל אחד מאיתנו יש קול שרוצה לקבל במה ופוקוס.

בחוג יוטיוברים הילדים יעברו תהליך אישי, יקבלו כלים ומיומנויות טכניות, כדי שיוכלו להכיר ולבטא את עצמם בבטחון. הילדים ילמדו להציג עצמם מול מצלמה, להחזיק טקסט, לעבוד עם פרומטר, עם שפת הגוף והבעות פנים מול מצלמה. הילדים יקבלו ויתנו ביקורת בונה ומכבדת וילמדו להשתמש בה ככלי לצמיחה ושיפור.

במהלך החוג, הילדים יכתבו טקסטים משלהם – סיפורים דמיוניים, מסרים חברתיים, המלצות או סיפורים אישיים וכד'. דרכם, יבינו הילדים את הכח שיש ליצירה והבעה אישית מול מצלמה.

בנוסף, הילדים יגעו בכלים טכניים כמו זויות צילום, אור נכון ועריכה בסיסית.

בסוף החוג, לכל ילד יהיה תהליך מתועד משל עצמו, ואני מאמינה ומקווה שהילדים יצאו לא רק עם זוית ראייה אחרת לגבי עולם היוטיוב, אלא גם עם הבנה וידיעה קצת יותר עמוקה של עצמם – בתוך עולם היוטיוב, ובכלל.

* החוג מצריך שכל תלמיד ירכוש לשימושו האישי כרטיס זיכרון SD CARD בנפח של 64 ג'יגה מינימום.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

סדנת כתיבה  הדרכה: עידית שלום-נחום

הסדנא "לבוא לידי ביטוי" מאפשרת להניח על הדף מחשבות ומילים. תחילה בשטף, כל מה שעולה בדמיון ורוצה לצאת החוצה, ואחר כך בצורה מודעת ומדויקת.

בסדנה תינתן הזדמנות לכל אחד להכיר את מחשבותיו ולהביא לידי ביטוי את קולו הפנימי. נגלה איך לספר סיפור? איך לעניין את הקוראים בסיפור שלך? ממה מורכב סיפור? מהו מבנה? מהי עלילה? מי המספר ומאיזו נקודת מבט הוא מדבר?

נתנסה בטכניקות ובכלים לכתיבה טובה יותר.

נתרגל כתיבה, נדבר ונקרא קטעי פרוזה ושירה.

נכיר את כתביהם המופלאים של סופרים בארץ ובעולם.

כל תלמיד יסיים את הסדנה עם סיפור קצר פרי עטו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

עיצוב טירות ומבצרים בתלת מימד  הדרכה: תומר אשכנזי

מה ההבדל בין טירה למבצר? מי מהלך בין החומות?

איך כותבים קובץ כדי שהמדפסת תבנה את מה שאני רוצה?

בחוג נעצב עולם פנטזיה שלם בו נבנה באמצעות מדפסת תלת ממד, טירות ומבצרים ונפיח בהם חיים באמצעות דמויות דמיוניות.

הילדים ילמדו בתוכנת טינקר-קאד איך לתרגם בקלות דמיון ורעיון לדגם תלת ממדי אותו ידפיסו במדפסת תלת ממד. הם ילמדו על "קוד פתוח" – יגלו היכן מסתתרים להם "בנקים" עצומים של מודלים תלת ממדיים שמותר להוריד בחינם ולשנות אותם בהתאמה אישית.

תוצרי ההדפסה יוצגו בסיום החוג בתערוכה ולאחר מכן יחד עם הקבצים שכתבתם יהיו עבורכם מזכרת של החוויה והלמידה.

מה תורם החוג לילד ? לימוד על מושגים וטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית, לימוד כלי חדשני לעיצוב בתלת ממד, פיתוח הדמיון וכושר ההמצאה, שימוש מושכל בידע חדש \ מיזוג מידע

למידה של תכנון וביצוע, פיתוח יכולת התבוננות ולקיחת השראה ממקורות חיצוניים

קומפוזיציה ופיתוח ראייה מרחבית, עבודה על סובלנות והתמדה, לימוד מאי הצלחה והתמודדות עם תסכול עד להצלחה

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

 

פיזיקה  הדרכה: יבגניה רוזנבלום

למה אי אפשר לטבוע בים המלח?

מה כל כך ממגנט בחשמל ולמה דגים צריכים אותו?

האם השמיכה שלי באמת מחממת אותי ולמה יתוש מזמזם?

מסע מרתק לפיזיקה, מדע על חוקי הטבע, תוך כדי ניסויים והתנסות בגישה יצירתית למחקר. נכיר את מבנה האטום ואת מבנה כדור הארץ, חוקי זרימת האוויר וזרימת החשמל. נבנה סוללה ומגנט, נרכיב מעגלים חשמליים בעצמנו, נעשה מודל של גייזר ושל טורנדו ונבנה פריסקופ, מכשיר להולוגרמה ביתית ומשחק אלקטרוני פשוט בעצמנו.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות

 

קוד ורובוטיקה הדרכה: שוהם ויגיסר

רובוטים עוזרים כיום לבני האדם בתחומים רבים ומגוונים, החל מעבודות בית קטנות עד לפסי הייצור במפעלים גדולים, למקרי חירום והצלה, ואף כמשחק לשעשוע בשעות הפנאי.

ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, רובוטים משמשים אותנו ביותר ויותר תחומים, ולכן עכשיו זה הזמן המתאים להכיר את מי שאולי עתיד להיות בקרוב לידידו הטוב של האדם.

החוג שלנו מתאים לכל מי שרוצה לבנות רובוט אמיתי בעצמו, לתכנת אותו ולשפר אותו,

למי ששואל איך עובד רובוט,  ולמי שיש רעיונות לרובוטים שישנו את העולם ולא יודע מאיפה להתחיל…

הלימוד בחוג בעזרתם של ידידנו החדשים – הרובוטים, יעזור לנו ללמוד מושגים פיסיים ויסודות פיסיקאליים וכל זאת נעשה בעבודת צוות ופתרון בעיות במשותף, בצורה ייחודית וכנראה שונה ממה שהכרתם עד כה.

חזרה לרשימת החוגים לפי ימים ושעות